Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door king sky
#2227973
hey,
ik heb van een vriend een pot kefir gekregen. het is een vloeistof met dikke witte vlokken in. maar wat doe ik hier nu verder mee?
hoe bereid ik dit best voor de hond en hoe vaak geef ik dit per week?
mijn vriend zei dat ik er water moet bij doen en dan een lepel suiker en zo 3 dagen laten staan, dan zeven over een platieken zeef en die vloeistof opdrinken maar dat is het recept voor mensen natuurlijk, hij drinkt dit zo.
groetjes
Door MJoze
#2230176
Omdat er water en suiker bij moet denk ik dat je waterkefir hebt, daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn honden krijgen ongeveer 3 keer in de week melkkefir met een eitje en een beetje honing erdoorheen. Ze vinden het erg lekker.
Kefir bevat veel goede bacterien die helpen om de darmflora van je hond te verbeteren. Het recept voor mensen en honden is hetzelfde.

Groetjes, MJ
Door king sky
#2230516
kheb aan mijn vriend gevraagd en het is waterkefir maar het heeft dezelfde goede eigenschappen als melkkefir blijkbaar
Door king sky
#2231113
ja hoor hij vond het heel lekker, ik doe er dan wat fruit onder, een appel ofzo maar eigenlijk vind hij alles lekker
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door