Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2230722
Gijs spuugt steeds alles weer uit, om het erna weer allemaal op te eten.
Wat gaat hier mis?

De eerste weken at hij het perfect op, niks aan de hand. Maar nu gooit hij het er steeds weer uit.
Door nienk
#2230751
honden hebben tot heel diep (veel dieper dan de mens) beheersing over hun slokdarm en maag enzo, dus als iets niet helemaal lekker valt dan kunnen ze het opspugen om het daarna dan nog een keer te proberen, even een beetje herkauwen. net als dat mama honden eten opgeven voor hun pupjes. Reus heeft het een enkele keer tijdens het eten, dat ie flink boert, alles er uit gooit, en dan op zn gemakkie weer over nieuw begint. het ziet er smerig uit, maar het kan niet zoveel kwaad voor de hond.

maar als ie het structureel gaat doen, dats natuurlijk wel een beetje raar.

heeft hij het na iedere maaltijd? en inderdaad, hoelang daarna is het? hoe eet hij het weer op, gewoon alsof ie staat te eten, of schrokschrok gauw voor dat iemand anders er iets mee doet?
Door eelke
#2230770
Oke, hij eet eerst alles op.

Als het op eet, begint hij moeilijk te kijken en te kokhalzen. Dan doe ik Joep alvast in een andere ruimte, en komt alles er uit, om het vervolgens weer op te eten. Dat doet hij dan wel twijfelachtiger dan de eerste keer. Maar hij kraakt dan alles nog wel gewoon een keer.
Door nienk
#2230998
kan het zijn dat het bot wat hij nu krijgt, harder is dan voorheen?

of dat hij pijn in de bek heeft, daardoor niet goed kauwt en het dus 2 keer moet proberen?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2231977
Hier gebeurt het niet alleen met Barf, ook sommige kvv's gaan erin, komen er weer uit en gaan er weer in.

Maar als het geen kwaad kan ben ik redelijk gerust gesteld. Ik wil daarna alleen geen kus van hem, vind het nog steeds smerig.
Door Laura2004
#2231984
Voor mij is het altijd een goed teken als de honden overgeven en het weer opeten.

Eén van mijn honden heeft jarenlang darmklachten gehad en ik wist dat ze echt ziek was als ze braakte en het niet opat, als ze het opat dan wist ik dat ze gewoon te snel had gegeten.

Honden geven ook vaker over op barf, tenminste dat is mijn ervaring.
Door Lizzy
#2232027
Mijn honden geven vrijwel nooit over. Maar als het eten te koud is of ze hebben teveel geschrokt, kunnen ze het er zo weer uitgooien om het daarna weer opnieuw op te eten. Ik heb echter 1 hond die haar eten uitkotst zodra daar iets van niet-biologisch orgaanvlees in zit, vooral lever. Dan gaat echt de hele prak eruit. En dan eet ze alles weer terug op en soms laat ze de lever dan liggen.
Door smulpaap
#2232049
Nee, hier geven ze ook bijna nooit over . Heb het kortgeleden met Amber voor de eerste keer gehad dat ze echt spuugde , en het dus echt een keer niet goed gevallen was

Het zg terugkotsen gebeurt hier een heel enkele keer , ik zie dan al aan hun gedrag dat dat gebeuren gaat , ze eten dan vervolgens rustiger verder
Door nienk
#2232196
Lizzy schreef: Mijn honden geven vrijwel nooit over. Maar als het eten te koud is of ze hebben teveel geschrokt, kunnen ze het er zo weer uitgooien om het daarna weer opnieuw op te eten. Ik heb echter 1 hond die haar eten uitkotst zodra daar iets van niet-biologisch orgaanvlees in zit, vooral lever. Dan gaat echt de hele prak eruit. En dan eet ze alles weer terug op en soms laat ze de lever dan liggen.
nou ik dat lees, Reus heeft het al een hele tijd niet meer gedaan, en ik zet de laatste tijd al veel eerder zijn eten uit de koelkast. voorheen altijd als ik zelf stond te koken en dan kreeg hij het als ik klaar was  met eten. nu zet ik het er al een uurtje of wat eerder uit.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2232255
Heeft met schrokgedrag te maken. Dus te snel naar binnen gewerkt. Maag keert zich dan vanzelf om en dan zul je zien dat de hond het weer opeet maar dan rustiger en goed krakend. Mijn Estrella heeft zo periodes dat ze het heeft. Toevallig is het hier al weer twee weekjes zo met tussenpozen. Daarna is het weer over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door