Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2229064
Vanmiddag werd ik door iemand van het forum gewezen op de rode achterpoten van kemi, te zien in het onderschrift.
Natuurlijk had ik dat gezien, maar dacht dat het door likken kwam.
Een gistbesmetting?...ik heb er nog nooit van gehoord, maar nu ik er hier op BP over ben gaan zoeken, herken ik het volledig; rode poten, rode plekjes op haar lippen, ogen wrijven, schijnbaar jeuk, ze heeft al eens oorproblemen gehad en al van kleins af aan jeuk overal, wat nu overigens nihil is.
Uiteraard moet ik haar eerst laten testen en onderzoeken, maar het puzzeltje is voor mij al compleet in elkaar gevallen.

Maar nu. Ze moet volgende week naar de DA (waar ik absoluut geen klik mee heb) voor haar grote cocktail en kennelhoest, wat ik op zich al niks vind, maar verplicht omdat ze elke week een dagje naar de opvang gaat. Ze is nu 14 maanden en nog niet loops, maar ik ben nu bang dat alles te gelijk gaat vallen en haar weerstand naar 0,0 gaat.
Ik las over een shampoo waar mee gewassen kan worden. Dat is niet heel 'heftig spul' denk ik? Wie weet of er middeltjes zijn waar ik mee uit moet kijken? Mijn dierenarts houd er nogal van om zoveel mogelijk tubes en pillen mee te geven, vandaar dat ik een beetje huiverig ben om er heen te gaan. Maar ik begrijp absoluut de noodzaak ervan, maar wil proberen om er voorbereid heen te gaan en me niet van alles laat aansmeren waar ze van achterop raakt.

Is het zowiezo verstandig om direct te beginnen met weerstandverhogende dingen?
Laatst gewijzigd door Kemi op ma 02 jul 2012, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2229085
Shampoo met "Miconazole Nitrate and Chlorhexidine Gluconate" zoeken.
Helemaal geen granen en suiker producten geven,  je kan 'n paar lepels yogurt zo geven of door 't voer doen of Acidophilus capsules,
soms helpt 'n beetje apple cider azijn in 't water.
success.
btw..gist infectie word ook wel schimmel infectie genoemd (candida)
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 18 jan 2012, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Monoxxide
#2229125
Indy heeft een redelijk hardnekkige gistbesmetting in haar oor gehad. 2 antibiotica kuren gedaan en nog bleef het terugkomen. Gaf in die tijd nog veel verschilende kvv's door mekaar en soms eens een nicnacje (kleine sinterklaas letter koekjes). Ben toen gestopt met alles waar granen inzaten en puur oor, binnen paar weken was het over. Zij had het wel alleen maar in de oren.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op wo 18 jan 2012, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bentley80
#2229228
Malaseb shampoo (op recept) werkt hier tegen, maar coatex medicinale shampoo (vrij verkrijgbaar) ook, als het inderdaad gist/schimmel is.
Door Mevroi Kruim
#2229340
Ik zou toch zelf eerst een goed diagnose willen. De da kan dat vrij makkelijk doen. Dan kun je gericht gaan behandelen.
En als je hond niet in orde is zou ik zeker niet laten vaccineren. Dat kun je gerust een tijd uitstellen, die vaccins werken veel langer dan de fabrikant aangeeft. Dat zouden ze bij de opvang ook moeten snappen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2229342
Monoxxide schreef: Indy heeft een redelijk hardnekkige gistbesmetting in haar oor gehad. 2 antibiotica kuren gedaan en nog bleef het terugkomen. Gaf in die tijd nog veel verschilende kvv's door mekaar en soms eens een nicnacje (kleine sinterklaas letter koekjes). Ben toen gestopt met alles waar granen inzaten en puur oor, binnen paar weken was het over. Zij had het wel alleen maar in de oren.
AB werkt niet tegen schimmels, dus dan is het gewoon symptoom (ontsteking) bestrijding.  Heel normaal dus dat die terug kwam erna.
Kemi schreef: Vanmiddag werd ik door iemand van het forum gewezen op de rode achterpoten van kemi, te zien in het onderschrift.
Natuurlijk had ik dat gezien, maar dacht dat het door likken kwam.
Een gistbesmetting?...ik heb er nog nooit van gehoord, maar nu ik er hier op BP over ben gaan zoeken, herken ik het volledig; rode poten, rode plekjes op haar lippen, ogen wrijven, schijnbaar jeuk, ze heeft al eens oorproblemen gehad en al van kleins af aan jeuk overal, wat nu overigens nihil is.
Uiteraard moet ik haar eerst laten testen en onderzoeken, maar het puzzeltje is voor mij al compleet in elkaar gevallen.

Maar nu. Ze moet volgende week naar de DA (waar ik absoluut geen klik mee heb) voor haar grote cocktail en kennelhoest, wat ik op zich al niks vind, maar verplicht omdat ze elke week een dagje naar de opvang gaat. Ze is nu 14 maanden en nog niet loops, maar ik ben nu bang dat alles te gelijk gaat vallen en haar weerstand naar 0,0 gaat.
Ik las over een shampoo waar mee gewassen kan worden. Dat is niet heel 'heftig spul' denk ik? Wie weet of er middeltjes zijn waar ik mee uit moet kijken? Mijn dierenarts houd er nogal van om zoveel mogelijk tubes en pillen mee te geven, vandaar dat ik een beetje huiverig ben om er heen te gaan. Maar ik begrijp absoluut de noodzaak ervan, maar wil proberen om er voorbereid heen te gaan en me niet van alles laat aansmeren waar ze van achterop raakt.

Is het zowiezo verstandig om direct te beginnen met weerstandverhogende dingen?
Wat ik dan spontaan denk is: zou je niet eens een andere DA zoeken? Wat heb je nu aan een DA waar je niet naartoe durft?  :-*
Je kan er vast wel eentje vinden die minstens een beetje met je op dezelfde golflengte zit.

Verder zou ik ook niet alles tegelijk doen. Als het candida is, is dat een schimmel die van nature op de hond voorkomt maar om 1 of andere reden nu aggressief wordt. Meestal heeft dat met verminderde weerstand te maken.  Dus inentingen zouden dat zeker niet verbeteren! En het proberen oplossen en dan entingen geven is dan gewoon elkaar tegenwerken en heeft dus geen zin.  Stap voor stap zou ik zeggen. En ik duim mee dat haar loopsheid nog even op zich laat wachten.
Door Monoxxide
#2229360
pearlsofpassion schreef: AB werkt niet tegen schimmels, dus dan is het gewoon symptoom (ontsteking) bestrijding.  Heel normaal dus dat die terug kwam erna.
Erg jammer om te lezen, je zou toch denken dat een DA dat ook weet dan. Eerste kuur was gewone AB, tweede kuur was iets "speciaal" nieuw wat de DA eens wou proberen omdat er zoveel goede ervaring mee waren. Ga de naam morgen eens opzoeken, moet hier nog ergens liggen. Maar ze wisten dit dus al van het eerste onderzoek en toch heeft ze daarvoor AB gehad.
Door tt-tjes
#2229384
Ik zou ook eerst een andere DA zoeken en voorlopig even wachten met enten, precies zoals mevroi Kruim schrijft.
Door BubbaBling
#2229437
Ik heb nog een fles malaseb liggen, heb ik bubba maar een paar keer mee gewassen.
Ik schat dat die nog zo'n 3 kwart vol zit.
Je mag hem van me hebben, ik weet alleen niet waar je woont.


Daarnaast, zou je het niet willen laten testen bij de DA?
Het kan net zo goed wat anders zijn.
Door Kemi
#2230095
Ik ga maandag naar de dierenarts, ik probeer meteen een andere. Eens kijken of die meer op mijn frequentie zit  ;)
Dan vraag ik of ze haar willen testen op gisten/schimmels. Als ik er over nadenk, snap ik ook waarom de haren van haar oren wat donkerder zijn. Ze krabt niet veel in haar oren, maar vermoed dat het daar ook kan zitten. Een 'anti-gist-kuur-van-binnen-uit' zal dan misschien nodig zijn?

Ik weet nu in ieder geval dat een antibiotica-kuur onzin is en ik zoek nu alleen nog naar de naam van die tabletjes om van binnenuit de gisten te bestrijden. Die wil ik nl ook graag eerst natrekken. Ik ben echt niet reuze-fanatiek hoor  :boxing:, maar ik ben er inmiddels wel achter dat er dierenartsen zijn, die makkelijk wat voorschrijven :read:

Ik heb zojuist biologische appelazijn gekocht maar kan nergens een dosering vinden. Weet iemand die? Zowel voor door haar drinkwater als voor een spray. Baat het niet, dan schaadt het niet en dan ben ik in ieder geval al iets aan het doen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door