Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2224027
Met lip heb ik geen ervaring. Lamslong en geitenlong drogen bij mij even lang, ik vermoed dat de tijd voor runderlong niet zoveel zal verschillen. Ik had dunne plakjes van 4 mm (op een snijmachine halfbevroren gesneden) en die waren na 12 uur toch al behoorlijk droog. Alleen omdat ik erg veel gedroogd had dat weekend heb ik alles samen gegooid en nog eens 6 uur extra laten drogen ivm de houdbaarheid.
#2224154
Ik heb vanavond  lippen ingelegd, en de  droger staat op  10 uur.

Ik heb ze liever aan de droge kant, schimmelen door  niet droog genoeg kan ik missen.

Gisteren lamslong gedroogd, dat lag 8 uur,  een rekje heb ik nog een uurtje teruggezet in de droger. Die reepjes long waren vanbinnen nog te rood/roze
Mijn plakjes waren ook machinaal gesneden op 6 mm. :)

Overigens is er geen standaard droogtijd.
De duur van het drogen wordt mede bepaald door  de omgevingstemperatuur  en ook wel  hoe goed kan de warme lucht circuleren binnen het app.
Een droger die in  de garage staat bij een temp. van  +4 gr. zal langere tijd nodig hebben dan  wanneer je droogt op kamertemperatuur.  ;)
Laatst gewijzigd door nova op za 14 jan 2012, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2224216
ik heb de long net aan gezet
wat is het toch een wazig spulletje he..
ik heb de droger wel in de stal staan,  er waren mensen aant klagen dat het hier stonk haha , dus tja , dan moet ie maar verhuizen na de schuur buiten.
#2224898
ik heb toevallig van de week runderlong gedroogd
droger helemaal vol gelegd
en hij staat in de schuur dus die heeft gewoon 2 dagen staan draaien, en ik heb er dan een tijdschakelaar tussen zodat ie een paar keer in de 24 u uit gaat om af te koelen.
ik wil t lekker hard hebben dat t niet gaat schimmelen.
en wat denk je.....eet ie t niet....
van de week ook kipnekken gedroogd maar 4 uurtjes want die waren voor de training en dan vind ie ze t lekkerst als ze bijna niet gedroogd zijn.
wou ze niet vers meenemen want word zo een plakzooitje in mn zak.
#2225510
Ik droog runderlong een uur of 12, 14. Ligt er een beetje aan hoe dun ik het gesneden heb. Over schimmelen tob ik niet, alles gaat in zakjes in de vriezer en daarna per zakje in de koelkast. Maar soms zitten er stukjes gedroogde long wekenlang in een jaszak, zonder te schimmelen!
#2228526
madeleine schreef: Oeiii mijn lippen drogen al meer dan 24 uur!!!! En nog steeds druppeltjes die erop liggen..
Wat doe ik fout???  :-[
ik denk dat jij niks fout doet.

Laat jouw gedroogde lippen  gewoon eens helemaal afkoelen,  met deze temp. buiten is dat een makkie.
De kans is groot dat de natte druppels dan witte vlekjes worden: gestold vet  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door