Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2226041
nog een reden om een mestonderzoek uit te laten voeren ipv je hond paar keer per jaar te laten ontwormen:

het mestonderzoek (ontlasting op sturen naar Het Woud) wordt vergoed door de verzekering, terwijl ontwormkuren als preventieve zorg worden gezien en dus niet vergoed worden!

onlangs de facturen in gestuurd en min of meer als 'valt te proberen'  de rekening van het mestonderzoek er bij gedaan. volledige bedrag terug gekregen!

(ik heb de Petplan Basis verzekering voor Reus)
Door nienk
#2226285
Limbabnees schreef: Mooi dat je het uitgeprobeerd hebt.
Laten we hopen dat het standaard is.
voor de zekerheid maar even contact op nemen met de verzekering. ik vind dat dergelijke dingen niet af moeten hangen van financiën, maar begrijp ook dat dat soms niet anders kan.
Door Martine-Tom
#2226286
nienk schreef: hoe bedoel je?
Dan had ik het ook opgegeven ;)
Nu heeft dat geen nut meer, alles gaat rechtstreeks van mijn da naar Petplan dus zelf dien ik niks meer in en in dit geval is dan mijn eigen bijdrage hoger dan de factuur ;)
Door Limbabnees
#2226290
martine-tom schreef: Dan had ik het ook opgegeven ;)
Nu heeft dat geen nut meer, alles gaat rechtstreeks van mijn da naar Petplan dus zelf dien ik niks meer in en in dit geval is dan mijn eigen bijdrage hoger dan de factuur ;)
Bij mijn DA doen ze het niet.
Ik had gevraagd of ze ook rechtstreeks doorsturen naar Petplan, niet dus.
Door nienk
#2226293
Limbabnees schreef: Bij mijn DA doen ze het niet.
Ik had gevraagd of ze ook rechtstreeks doorsturen naar Petplan, niet dus.
wat niet? de rekeningen door sturen niet of het mest onderzoek niet?

het mestonderzoek kan je nl. gewoon zelf doen!
Door nienk
#2232476
nova schreef: en walt deze dienst/vergoeding binnen de 55 euro voor preventieve geneeskunde of binnen het "grote" pakket
de verzekering die ik heb vergoed helemaal geen preventieve geneeskunde. maar dus wel wormonderzoek!
Door jara
#2233095
Ik heb ook petplan, en vorig jaar ingestuurd, maar het werd toen niet vergoed omdat het chipnummer niet op de factuur stond, en het geen onderzoek bij de DA was.
Misschien zijn de regels veranderd, zal het eens nalezen dan.

Ik bestel wel meerdere kits tegelijkertijd...nu ook een 6-tal kits besteld voor €105.- totaal...kan me niet voorstellen dat ze dat ineens gaan vergoeden en opsplitsen van factuur kan niet...
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2233213
jara schreef: Ik bestel wel meerdere kits tegelijkertijd...nu ook een 6-tal kits besteld voor €105.- totaal...kan me niet voorstellen dat ze dat ineens gaan vergoeden en opsplitsen van factuur kan niet...
Denk dat het zelf aanschaffen van de kits niet vergoed wordt maar de ontlasting inleveren bij DA en laten opsturen wel (dan staat chipnummer wel op factuur en is het een aanvraag door een arts). Denk alleen dat het laatste veel duurder is en ik heb via Proteq nog een eigen bijdrage van 20% dus dan kan ik net zo goed zelf kits aanschaffen.
Door Fido
#2233284
Ik denk dat het een foutje is.

De ingezonden facturen worden in eerste instantie snel bekeken en als er geen gekke dingen zijn uitgekeerd. Alleen als er sprake is van twijfel gaat het door naar de volgende "afdeling" waar de paraveterinairen werken. Dit om de werkdruk van duurdere paraveterinairen te beperken en zo de meeste instroom van simpele en duidelijke facturen snel te verwerken en uit te keren.

Ik vermoed dus dat je mazzel hebt gehad en dat een niet paraveterinair bij de eerste controle gewoon gedacht heeft " O ontlastingsonderzoek dus ik vergoed" en totaal niet het idee gehad heeft dat het een preventief wormonderzoek ik.
Het is uiteindelijk preventieve zorg wat niet vergoed wordt bij een standaard verzekering, in mijn ogen als paraveterinair  ;)

Maar ik kan het mis hebben en dan is het wel mooi meegenomen. Ik ga daar zeker even meer info over inwinnen want wij adviseren klanten ook het liefst om mestonderzoek te doen dan standaard te ontwormen. Helaas kiezen de meeste eigenaar voor goedkoop dus ontwormen. Ik zou het prachtig vinden als ik de verzekerde mensen kan adviseren om onderzoek te laten doen  :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door