Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2227559
Nou, ben ik weer met m'n zorgenkindje  ::)

Storm heeft al een tijdje lang wat schrale liezen. Niet echt rood of wat dan ook, maar wel wat droog volgens mij en hij likt er veel. De laatste tijd probeer ik hem toch echt uit de gewoonte te krijgen van dat likken, want ik spot nu ook af en toe kleine "wondjes".
Heb ik de DA al naar laten kijken en die zei dat het het meest leek op gewoon wat puistjes, zegmaar.
Maar om de schraalheid van de liezen wat te verminderen wil ik graag wat tips!

Dan punt twee, veel vervelender...
Ik was Storm zondag aan het borstelen en onderzoeken... en bij z'n balletjes voelde ik opeens een bultje. Ik wist dat hij daar zo'n wondje had die ik net beschreef, dus vacht aan de kant wondje zit 2cm verderop... Het is een hard bultje van ca. 0,5cm in doorsnede.
Maandag direct naar de dierenarts geweest...

Zij zegt 3 weken aankijken. Het bultje ligt los en gezien alle omstandigheden vindt ze het geen reden tot directe zorgen. Mocht het bultje de komende 3 weken groeien, dan direct terugkomen, dan halen ze het weg.

Ik voel me er niet helemaal op m'n gemak bij, en als het bultje niet groeit zit ik toch te denken om een biopt te doen en/of het weg te halen....
Door BubbaBling
#2227756
Ik heb ook een zorgenkindje, ken het gevoel  ;)

Je kan het sowieso even laten onderzoeken als je niet op je gemak bent.
Maar je kan het ook even aankijken, 3 weken zijn ook zo voorbij.
Bij dat soort dingen voel je vaak zelf het beste wat je kan doen  ;)

Wbt de liezen, ja moeilijk.
Je zou sowieso (zoals je al in mijn topic aangaf) wat meer (toegestane hoeveelheid) vis / zalm kunnen geven.
Bubba zijn huidje knapte er duidelijk van op!!!
Sommige die hebben nou eenmaal wat meer vetten / voedingstoffen nodig denk ik om het goed onder controle te houden.
Als het jeukt kan je er mss wel wat opsmeren (zou alleen niet weten wat)... zodat hij niet gaat krabben / likken want dat maakt het alleen maar erger.
Verder weet ik het ook niet..
s6  ;)
Door Cizsel
#2228889
BubbaBling schreef: Ik heb ook een zorgenkindje, ken het gevoel  ;)

Je kan het sowieso even laten onderzoeken als je niet op je gemak bent.
Maar je kan het ook even aankijken, 3 weken zijn ook zo voorbij.
Bij dat soort dingen voel je vaak zelf het beste wat je kan doen  ;)

Wbt de liezen, ja moeilijk.
Je zou sowieso (zoals je al in mijn topic aangaf) wat meer (toegestane hoeveelheid) vis / zalm kunnen geven.
Bubba zijn huidje knapte er duidelijk van op!!!
Sommige die hebben nou eenmaal wat meer vetten / voedingstoffen nodig denk ik om het goed onder controle te houden.
Als het jeukt kan je er mss wel wat opsmeren (zou alleen niet weten wat)... zodat hij niet gaat krabben / likken want dat maakt het alleen maar erger.
Verder weet ik het ook niet..
s6  ;)
Hmm nou ik heb even goed nagedacht en hij krijgt al meer vis per week nu dan op KVV. Dus dat is in ieder geval al een begin, daar zou het dan de komende weken ook beter van moeten worden denk ik.
Als ik iets kan smeren om het te verlichten zou fijn zijn, maar ik denk dat hij alles weglikt enzo :/

Niemand anders reacties? :(
Door nienk
#2228979
hoeveel vis krijgt hij nu?

bij Reus geeft dagelijks Doils Skin olie behoorlijk verlichten van huid narigheid.

als je wilt smeren zou ik je de zal van Vet Gold Cream aan raden. die trekt vrij snel in, dus dat zou je licht in kunnen smeren voor de wandeling. er is ook shampoo van, ook dat zou wel eens kunnen helpen.

maarja, een gezonde hond zou dat natuurlijk eigenlijk niet nodig moeten hebben. soms is het niet anders, maar opzoek naar de oorzaak lijkt mij wel het belangrijkste.
Door Cizsel
#2229170
Nou, Storm oogt eigenlijk in alle opzichten gezond. Hij heeft alleen van die kleine kwaaltjes, zoals gevoelige ogen, gevoelige darmen... *dat laatste gaat 1000x beter op zelf samenstellen nu

Hij krijgt de ene week 300g zalmlijf  en de andere week 300-600g zalmkop
Door nienk
#2229182
op een menu van hoeveel per dag?

geef je hem iets voor zijn weerstand? 'kleine kwaaltjes' klinkt mij in eerste instantie als een slechte weerstand...
Door Cizsel
#2229199
600g per dag.

Wat zou ik hem kunnen geven voor z'n weerstand?
Ik heb Silicea D30 in huis, dat heeft hij een tijdje gehad voor een puspiemel (is nu weg), is dat niet ook voor algehele weerstand?
Maar het was een beetje dubieus of de diarree misschien daarvan kwam dus we waren er een beetje af en aan mee bezig.
Ik zou het, nu z'n ontlasting al weer een tijd stabiel is, wel weer aandurven. Maar ik kap er wel definitief als hij weer diarree krijgt want dan heeft dat er echt mee te maken.
Door nienk
#2229216
probiotica? spiru dinges (sorry, weet het even niet meer) hoor ik hier nog wel eens voor bij komen. ik heb zelf voor Reus (op advies van de holistisch DA) de ImmuBoost druppels van Phytonics, maar ik geloof dat een van de DA's hier daarvan zij dat dat heftige reacties kan geven dus niet voor iedere hond geschikt is. (of was dat de Detox van Phytonics?)
Door Mevroi Kruim
#2229339
Als je echt een goed middel wilt dat speciaal voor hem is zou ik een keer naar een homeopaat gaan. Die kan dan bekijken wat voor type Storm is en een constitutiemiddel speciaal voor hem voorschrijven.
Door Cizsel
#2229358
Mevroi Kruim schreef: Als je echt een goed middel wilt dat speciaal voor hem is zou ik een keer naar een homeopaat gaan. Die kan dan bekijken wat voor type Storm is en een constitutiemiddel speciaal voor hem voorschrijven.
Het is echt niet dat ik het niet wil
Maar gezien mijn huidige situatie mag ik dan eerst zo ongeveer de loterij winnen..
Ik heb al wel even gegoogled voor een praktijk in Groningen, kwam uit op deze:
http://www.praktijkvoordierenwelzijn.nl/
Kent een van jullie deze? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Als ik dan bij tarieven kijk  :o :o
Maarja die mensen moeten ook hun brood verdienen natuurlijk. Ik hou het zeker in m'n achterhoofd!
Maar voor nu zou ik graag met iets 'algemeens' beginnen, zodat hij eerst wat heeft.
Wat denken jullie van die pillen die ik had gezien?
Of nog andere tips behalve de tips die jullie al gegeven hebben?

Maar ik heb nog niemand gehoord over het bultje bij z'n ballen... niemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Normaal krijg ik van alle kanten tips en reacties, is iedereen op vakantie ofzo  8)
Sorry, maar ik heb altijd heel veel aan alle tips die ik hier krijg...
Door miik
#2229363
Cizsel schreef: Maar ik heb nog niemand gehoord over het bultje bij z'n ballen... niemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Normaal krijg ik van alle kanten tips en reacties, is iedereen op vakantie ofzo  8)
Sorry, maar ik heb altijd heel veel aan alle tips die ik hier krijg...
Moeilijk om zo te zeggen, misschien lukt het om er een foto van te maken ?
(ook goed voor jezelf dan kun je na een week ofzo de foto's vergelijken om te zien of het veranderd is of groter ofzo)
Door nienk
#2229572
begrijp dat het financieel lastig kan zijn, dit soort dingen. ook omdat de directe noodzaak er  niet is. bedenk wel dat aan Storm zijn weerstand werken iets is wat je wellicht (dat was in Reus zijn geval zeker waar) op de langere termijn dubbel en dwars terug verdiend. daar krijg je nu natuurlijk niet een dikkere bankrekening van, dat snap ik ook wel.

wat ik dus zeg over die Immuboost, zoek even via de zoekfunctie, er was dus met een van die twee (immuboost of detox) een reden om het niet zomaar aan iedere hond te geven. voor Reus is het een super middeltje, dat wel.

die plekken in zijn liezen, kan je daar eens een foto van plaatsen?

ik zou zelf (denk ik) beginnen met een goede visolie. dat is een redelijk 'onschuldig' supplement, snap je? niet gelijk een medicijn, maar gewoon een aanvulling op zijn voeding.

mbt het bultje bij zijn ballen denk ik inderdaad dat je het beste een tijdje in de gaten kan houden en foto's kan maken, zodat je kan zien of het groeit. 

trouwens, heb je wel eens gekeken naar een ziektekostenverzekering voor Storm? ik heb dat voor Reus gelijk gedaan en het scheelt zo veel in de (financiële) zorgen om je hond! niet dat ik bij ieder wissewasje bij de dierenarts zit, maar ik weet dat ik, als er iets is waar ik me zorgen om  maak, gewoon kan gaan zonder te denken 'ja, dat is dan wel weer gelijk 60 euro foetsie'.
Door Cizsel
#2229845
nienk schreef: begrijp dat het financieel lastig kan zijn, dit soort dingen. ook omdat de directe noodzaak er  niet is. bedenk wel dat aan Storm zijn weerstand werken iets is wat je wellicht (dat was in Reus zijn geval zeker waar) op de langere termijn dubbel en dwars terug verdiend. daar krijg je nu natuurlijk niet een dikkere bankrekening van, dat snap ik ook wel.

wat ik dus zeg over die Immuboost, zoek even via de zoekfunctie, er was dus met een van die twee (immuboost of detox) een reden om het niet zomaar aan iedere hond te geven. voor Reus is het een super middeltje, dat wel.

die plekken in zijn liezen, kan je daar eens een foto van plaatsen?

ik zou zelf (denk ik) beginnen met een goede visolie. dat is een redelijk 'onschuldig' supplement, snap je? niet gelijk een medicijn, maar gewoon een aanvulling op zijn voeding.

mbt het bultje bij zijn ballen denk ik inderdaad dat je het beste een tijdje in de gaten kan houden en foto's kan maken, zodat je kan zien of het groeit. 

trouwens, heb je wel eens gekeken naar een ziektekostenverzekering voor Storm? ik heb dat voor Reus gelijk gedaan en het scheelt zo veel in de (financiële) zorgen om je hond! niet dat ik bij ieder wissewasje bij de dierenarts zit, maar ik weet dat ik, als er iets is waar ik me zorgen om  maak, gewoon kan gaan zonder te denken 'ja, dat is dan wel weer gelijk 60 euro foetsie'.
Ik zit bij Proteq voor Storm maar homeopatisch wordt niet vergoed uit de Basis.
En krijg homeopatische middelen dus ook niet vergoed.
Maar wij moeten op het moment leven van 800 euro per maand, waarvan de helft al naar de hypotheek gaat.
Dus sorry, het kan nu echt even niet.

Van het bultje kan ik geen foto maken, althans, het zit onder de huid en ik moet er ook echt naar zoeken om het weer te vinden. Het is gewoon een klein hard knobbeltje van ongeveer 0,5cm doorsnee... vlak bij of net in z'n balzak. Ik heb het echt bij toeval gevonden.
De wondjes kan ik even kijken of ik ze kan fotograferen, maar hij heeft ze niet altijd, dus daar moet ik even goed naar zoeken zometeen. Wel is z'n vacht helemaal rood/bruin van het likken.
Zal voor 't einde van de dag nog wat foto's plaatsen.

Ik ben met beide dingen al naar de DA geweest en met beide dingen zeggen ze "even aankijken" :/
Door Cizsel
#2229849
Wat betreft dat phytonics ImmuBoost, zou ik dat anders kunnen vervangen met Groene Os Weerstand Compositum? Wat zijn daar de ervaringen over?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door