Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2232370
hmm zou denken van wel. zou persoonlijk het wel in grote stukken houden de eerste keer, om te kijken hoe hard of het wordt enzo.
Door 202Spots
#2232374
Ik zie er eigenlijk 't nut niet van... en zou liever spiervlees of orgaan drogen..
Kraakbeen/knars zal waarschijnlijk wel heel lang duren voordat 't droog is, en dan heb je 'n verschrompeld stukje bot over... :-\
Door nienk
#2232376
202Spots schreef: Ik zie er eigenlijk 't nut niet van... en zou liever spiervlees of orgaan drogen..
Kraakbeen zal waarschijnlijk wel heel lang duren voordat 't droog is, en dan heb je 'n verschrompeld stukje bot over... :-\
of het wordt een mooi knaagje voor een klein hondje?
Door BubbaBling
#2232384
ik heb het over na het vlees en de ribbetjes eraf geknipt te hebben.
En het kan niet door de molen en te groot voor ze om te eten.
Ik ga het gewoon proberen een paar, de rest wat ik over heb gaan als verse snack naar andere hondjes  :)
Dan weet ik voor de volgende keer, als het lukt, dat ik ook wel hele karkassen kan bestellen en dan knippen en de rest drogen  :)
Door BubbaBling
#2232386
202Spots schreef: Ik zie er eigenlijk 't nut niet van... en zou liever spiervlees of orgaan drogen..
Kraakbeen/knars zal waarschijnlijk wel heel lang duren voordat 't droog is, en dan heb je 'n verschrompeld stukje bot over... :-\
Ik ga het gewoon proberen.
De gevonden longetjes worden hier ook al gedroogd  ;)
Door 202Spots
#2232405
BubbaBling schreef: En het kan niet door de molen en te groot voor ze om te eten.
Wanneer je het ze wel kan knippen om te drogen...dan kan je het toch ook kleiner knippen om zo vers te geven of geknipt door de molen draaien? ???
Door BubbaBling
#2232441
Nee, dat is me teveel werk, zijn een boel aantal kilo's.
Normaal krijg ik het gemalen binnen  ;)
Dat daarbij wil ik juist eens een andere snack voor ze, wel zo leuk eens met alleen al de beperking tot haas en eend.
Door nienk
#2232479
bedoel je het eendenborstbeen? dan ben ik ook wel benieuwd hoe dat wordt gedroogd, ik weet ook nooit zo goed wat ik er mee aan moet.
Door BubbaBling
#2232687
Het zijn juist onwijse leuke snackjes!!!!
Ze zijn dus heel snel droog, heb er net twee uitgehaald en de dogs hebben zich appetijtelijk vermaakt  :biggrin2:
Ik laat ze er nog wel wat langer in zitten voor de zekerheid.

In tegen stelling dat ik dacht dat t keiharde botten zouden worden, zijn ze wat brossig geworden en erg leuk als snack.
Ik denk dat ik ze hier heel blij heb gemaakt  ;)
Door BubbaBling
#2233011
Ik kan het eigenlijks nergens mee vergelijken...
Zoals hiervoor beschreven zijn ze wat brossig, ze doen er niet lang mee maar ook weer niet hap slik weg (hier tenminste niet met die kleine mondjes).
Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar!
Ik denk dat 4 uurtjes drogen lang genoeg is, je kan er ook wat vlees aan laten zitten dan zal t drogen wat langer duren.
Door sofia
#2233091
Ik heb net een runderslokdarm in stukjes gedroogd (volgens mij toch ook kraakbeen?) en dat is zo loeihard geworden dat ik ga twijfelen of ik het wel kan geven. Ik had het keurig in ringetjes geknipt en gedroogd, maar Sofia wist niet goed wat er mee te doen. Uiteindelijk wel opgegeten, maar als het zo hard is kan dat kwaad of kan ik het gewoon zien als een gedroogd oor of zo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door