Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2227319
Hoeveel zalm mag je geven aan hondjes?
Bubba krijgt maar 3 diersoorten (eend haas en zalm) en dat is ook wat het zo voorlopig blijft (wss altijd).
En laatst (paar weken geleden) heb ik wat meer zalm toegevoegd aan zijn menu en dat beviel zeer goed.
Zowel zijn vacht als huid zagen er aardig mooi uit.
In zijn laatste menu zat minder zalm (bij gebrek aan) en huid en haar conditie zijn weer wat achteruit gegaan.
Wat is de hoeveelheid wat je een hond mag geven, rekening er mee te houden dat hij maar 3 diersoorten krijgt?
Ik draai overigens kvv ervan voor 2 maanden, dus hij krijgt alle diersoorten iedere dag gemalen op zijn bordje.
Door eelke
#2227391
Ik kan je met je vraag niet verder helpen, maar ben wel erg nieuwschierig waarom je maar 3 diersoorten voert?  :-[
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2227441
Volgens mij zijn daar niet echt regels voor. Zelf zou ik zeggen 5% a 10%, maar belangrijk is natuurlijk ook wat voor effect het heeft. Dus ik zou zoveel blijven geven als je nu geeft, aangezien je goede resultaten ziet. Hoeveel gaf je eerst en bij hoeveel procent merk je dit resultaat eigenlijk?
Door nienk
#2227456
er is wel iets met te veel vis voeren...

het kwam een tijdje geleden voor bij in een ander topic... iemand zei dat vis hartstikke goed was en dat je er (bij wijze van spreken) niet genoeg van kon voeren, waarop iemand anders kwam met een aantal artikelen van internet waar in dingen stonden over het gevaar van te veel vis voeren. de precieze details kan ik me, zoals je merkt, niet meer herinneren, maar wel dat er dus redenen zijn om niet zomaar heel veel vis te voeren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2227462
Ja, das dat vis thiaminase bevat (niet alle vis, maar wel zalm geloof ik), en dat breekt de vit B1 af.  Die vit zit dan weer in vlees dus dat compenseert, als je maar niet te veel vis geeft. Een tekort daarin is erg gevaarlijk en als je het herkent, kan de hond eraan sterven. 
Bovendien heeft hij natuurlijk ook nog voldoende goede zaken in het vlees nodig.
Door Cizsel
#2227554
Ik lees dit aandachtig mee :)
Storm lust erg graag vis en ik zat me toevallig vanmorgen af te vragen of maar 300-600g vis per week wel genoeg is.
300g is een halve dagmaaltijd, 600g een hele dus...

En hij zou wel ietsje beter in z'n vacht mogen vind ik... vooral z'n huid is wat schraal bij de liezen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2227570
1 dagportie is bij mijn weten een goede hoeveelheid. 2 dagporties kan ook, maar zonder grondige reden (zoals bij Bubba) wordt aangeraden niet hoger dan dat te gaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2227602
Ten hoogste!! Ik denk dat 500gr nog steeds beter is.  Het komt niet zo heel nauw, maar richt je op 500gr dan, dat is mijn raad.  Maar als je vb een zalmkop van 700gr hebt, hoef je daar geen 200gr af te halen. Zo nauw komt het niet, er wordt gewoon aangeraden niet over die kg te gaan.
Door BubbaBling
#2227711
Bubba krijgt:

eendenbot
eendenvlees (als het te krijgen is, op het moment dus niet)
eendorgaan
hazenvlees
hazenbot
haasorgaan

en daarnaast dus zalm

Ik denk als ik het tot kvv vermaal dat ik dan 5 kilo spier erin gooi 4 kilo vleesbot en 1 kilo orgaan.
Van de 5 kilo spier gaat er 2 kilo zalm in.
Dat betekent dus, 2 kilo van 10 kilo is 20% zalm.

Bubba is 3.5 kilo en eet 150 gram per dag ongeveer, dat betekent dus 30 gram zalm p.d. en  210 gram per week.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op di 17 jan 2012, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door