Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2225077
Bency heeft de laatste tijd vieze ogen en het wit is soms rood doorlopen.
Weet iemand waar dat door kan komen? Is het mss en tekort van iets?
Ook Boy heeft vaker een vies oog en dat is dan ook hard net als bij Bency. Maar bij Boy niet rood.
Bij Boy begon het toen hij geen brokken meer kreeg. (wees niet bang zal niet terug op brokken stappen).
Gebruikersavatar
Door Thea
#2225128
Je zegt ontgiften. Maar Bency staat al bijna 4 maanden op vers en is een pup van 6 maanden. Dus lijkt me dat die niet meer aan het ontgiften is. Bij Boy mss wel. Die eet kvv en pas sinds een week of 3 geen brok meer, daarvoor heeft hij ongeveer 2 maanden gedeeltelijk nog brok gegeten en 5 jaar alleen brok met beetje pens. Dus daar zou het wel kunnen dat ie nog aan het ontgiften is. En ook op brok had hij wel traanogen maar dan werd het niet zo hard als nu.

similisan zou ik eens moeten google wat en waar dat is te krijgen.
Bency gaat dinsdag weer voor puppychek en dan zullen we het zeker ook vragen of ze er even naar willen kijken.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2225215
Nee naar mijn weten heeft hij niet echt gegraven.
Maar het verklaar bij mij nu wel waarom ook de katten en Boy dus steeds traanogen hebben. Dat is dus door ontgiften.
Alleen kan ik dat bij Bency niet plaatsen, omdat hij dus het minst in zijn leven brokken heeft gegeten en al het langst op vers staat.

Maar we gaan wel de laatse week vaak naar een heel groot veld waar ze lekker rennen en er is daar idd wat meer zand dus mss gewoon wat geiriteerd door zandkorrels.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door