Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door EllenL
#2231976
Voor zover ik het begrijp is Prolisan de voor mensen bedoelde versie van Mifloran, een soort van probiotica maar technisch gezien zijn het dus die sbo-s, soiled based organisms. Micro organisme is in dit geval dus gewoon een ander woord voor bacterie ::)
Het voordeel van deze vloeibare varianten is dat de bacterien er in rondzwemmen en je ook de enzymen of wat het ook is dat ze uitscheiden binnen krijgt en dat zou de werking extra bevorderen t.o.v. de pro biotica poeders die op de markt zijn!
De Mifloran is trouwens stukken goedkoper als je hem via carnibest besteld dan via bijv. Varuvo. Volgens mij ligt de advies verkoopprijs bij carnibest ongeveer gelijk met de inkoopprijs bij Varuvo (holland pharma) :-\
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2231979
En ik heb ooit, om om je vraag terug te komen, 't is nog vroeg  ::) een fles prolisan gehad, lang geleden maar het beviel wel goed. Mifloran heb ik ook regelmatig aan mijn katten gegeven met goed resultaat...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2232166
Saille schreef: Voor zover ik het begrijp is Prolisan de voor mensen bedoelde versie van Mifloran, een soort van probiotica maar technisch gezien zijn het dus die sbo-s, soiled based organisms. Micro organisme is in dit geval dus gewoon een ander woord voor bacterie ::)
Het voordeel van deze vloeibare varianten is dat de bacterien er in rondzwemmen en je ook de enzymen of wat het ook is dat ze uitscheiden binnen krijgt en dat zou de werking extra bevorderen t.o.v. de pro biotica poeders die op de markt zijn!
De Mifloran is trouwens stukken goedkoper als je hem via carnibest besteld dan via bijv. Varuvo. Volgens mij ligt de advies verkoopprijs bij carnibest ongeveer gelijk met de inkoopprijs bij Varuvo (holland pharma) :-\
SBO's zijn niet alleen bacteriën ook schimmels en gisten die in de bodem voorkomen. Het is dus wat breder dan alleen probiotica. Het is meer zoiets als EM (=effectieve microorganismen).
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2233159
Hitam schreef: SBO's zijn niet alleen bacteriën ook schimmels en gisten die in de bodem voorkomen. Het is dus wat breder dan alleen probiotica. Het is meer zoiets als EM (=effectieve microorganismen).
Dank voor de aanvulling :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door