Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2230971
nou de titel zegt het al  :biggrin2: is gedroogd vlees licht verteerbaar?
Max mag nu alleen licht verteerbaar voedsel dus ik geef hem kleine porties
kalkoenvlees. Om hem soms af te leiden van de ongemakken die hij nu heeft
geef ik hem kleine stukjes gedroogd vlees. Maar nu vraag ik me af is dat
licht verteerbaar?  :)

Hij laat soms wat gas ontsnappen. Gelukkig heeft hij daar normaal gesproken
geen last van want het is een best luchtje  ::) :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#2231084
In principe zou het redelijk overeen moeten komen, behalve dat gedroogd veeeel minder vocht bevat. En dat zou het qua vertering wel eens iets 'zwaarder' kunnen maken, maar het wordt er nog steeds geen halve geitenkop oid van.

Ik zou hem voorlopig even lekker spiervlees voeren. Als hij een nette knager is, dan mogelijk ook wat grotere lapjes, dan heeft hij meer te doen. Orgaan laxeert meestal, maar ik heb die ervaring met hart niet zo. Dus mogelijk binnenkort ook wat hart erbij. Hele botten zou ik nog even niet doen. Wellicht binnenkort weer gemalen vleesbot.
#2231117
koekje schreef: In principe zou het redelijk overeen moeten komen, behalve dat gedroogd veeeel minder vocht bevat. En dat zou het qua vertering wel eens iets 'zwaarder' kunnen maken, maar het wordt er nog steeds geen halve geitenkop oid van.

Ik zou hem voorlopig even lekker spiervlees voeren. Als hij een nette knager is, dan mogelijk ook wat grotere lapjes, dan heeft hij meer te doen. Orgaan laxeert meestal, maar ik heb die ervaring met hart niet zo. Dus mogelijk binnenkort ook wat hart erbij. Hele botten zou ik nog even niet doen. Wellicht binnenkort weer gemalen vleesbot.
Ja dat is waar, minder vocht. Hij krijgt tussendoor wel genoeg te drinken in kleine beetjes. Voorlopig krijgt hij
inderdaad alleen zelf gemalen spiervlees en voorlopig nog geen bot enzo
#2231688
Ik had net de andere topic pas gelezen.. :o
Maar ik zou liever geen gedroogd vlees geven nadat ie 2x is geopereerd...
Nadat ze hier geopereerd zijn(niet aan de darmen) heb ik meestal 'n paar dagen gemalen gekookte kip/kalkoen gegeven,met beetje lever er door.
Pas wanneer alles weer op gang was dan ging ik met gemalen rauw beginnen.
Ik zou het kalm aan doen :-\
Beterschap voor Max!!
#2232403
202Spots schreef: Ik had net de andere topic pas gelezen.. :o
Maar ik zou liever geen gedroogd vlees geven nadat ie 2x is geopereerd...
Nadat ze hier geopereerd zijn(niet aan de darmen) heb ik meestal 'n paar dagen gemalen gekookte kip/kalkoen gegeven,met beetje lever er door.
Pas wanneer alles weer op gang was dan ging ik met gemalen rauw beginnen.
Ik zou het kalm aan doen :-\
Beterschap voor Max!!
Ik geef gemalen kalkoenvlees, maar het heeft wel even in gekookt water gelegen  ;) het is rose van binnen
maar dat is minimaal want het is gemalen vlees.  Ok liefst geen gedroogd vlees dus, thanks.
Dank je wel!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door