Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2230479
Goedemorgen, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Maria en ik heb een Boomertje van 10 Jaar. En het laatste jaar heeft Benchy heel veel last van veel roofjes  op zijn rug en ontstoken ogen. De DA zegt, dat ik over moet gaan op ander voer dat het misschien een allergie is en voor de oogjes heb ik zalf gekregen die niet helpt. Ben nu zelf op onderzoek uit welke allergie hij heeft. Heb gisteren Carnibest eend gekocht en Velcote olie voor zijn vacht, dat hebben ze me bij de dieren winkel aangeraden. Hoop dat het nu beter zal worden. Heb alleen een probleem. krijg het vlees (carnibest) niet gesneden!! Hoe doen jullie dit. Heeft misschien nog iemand tips voor me?
Alvast bedankt, Maria
#2230608
Ik heb het gisteren geprobeerd te snijden met een elektrisch mes, en dat lukt nog niet eens.
Als je vlees een beetje laat ontdooien , mag je het dan wel weer in de diepvries leggen/

Wie heeft ervaring met Velcote olie?
#2232167
Benchy schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee, met diezelfde klachten.
-korstjes op de rug (rug zit helemaal vol ermee)
-aan de pootjes likken
-oogjes ontstoken
-jeuk, maar niet dat hij de hele dag aan het krabben is.

Het klinkt als een allergie of een lange tijd slechte voeding. Wat gaf je hem voor je Carnibest gaf?

Ik zou je hond sowieso permanent overschakelen op verse rauwe voeding. En als je hiervoor brok gaf, dan zou ik zelf gewoon Carnibest alle smaken geven + een goede visolie. Dikke kans dat daarmee de problemen al verdwijnen. Als dat na 6 weken niet werkt, pas dan zou ik zelf aan een eliminatiedieet gaan denken.
#2232181
Benchy schreef: Ik geef hem nu Carnibest en Velcote.
Vroeger gaf ik hem Prins
Bedoel je Prins vers of Prins brok?

Velcote is troep. Ik zou visolie gaan geven van een deugdelijk merk bijv. Solgar of Doils.

Je hoeft je letters trouwens niet vetgedrukt te maken (zonder zijn ze ook prima leesbaar).
#2232317
Ik kan me wel wat voorstellen bij Velcote ;-)
Ik heb het zelf ook even aan Guinnie gegeven omdat ik er even een boost in wilde hebben.

Je wint denk ik al heel veel door vers te gaan voeren; een keertje wassen wellicht?
Puur jeuk of voor zover het bestaat "puur huid" of iets van dien aard?

Even op een paar fronten tegelijk aanpakken kan geen kwaad, maar ook niet teveel verschillende dingen; je moet nog wel "weten wat je doet" dat je straks ook kunt zeggen wat helpt en wat niet.

Wellicht toch ook even in de gaten houden of de plekjes niet wat anders zijn dan een uiting van het lijf op een foutief voer. Want dat blijft natuurlijk een optie he? ;-)
Niet alles laat zich zondermeer oplossen "door maar vers te gaan geven"; als het echt wat is, moet er wellicht ook echt een medicijn in.
Een holistisch arts kan dan wellicht nog wat betekenen, liefst 1 provers ;-)

Suzanne
#2232737
Benchy schreef: Prins vers, en velcote hebben ze gegeven in de dierenwinkel omdat het super spul moet zijn !!!!
Visolie voor menselijke consumptie verkopen ze daar ook niet :)

Maar het bevat tarwekiemolie (leuk voor de vitamine E maar minder toppie voor een hond) en lijnzaadolie (niet actieve omega 3 vetzuren waar ze vrijwel niks aan hebben).
#2232798
Benchy schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee, met diezelfde klachten.
-korstjes op de rug (rug zit helemaal vol ermee)
-aan de pootjes likken
-oogjes ontstoken
-jeuk, maar niet dat hij de hele dag aan het krabben is.

Ja..... 7 jaar terug... . voor mij DE reden om op zoek te gaan naar goede en betere voeding en zodoende ben ik vers gaan voeren.
Mickey bleek zwaar allergisch te zijn voor granen (en dus brok). Sinds ik vlees voer gaat het super goed. Pikt ze brood, dan is het weer mis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door