Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door shydiezel
#2230636
ik heb een vraagje over de vruchtbaarheid van de reu. ik heb mijn reu zijn sperma van de week laten nakijken en helaas is de kwaliteit erg laag (weinig sperma, waterige kwaliteit) waardoor de vorige dekking niet is gelukt (daarvoor ook gedekt wel gelukt). de dierenarts zei dat het te maken kan hebben dat hij een keer ziek is geweest of hoge koorst heeft gehad wat ik niet heb gemerkt. nu willen we gaan kijken of we het met voeding en vitamine kunnen opkrikken. mijn reu is 4 jaar oud.

heeft iemand hier ervaring mee? zo ja wat hebben jullie je hond gegeven en wat was het resultaat?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2230708
Geen ervaring met de hond, wel met de mens.
Als een man koorts krijgt, dan heeft dat ook invloed op de zaadkwaliteit.
het zaad wat bijvoorbeeld in januari geproduceerd wordt, is in oktober al aangemaakt. Als die dan koorts heeft gehad, dan heeft dat dus nu invloed op de kwaliteit. Het duurt dan ook weer 3 maanden voordat de kwaliteit weer goed is.
Door Lizzy
#2232017
shydiezel schreef: ik heb een vraagje over de vruchtbaarheid van de reu. ik heb mijn reu zijn sperma van de week laten nakijken en helaas is de kwaliteit erg laag (weinig sperma, waterige kwaliteit) waardoor de vorige dekking niet is gelukt (daarvoor ook gedekt wel gelukt). de dierenarts zei dat het te maken kan hebben dat hij een keer ziek is geweest of hoge koorst heeft gehad wat ik niet heb gemerkt. nu willen we gaan kijken of we het met voeding en vitamine kunnen opkrikken. mijn reu is 4 jaar oud.

heeft iemand hier ervaring mee? zo ja wat hebben jullie je hond gegeven en wat was het resultaat?
Dat kan. Ontsteking aan de testikels is zelfs nog mogelijk.

Ik weet niet wat je met de voeding wilt doen maar de beste resultaten krijg je door een goed BARF dieet. Wat extra multivitamine of vitamine C en zink kan tijdelijk geen kwaad. Het beste (vind ik) geef je alle vitamines in zo'n natuurlijk mogelijke vorm. Dus extra groenten en fruit, extra gemalen rauwe noten (behalve macademia's, die zijn giftig), eierdooiers (stuk of 4 a 5 per week), gemalen pompoenpitten, kwalitatief het allerbeste spier en orgaanvlees en wat ook echt heel goed is is om chlorella en spirulina te geven (maar dit moet je langzaam opbouwen vanwege de ontgiftende eigenschappen). Ik denk wel dat het allemaal "garantie tot op de hoek" is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 21 jan 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door