Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2232237
Volgens mij heb ik het wel eens langs zien komen hier, maar kan het nergens vinden;
Kun je bloed bewaren voor je hond of voegt het niets toe?
Ik heb de mooie hazenvoorpootjes van Rita in porties verpakt en er is veel bloed tijdens het ontdooien uitgelopen. Kan ik dit beter weggooien of zitten daar nog bepaalde voedingsstoffen in voor Kemi? Vind t zo zonde  :-\
Door nienk
#2232244
robbiekomvoor schreef: Meestal vermeng ik het bloed met de groenten mix,of ze drinken het zo op,ze vinden het zalig :)
doe je dat dan weer invriezen, of bij de groenten voor die dag?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2232246
ja dat is idd jammer dat bevroren spul voor het verdelen weer lichtelijk ontdooid wordt en dan leegloopt. soms gaat het echter wel om spoelwater. dus ik zou het gewoon weggooien. Anders is het als je hele verse prooidieren als haas of gans koopt. Dat bloed bewaar ik wel voor ze of laat ik oplikken.
Door Monoxxide
#2232248
Hier verdeel ik het bloed ook eerlijk  :P, dan likken ze hun bakjes net dat ietsje beter uit. Vorige week ook een zak hazenbouten ontdooid en daar komt idd erg veel bloed uit!
Door robbiekomvoor
#2232250
Nee,ik vermeng het bloed met de mix van de dag,als het erg veel is,bewaar ik wat voor de volgende dag,wat dan weer door de mix gaat. ;)
Door Laura2004
#2232286
Een beetje bloed geef ik wel, maar ik had ooit hertenvlees wat meer bloed (vleesvocht?) was dan vlees, ik heb alles aan mijn hond gegeven, het was heel veel, en deze heeft daarna vlees + bloed op de bank uitgekotst, sindsdien geef ik niet heel veel, een beetje wel, de rest gooi ik gewoon weg.
Door miik
#2232305
Ik voer het wel, maar in verhouding, dus geen liters.
In bloed en vleesvocht zit een natuurlijke goede verhouding aan lichaams mineralen en zouten, daardoor wordt het beter opgenomen en beter benut door het lichaam dan "gewoon" water !
(daarom kun je tegen uitdroging bij ziekte ook beter fysiologisch zout - ors- geven dan gewoon water, dat wordt veel sneller en beter opgenomen )
Door pallas
#2232322
Ik ontdooi geen hele grote hoeveelheden, de honden mogen dus altijd de afwas doen. Heel gezond :)

Lekwater van de dagelijkse portie barf giet ik in de bakken erbij.
Gebruikersavatar
Door nova
#2232325
Vleesvocht voer ik meestal op of ik laat de bakken uitlikken.
Als het erg veel is,  dan deel ik het, want  anders gaan honden aan de dunne  ::)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2232345
Bloed geef ik er ook gewoon bij. Maar gisteren heb ik het opgevangen voor vandaag en er een sleepspoor van gemaakt. Dat ga ik zeker meer doen.
Door Mevroi Kruim
#2232425
WillyP schreef: Bloed geef ik er ook gewoon bij. Maar gisteren heb ik het opgevangen voor vandaag en er een sleepspoor van gemaakt. Dat ga ik zeker meer doen.
Ja, ik heb ook wat bakjes in de vriezer staan met lekvocht en bloed voor sporen  :D van haas en van orgaan komt vaak aardig wat af.
Die tip van in een oud afwasflesje vond ik geniaal trouwens, evenals spoor markeren met stukjes papier in de bomen.
Door jara
#2232434
Ik voer het bloed er gewoon bij, zonde om weg te gooien, zeker bloed van wildvlees zoals haas en hert.... lek/dooiwater wat van b.v VSE eend afkomt dat spoel ik wel vaak weg...dit is meer water dan bloed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door