Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2230609
Diva is afgespeend op vers  en het is een heerlijke eter. Ze heeft al heel veel diersoorten in haar bakje gehad en er is nog niks liggen gebleven  :D :D.
Lever, zalm,  groente,  lama, kip rund, alles schoon op  :D
Tot nu toe heb ik haar vleesbotten steeds gemept, het  gaat om vleesbotten van kleine  dieren.
Konijn, kip, parelhoen  eend etc.
Ribben van geit of lam  geef ik voorlopig niet aan haar.

Maar tot hoelang moet ik haar vleesbotjes pletten?
Door Monoxxide
#2230639
Zal vooral afhangen van hoe rustig ze eet en hoe goed ze kraakt eens de vertering goed zit volgens mij.
Voor Amadeus (1 jaar) hier hak ik sommige dingen nog altijd in kleine stukjes, hij kan niet rustig eten, alles verteerd wel goed.
Als ze goed kraakt en de ontlasting is goed zou ik gerust durven overstappen naar niet pletten met Diva.
Hoe oud is ze?
Door yuri
#2230677
Monoxxide schreef: Zal vooral afhangen van hoe rustig ze eet en hoe goed ze kraakt eens de vertering goed zit volgens mij.
Voor Amadeus (1 jaar) hier hak ik sommige dingen nog altijd in kleine stukjes, hij kan niet rustig eten, alles verteerd wel goed.
Als ze goed kraakt en de ontlasting is goed zou ik gerust durven overstappen naar niet pletten met Diva.
Hoe oud is ze?
sluit ik me bij aan,
hangt er beetj van af hoe groot ze nu al is, grote honden hebben sneller de neiging om die kleine kipnekjes naar binnen te schrokken.
mocht ze al een maand of 2 barfen zou ik toch al proberen om een ongeplet kipkarkasje te geven. dat zou voor zo een bsnnhond geen probleem mogen zijn en als ik me niet vergis hebben ze mij indertijd ook aangeraden om al kipkarkasjes te geven toen ik begon, deze botjes zijn ook niet zo hard... en ik heb nooit iets geplet, wel eerste week/2weken enkel kip en eendenekjes gegeven.
Roxy was wel 4 maand toen ze net begon te barfen.
Laatst gewijzigd door yuri op vr 20 jan 2012, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2231029
Hier heb ik nooit iets geplet voor pupjes, maar die van mij zijn rond de 15 kilo volwassen, dat scheelt wel. Ze kauwen hier allebei netjes, ik denk zelf omdat ze vanaf het begin grotere vleesbotten als eendennekken en kippenruggen en lappen pens gehad hebben die ze niet naar binnen konden zuigen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2231289
Diva is nu bijna 3 maanden.
Ze is nu best gulzig,  maakt eerst haar eigen bak leeg, om vervolgens te proberen bij Bindi te gappen :o

Ik ga proberen met hele karkasjes, groter dan de bek in elk geval.
Ik zal wel eerst bij haar blijven,  blind vertrouwen heb ik er niet in
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2232253
Als de vertering goed verloopt zou ik me geen zorgen maken als je het ongeplet geeft. Bij schrokken zou ik de porties gewoon zo groot mogelijk laten en vasthouden. Zodat ze wel moet afbijten. Rust keert dan best wel terug.
Door Xada
#2236468
Tygo en Cay eten alles zelf al. Eendennekken, kippennekken, stukken eend en ikp. Niets geplet, ze eten heel rustig en kauwen goed. Ontlasting is prima, ook als ze lever etc. gehad hebben. Blijf er wel altijd bij, maar dat doe ik ook bij de groten. Ze zijn afgespeend op brok en heb ze nu 1,5 week in huis. Wel eten ze beiden in een aparte bench.
Laatst gewijzigd door Xada op do 26 jan 2012, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2236515
Ik zou haar proberen duidelijk maken dat ze nooit ergens anders nog iets kan rapen (als je dat al niet doet).
Toen mijn schrokkater helemaal apart, in een aparte ruimte eten kreeg, waarbij hij de anderen niet zag, ging hij minder schrokken. Hij mocht pas buiten als al het andere eten weg was.  Zitten ze naast elkaar dan probeert hij het nog steeds op te zuigen of gaat ermee lopen. Voor hem is zijn eigen plekje en duidelijkheid dat er daarna niets meer komt, erg belangrijk om rustig te eten.
Ik denk dat het bij  honden ook wel zo werkt?

Ik veronderstel wel dat ze niets van de andere honden mag afnemen, maar is dat ook voor haar erg duidelijk? Misschien zorgen dat ze hen niet kan zien en ook niet bij hen kan tot ze gedaan hebben?
Gebruikersavatar
Door nova
#2236608
pearlsofpassion schreef:

Ik veronderstel wel dat ze niets van de andere honden mag afnemen, maar is dat ook voor haar erg duidelijk? Misschien zorgen dat ze hen niet kan zien en ook niet bij hen kan tot ze gedaan hebben?
na ja, wat wil je verwachten?  :-\
Pupsel is 3 maanden en net 3 weken  bij mij  ;)
Dus nee, het zal haar niet duidelijk zijn. Ik blijf er wel bij zodat  ze in elek gavl  geen of zo weinig mogelijk de kans krijgt.
Als ze alleen eet, dan is ze idd rustiger
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door