Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benchy
#2230649
Ik heb Benchy gisteren voor de 1ste keer carnibest gegeven omdat hij een allergie heeft, en ze zeggen dat carnibest goed moet zijn hiervoor. Heb hem eend gekocht, heb wel problemen met het vlees in plakken te snijden :-\ het lukt me gewoon niet. Wie heeft ervaring met carnibest en een huidallergie??
Door nienk
#2230760
hoi!

nou, dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor een allergie hij heeft. de meeste voedselallergieën bij honden zijn voor graan, dus dan maakt het feitelijk niet uit welke kvv je geeft, als het er maar eentje zonder graan is. in de meeste carnibest smaken zit overigens wel rijst, als je toch al een allergie vermoed, zou ik ook rijst-vrij gaan voeren.

mijn Reus is allergisch voor van alles en nog wat, ook voor rijst. ik heb wel eens de carnibest diabetes eend gevoerd (zelfde als de gewone eend, maar zonder rijst), dat beviel prima voor een keertje.

de carnibest snij je  makkelijk door hem een beetje te laten ontdooien, bijvoorbeeld in een emmer water. als de buitenkant zacht is de verpakking er af halen, in porties snijden en de porties in diepvries zakjes/bakjes (net wat jij handig vindt) weer invriezen. de worst is dan nog grootdeels kou en bevroren, maar wel zo ver ontdooit dat je het kan verwerken. dit ontdooien en weer invriezen kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2230818
Naar het schijnt zou je hem bevroren ook met een broodmes heel eenvoudig kunnen doorsnijden. Er moet ergens een filmpje staan (ik geloof bij de katten), maar ik weet niet waar...
Door Limpy
#2230870
Als hij idd een allergie heeft en onder de korsten zit zou ik hem een kvv zonder enige toevoegingen geven.
Dus geen: premix, olietjes of andere toevoegingen, geen rijst/andere granen (evt voorlopig ook geen groente).
En bij voorkeur met bot als calciumbron.
Door Benchy
#2230889
Benchy is 10 jaar en weegt te 1,5 kilo te veel. Mag 6 kilo zijn maar weegt 7,5 kilo. Hoeveel vers vlees mag ik hem dan per dag geven, weet dat misschien iemand./
Het is dus een hoofdmaaltijd en krijgt dan niets anders.
Door eelke
#2230897
Welkom hier!

Kvv is Kant en klaar Vers Vlees.
Wat je nu geeft dus.

Poeh, 6 kilo...gezegd wordt is 30 gram per kg lichaamsgewicht... ik zou dan het streefgewicht aanhouden, dus 6 x 30 gram. Of misschien eerst een tijdje 150 gram geven en kijken wat het doet.
Door eelke
#2230905
Is ook wel weinig ja.
Wat je ook zou kunnen doen is 100 gram kvv en dan met gemalen groente erbij.

Zelf Barf ik voor het grootste gedeelte, en maak dan groente mix erbij. Nu alleen met wortel en courgette. Even de kook erover, en dan blenderen. Groente is ook wel gezond, en het zet niet zo aan. Heeft hij toch een vol buikje.
Je moet de groente wel maken, anders kan een hondenbuik ze niet goed opnemen.
Door Benchy
#2230911
Is een goeie tip. Maar ik weet niet of hij dag mag hebben met zijn huidallergie?? Hij eet nu  Carnibest eend zonder toevoegingen.
Door eelke
#2230914
Dat is een overweging die je moet maken.
Ik heb met Joep ook een eliminatie dieet gevolgd en alleen eend gegeven.

Op zich is wortel wel erg veilig heb ik begrepen, kwa allergieen. Dus je zou ook alleen wortel kunnen doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door