Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2230419
ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus mocht ik verkeerd zitten, verplaats mijn topic dan maar naar het juiste bord.

baby (amstaff 17 maanden) heeft het snel koud en wil dan niet graag naar buiten, dat is niks nieuws. (luna heeft nergens last van)
de afgelopen dagen is ze begonnen met in huis te trillen van de kou en dan vooral sochtends (snachts staat de verwarming op 16,5 graden)
nou ken ik mijn meisje en weet wanneer ze zich aanstelt, en dat is nu niet het geval. ze oogt zo ongelukkig wanneer ze het zo koud heeft. :(
ze heeft geen koorts, is niet onderkoeld en gedraagt zich verder normaal (wil ook nog steeds graag spelen met haar bal)
dus heb ik haar maar tijdelijk (een uurtje) een thermoshirt aangedaan tegen de kou, zodra het weer wat warmer werd in huis kon hij weer uit.
nu is het vanavond wel heel erg, ze slaapt bij ons op de kamer(ze slaapt op een oud kussen met een kleed erover) en nou trilt ze zelfs terwijl ze het shirt aan heeft. (ze ligt nu 30 min echt onder de deken als in een slaapzak ipv erop, en het trillen is eindelijk opgehouden.
ze heeft van zichzelf een extreem dunne vacht ook nog eens zonder 1 haartje ondervacht, andere staffords hebben ook een korte vacht maar die hebben de vacht veel dichter op elkaar zitten, bij baby kun je echt op haar huid kijken(echt overal het is niet een huidziekte waarbij het plaatselijk is)
met het lopen merk ik ook dat ze echt alleen meegaat omdat wij dat van haar vragen, niet omdat ze het zelf wil.

kan ik iets doen de vacht dikker/voller te krijgen qua voeding/supplementen? sinds ze vers eet is haar vacht al veel beter (die viel uit op brokken) maar beter als dit lijkt het niet te worden(er zijn niet meer haarzakjes)

zal ik haar meer voeren? zodat ze een speklaag krijgt ter vervanging van die ontbrekende vacht?(ze is niet mager, wel net herstellende van de schijndracht die ze had en dat vrat ook energie dus ze mag iets voller)

ik vind dit zo sneu voor haar, er moet toch iets zijn wat ik kan doen?  :-\
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2230422
Een paar keer per week wat vettere diersoorten voeren, dat doe ik althans als het kouder word. En verder ben ik niet zo moeilijk, als ie het echt heel koud heeft/ koud buiten is,  krijgt ie buiten een jas aan en binnen een fleecedekentje over zich heen, of hij kruipt onder zn eigen dekbed.
Kachel staat hier s nachts ook op 16 graden.
Door Cindy de Wolf
#2230437
Hier wordt het nooit kouder dan 19 graden, maar als ze het zo koud heeft zou ik lekker bij een jasje/overall kopen. Bij Zooplus zijn ze nu in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2230447
16.5 gr en het dan koud hebben?
haar vetmesten zal niet veel helpen..
als ze trilt terwijl ze op een kussen ligt met een kleed en een shirt aan, dan kan ze het niet koud hebben en zou ik ergens anders aan gaan denken....
geef je haar veel aandacht als ze ligt te rillen, kijken ed...
anders zou ik eens langs de da gaan
Door inni
#2230455
Toen Berre graatmager was door z'n problemen kon hij zich ook niet warm houden en legde ik 's avonds een lauwwarm pittenkussen (van die lange iets gebogen om in je nek te leggen) tegen hem aan (hij was gelukkig geen sloper) zo raakte hij in slaap en als 't nodig was warmde ik dat kussen 's nachts even op als hij een plasje moest doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2230495
vanaalst schreef: 16.5 gr en het dan koud hebben?
haar vetmesten zal niet veel helpen..
als ze trilt terwijl ze op een kussen ligt met een kleed en een shirt aan, dan kan ze het niet koud hebben en zou ik ergens anders aan gaan denken....
geef je haar veel aandacht als ze ligt te rillen, kijken ed...
anders zou ik eens langs de da gaan
Dan kunnen ze het echt nog wel koud hebben. Hondje van een vriendin is ook zo'n koukleum en had een verrukkelijke mand met deken en alles waar die snachts in verdween. Toch had het beestje het koud, wat zich in vreem gedrag uitte. Nu doen ze elke avond een pittenkussen in de mand en een extra deken er overheen en nu gaat het goed.
Sommige honden hebben zo weinig haar, dat is vergelijkbaar met als wij in ons blootje lopen. En dan heb ik in een huis waar het 19 graden is ook niet genoeg aan een tshirtje.
Door SjaakBF
#2230582
Hier nog eentje die bij de temperaturen lag te rillen in huis. Hij is nu 3 1/2 en voor de eerste winter heeft hij het niet zo koud dat hij rilt of ongelukkig oogt van de kou. Hij is het afgelopen jaar van 10,5 naar op dit moment 12,3 kg gegaan en dat lijkt enorm te helpen. Met 10,5 kg was hij ook erg schraal.
Het is een hondje met een enkele vacht, met name poten en buik erg weinig haar (net als op zijn borstkast van onderen)

Als ik met wind en vochtig weer ga wandelen, zoals het afgelopen week was, kan ik hem na een uur ook echt een jas aan trekken. Zijn houding verandert (bolle rug, staart omlaag), hij staat te bibberen als hij niet rent etc.

Ik heb het fleece pakje van Zooplus, gekocht toen het eczeem van deze hond erg op speelde. Heerlijke dikke fleece voor een koukleum en tamelijk betaalbaar.

Nicole
Door Lil
#2230970
Koud kan wel vanaalst. Ik merk de laatste tijd dat Cay met haar lange haren niet wilt wandelen als het waait of vriest. Ze is nu 19 kg. Toen ze 24 kg was, had ze het absoluut nooit koud. Tenminste ik gok dat ze het koud heeft. Thuis (17 graden) rolt ze zich ook op, terwijl ze voorheen uitgestrekt op haar zij sliep.
Door nienk
#2231027
meer voeren zou ik doen ja, niet alleen om haar vet te mesten (wat wellicht ook wel zal helpen) maar ook omdat dat trillen ontzettend veel energie kost.

voelt ze verder ook koud aan? de oor aanzet? 
Door tervueren milo
#2231114
Casper is vorig jaar door dat hij bijna geen ondervacht meer had heel erg afgevallen.
Ik heb toen ook een Hurtta winterjas voor hem gekocht.
Omdat het zoveel energie kost om warm te blijven,heb ik hem ook meer eten gegeven.
Nu is zijn ondervacht weer zo goed als terug en heeft hij geen last meer.
Door Martine-Tom
#2231118
Tom heeft het ook, ook geen ondervacht, in huis gaat het meestal wel goed (hij slaapt op bed en als het koud is leg ik er een fleece deken op zodat het lekker warm is.
Hij wil nergens onder of in liggen  ::)
Buiten krijgt hij gewoon een jas aan. Als ze het zo koud heeft zou ik lekker een jasje/truitje aandoen, je kan proberen ze wat vetter te voeren.
Tom hou ik in de winter wat dikker dan in de zomer (zomer gewicht 5.8 kilo winter gewicht 6.5 kilo, gaat eigenlijk vanzelf en hij lijkt zich er goed bij te voelen  :)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2231140
Lil schreef: Koud kan wel vanaalst. Ik merk de laatste tijd dat Cay met haar lange haren niet wilt wandelen als het waait of vriest. Ze is nu 19 kg. Toen ze 24 kg was, had ze het absoluut nooit koud. Tenminste ik gok dat ze het koud heeft. Thuis (17 graden) rolt ze zich ook op, terwijl ze voorheen uitgestrekt op haar zij sliep.
Doen mijn poedels ook als ik ze kort geschoren heb, ze liggen dan echt opgerold en zeker niet op de vloer.
Dit doen ze wel als ze een dikkere krulvacht hebben. En een paar kilo meer of minder (poedels zijn snel schraal) scheelt ook een berg.
Door Lil
#2231159
Claudia N schreef: Doen mijn poedels ook als ik ze kort geschoren heb, ze liggen dan echt opgerold en zeker niet op de vloer.
Dit doen ze wel als ze een dikkere krulvacht hebben. En een paar kilo meer of minder (poedels zijn snel schraal) scheelt ook een berg.
Dus toch... vetmest kuur is al begonnen  ;D ;D Heet, ze zal niet snel aankomen. ze krijg door eliminatie super mager voer, is nu eventjes zo. Ligt nu trouwens tegen de verwarming op op de vloer. Maar dat is hout, dus ook lekker warm zo vlak bij de verwarming. Ik ben nu thuis, dus verwarming op 20 en ze ligt vol er tegen.  :o :o :o
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2231183
Probeer, nu je toch bezig bent met "vetmesten" (eend is ideaal) en haar warm te houden met een jas oid, wel je "extra" aandacht / lichte bezorgdheid voor haar achterwege te laten. Sommige types zijn hier toch gevoelig voor; mijn ene poedel "zwelgt" dan nog extra terwijl de ander er niet om geeft...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2231200
geloof zeker dat honden het koud kunnen hebben...
maar op een bed, ingewikkelt in een kleed als een slaapzak met een thermoshirt aan...en dan het nog koud hebben...
hoe hoog moet de verwarming dan voor ze het 'lekker' hebben?
en hoe gaat dat buiten straks als er hopelijk nog een echte winter komt..
hier rollen ze zich ook weleens op....liggen op de vloer met vloerverwarming.....of in de mand oid...niet altijd een teken van koud hebben
nu bv staat de verwarming op 19, eentje ligt er tegen de garagedeur, de andere tegen de voordeur en nr 3 in de mand...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door