Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#2226658
Ik ben nog een beetje aan het rondkijken waar ik welk barf vlees kan krijgen, maar ik heb bij Richard ver vlees gezien dat je daar zowel kwartel zonder kop en veren als kwartel met veren en kop kan kopen.
Maar wat is beter om te geven?
Door Anne in Zweden
#2226678
Max heeft er gisteren nog eentje met veren gehad (de andere twee lusten geen kwartel), was daar prima over te spreken. Veren, vacht etc. hebben als bijkomend voordeel dat ze de darmen reinigen, dus als je hond ze met veren lust - go for it!
Door Cupcake
#2226749
Hier beide geprobeerd, maar hier worden ze niet gewaardeerd.
Ik was nog niks tegen gekomen wat ze niet lustte en ze heeft het echt geprobeerd, maar vond het niet te nassen......geen kwartel meer hier.
#2228044
Oke dan ga ik kijken wat ze doet. Kom er snel genoeg achter als ze het niet moet.
En ik heb eigenlijk nog een vraag, weet niet of het raar is ofzo, maar ik heb 2 dwergkonijnen kan het zijn dat ze die aan gaat vallen, want een vriendin van me zegt dat ze dat misschien kan gaan doen. Maar ik kan me dat eigenlijk niet zo goed voorstellen.
Door Anne in Zweden
#2228050
Ricamylove schreef: Oke dan ga ik kijken wat ze doet. Kom er snel genoeg achter als ze het niet moet.
En ik heb eigenlijk nog een vraag, weet niet of het raar is ofzo, maar ik heb 2 dwergkonijnen kan het zijn dat ze die aan gaat vallen, want een vriendin van me zegt dat ze dat misschien kan gaan doen. Maar ik kan me dat eigenlijk niet zo goed voorstellen.
Welnee, tenzij ze eraan gewend zijn zelf hun konijnen te vangen en op te eten... Maar op zich leidt barfen er niet toe dat honden kwijlend naar alles wat groeit en bloeit gaan lopen loeren.

Enne, wat de kwartel betreft: ik snij hem altijd even open voor Max, zodat ie een beginnetje heeft. Ik weet niet of ie anders wel begrijpt dat het eetbaar is...  :biggrin2: Dat zou je eventueel met jouw hond ook kunnen proberen, als ze zich niet meteen op d'r gevederde maaltijd stort!
#2228062
haha oke, ik gelukkig weet ik het nu. Zag het al helemaal voor me  :-\ Ik dacht zal ik het nou wel of niet vragen, maarja zat er eigenlijk best wel mee dus ben toch blij dat ik het gevraagd heb :)
#2228072
Ik ben niet bang om mijn katten hele prooi te geven, en ik heb ook konijnen.
Die doen elkaar niets, en dat wil ik zo houden.

Ik geef wel geen konijnen in vacht (zelfs als ik dat zou kunnen), ik zou het nu niet gaan zoeken. Want een kat heeft wel nog een groter zelf-jachtinstinct dan de meeste honden.  Das toch ook nog wel anders.
Honden krijgen echt hun voer in de bak en dat gaat altijd via de baas (als het goed is toch),al hangt het natuurlijk ook wel van het ras af. Bij katten is dat net iets je anders, die doen gewoon hun zin.  ::)
Vanaalst voert ook hele konijnen aan de honden en die lopen ook geregeld tussen haar eigen konijnen. Doen ze helemaal niets, gaan zelfs niet vertwijfeld snuffelen. Dat is gewoon een wereld van verschil, iets levend of iets dat in je bak ligt. ;)

Samengevat, denk ik dus niet dat je je zorgen moet maken, zelfs niet als je konijn in vacht aan je hond zou voeren. En ik veronderstel dat dat nog niet zo snel zal gebeuren?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door