Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2231996
Ik stel hem even in een nieuw topic, das duidelijker.
Joep zou een biopt moeten. Volgens de dierenarts waar ik nu was, zou dat onder een roesje moeten, en ik zou hem dan sochtends moeten brengen en smiddags moeten halen.

Alleen voor een huid biopt? K vind het nogal wat om daarvoor mijn hond een dag weg te brengen.
Door Lizzy
#2231999
Het ligt eraan wat voor biopt hij wil maken. En niet iedere DA is daar even goed in, is mijn ervaring. Mijn vorige DA was echt een grote klungel en die wilde ook al gauw iets onder narcose doen. Mijn huidige DA is (serieus) biopten-koning (zo noemen wij hem thuis gekscherend) en doet het nooit onder narcose maar hij doet zoveel niet onder narcose die andere DA's wel onder narcose doen. Is jouw hond misschien volstrekt hysterisch, als de DA wat bij hem moet doen?
Door eelke
#2232005
We hebben het hier over een standaard super lieve golden retriever...
Die nog niet opkijkt als ik op zijn staart ga staan.

Die helaas de afgelopen keer bij de dierenarts wel even onrustig was toen hij de tafel op moest (maar had dan ook buikpijn) en vervolgens, na het onderzoek languit op zijn rug op de tafel lag te lellebellen toen ik met de DA in gesprek was en hem een beetje kriebelde ondertussen.

Bloedprikken bv ging zonder dat hij het door had, inc het scheren.

Maar hij wilde nu het roesje niet doen omdat hij ziek was (diarree en krampen, ander verhaal) dus dan is zo een roesje niet goed voor zijn lijf lijkt me...
Plus dat ik hem daar niet onnodig een hele dag wil laten.
Door eelke
#2232011
Joep heeft plekken op zijn huid (zie langdradig topic)

Hij wil daarom van de hele huidlaag een biopt maken, had het ook over hechtingen enzo?

Maar..dan ook vraag twee, áls hij een roesje moet, waarom zou ik er dan niet bij mogen blijven en hem daarna weer meenemen?
Door Lizzy
#2232024
[quote="eelke"]
Joep heeft plekken op zijn huid (zie langdradig topic)

Hij wil daarom van de hele huidlaag een biopt maken, had het ook over hechtingen enzo?

Maar..dan ook vraag twee, áls hij een roesje moet, waarom zou ik er dan niet bij mogen blijven en hem daarna weer meenemen?
[/quote]

Nou, dan kan hij jouw hond waarschijnlijk onder narcose brengen als het hem uit komt. Maar no way dat ik dit deed. Ik blijf erbij en met zoiets non triviaals (je hond hoeft niet open gesneden te worden) bleef ik bij het nemen van de biopt en bleef ik erbij als de hond weer uit narcose komt en ging ie weer mee naar huis. En zo niet? Dan ging ik naar een andere DA.
Door eelke
#2232041
Ja, dank je voor de bevestiging van precies mijn gevoel...

Hier ga ik maandag maar eens mee bellen. En van het weekend eindelijk eens met mijn vriend bespreken wat we nu verder doen (dermatoloog)
Door Celicaatje
#2232407
Ik zou idd contact opnemen met een goede dermatoloog.
Tipje: de E. Tjalsma, hij is sinds kort (weer) verbonden aan dierenkliniek Emmeloord.

Dat wat nu voorgesteld wordt lijkt mij ook niets.....
Ben benieuwd wat er uitkomt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door