Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door grandmaster B
#2229603
hallo ben sinds kort gestart met het overschakelen van brokken naar gemalen vlees  nou eet mn buldog het wel maar mn amerikaanse cockerspaniël niet .
zondag krijgende een pup die ook van de brokken afkomt die willen we ook op gemalen vlees zetten en als ze dan wat gewend zijn overschakelen op barf , het menu wat ik uitgedokterd heb zal ik wel ff posten.

maar mijn vraag is hoe kan het dat een hond die altijd op zoek is naar hapjes juist iets als vers vlees laat staan en hoe krijg ik haar zover het wel te eten ?

alvast bedankt
Bjorn
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2229805
Mengen onder iets dat hij wel lekker vind en dan steeds de hoeveelheid vlees ophogen.  ;)
Ofwel gewoon streng zijn. Eten geven, als hij het niet wil na 5 min weghalen en bij de volgende maaltijd weer voor zijn neus zetten. De meeste honden gaan dan wel overstag.
Door yuri
#2230040
wat geef je van vers voer?
je kunt een andere smaak proberen,
ander merk proberen
of mss een beetje kokend water overgieten en het hem/haar dan voorschotelen?
Door grandmaster B
#2230049
komt bij de slager vandaan is een eigen merk , andere honden doen het er goed op .
heb dit als tussen fase voor omschakeling naar barf
Door yuri
#2230403
en lust hij totaal niets of hebje enkel 1 smaak geprobeerd? --> probeer eens een andere smaak(,overgiet ze es met kokend water)
zitten de honden samen om te eten? --> zet ze samen en zo is de hond die het wel eet rolmodel(, of soms lukt het als je een andere hond erbij zet dat ze het toch vlug opeten..)

je kan ook eens proberen om ze uit je hand te laten eten en zien wat ze doet.

kan vanalles zijn, wat is de hond zijn reactie als je hem zen eten voorschotelt? wacht hij? loopt hij weg?
mss eet ze het wel op als je de kamer uit bent?
Door grandmaster B
#2230480
we hebben geprobeerd samen te geven , uit de hand te voeren , alleen gelaten helpt niet.

nu hebben we het weg gehaald na 10 minuten en niks anders gegeven , vandaag weer proberen .

ze liep echt weg als je het neerzette , heb haar een paar stukkies onder dwang gegeven en ze komt nu af en toe wel ff snufflen maar niks eten .
Door yuri
#2230662
al een ander merk of smaak geprobeerd? overgieten met heet water?
krijgt ze nog iets anders door de dag?
Door Anne in Zweden
#2230674
Gewoon even de tijd gunnen. Niet alle honden weten nog dat ze van de wolf afstammen! :biggrin2: Probeer het een paar dagen met streng zijn (neerzetten, niet eten > weghalen, volgende dag opnieuw dezelfde bak met hetzelfde eten, niet na tien minuten al). Als ze na een dag of drie nog steeds weigert, kun je overwegen trucjes uit te halen (mengen met een blikje vis, groentemix, gemalen pens, of heet water erover, dat soort dingen).
Ik denk dat ze op dit moment gewoon wacht tot jij het niet meer volhoudt en iets neerzet wat zij lekkerder vindt. Doe dat niet, want dan laat je je trainen door je hond! :P

Als je een voedseldroger hebt, kun je dat ook eens proberen. Dat bleek voor mijn husky de doorslaggevende stap te zijn (al het andere hadden we al geprobeerd). Gedroogd is de textuur niet zo glibberig en wordt het vlees een beetje "knapperig". Toen onze Scotch twee gedroogde eendennekjes had weggewerkt, heb ik een rauwe geprobeerd. Hij heeft hem verslonden en sindsdien barft hij alsof hij een wolf is. Succes!
Door grandmaster B
#2232106
heb net een kippenek gegeven die vindt ze lekker  :)

trouwens gewoon op de markt in almere gehaald voor 1,25 de kilo vers kan je nog invriezen
Gebruikersavatar
Door Thea
#2232116
Ik heb hier ook zo'n hopnd die niets moest alleen een kippenek of plak duckpens. Toen heb ik darf eko gekocht en de 2de x wat macaronierbij gedaan.
Toen Tammmenga en dat vloog erin.
En van de week stukjes ossestaart gegeven. Vanmorgen heb ik voor heteerst echt genoten hoe hij aan het smullen was van een groot stuk oossestaart.
Dus ook bij jou zal het wel goed komen. Maar hier heeft het bijna 3 maanden geduurt ;)
Door Mevroi Kruim
#2232173
@Thea: fijn dat je hond beter is gaan eten! Maar die ossestaart zou ik echt niet meer geven, daar kun je beter en lekker soepje van trekken. Runderbotten zijn veel en veel te hard, zoals je in de beginnersdocumentatie kunt lezen, en dat geldt ook voor staart. De wervels zijn zo klein dat honden ze in 1x kunnen inslikken en doordat ze zo hard zijn verteren ze slecht, met alle risico's van dien. En verder kunnen ze er hun kiezen op breken.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2232182
Dat van die wervels te klein had ik begrepen. Daarom heb ik ook goed opgelet tijdens het eten.
Verder dacht ik dat staart kraakbeen was. Hij kreeg het ook vrij makkelijk gekraakt.
Ze hadden het nu 3 of 4 xmet een maaltijd gehad en de ontlasting bleef ook goed en makkelijk.
Door Mevroi Kruim
#2232254
Staart is bot, en geen kraakbeen. En van een koe keihard bot. Omdat het kleine stukken zijn kunnen sommige honden  ze wel kraken (met risico voor het gebit) maar het blijft hard en slecht verteerbaar.
Aan jou de keus.
Door grandmaster B
#2232410
puppy had net ook zn eerste kippenekkie te pakken moest eerst ff snuffelen maar toen ik het vast hield  at hij het op

de bull is nu zwaar aan de diarree nog nooit zo erg gezien  als ze loopt, loopt het gewoon haar kont uit .
zal wel ff wennen zijn

als ik haar nu vanavond merendeel kippen nekken geef een een beetje vlees  wordt dan de ontlasting wat gebonden ? ( eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ze net vandaag ook loops is geworden )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door