Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2224859
Ik weet al wat ik niet moet doen, binnen geven  :P is geen succes.

Ze hebben ze vorige week voor het eerst gehad, maar hadden wel moeite. Hoe hebben jullie honden dat geleerd te eten? Joep heeft er een uur over gedaan...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2224878
Max is er bang voor, die krijgt ze niet meer. Hij rent nog net niet hard weg, maar gaat er wel heel hard tegen blaffen en gaat vervolgens achter mij staan. ;D
Dit soort dingen voer ik in de bijkeuken, op de tegels. Makkelijk schoon te maken ruimtes in ieder geval.
Door eelke
#2224880
Els en Max schreef: Max is er bang voor, die krijgt ze niet meer. Hij rent nog net niet hard weg, maar gaat er wel heel hard tegen blaffen en gaat vervolgens achter mij staan. ;D
Dit soort dingen voer ik in de bijkeuken, op de tegels. Makkelijk schoon te maken ruimtes in ieder geval.
De keuken is gelukkig wel aangepast op de honden, makkelijk schoon te maken dus. Maar wat een lucht dat er bleef hangen  ;D
Arme Max, bang van een zalmkop... hier hadden ze wel door dat het eten was, maar hoe? Heb hem samen met Joep uit elkaar moeten trekken, heerlijk klusje...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2224881
Lekker klusje hahaha, ik heb dat ding vast gehouden, op alle mogelijke manieren laten zien dat ie echt niet eng was. Maar na een paar keer heb ik het maar opgegeven, hij blijft er ver bij uit de buurt. Mijn grote held op sokken. :biggrin2:
Door bordie
#2224882
zie mijn onderschrift....
tja ik heb een fransman dus die is wel gecharmeerd van zalm.....
hij doet er zeg maar gerust een moord voor. hihi
op de camping kreeg ie een week lang niks anders omdat er niks was...
vond hij niet erg
hij heeft m met een kwartier op...... :biggrin2:
Door eelke
#2224885
Els en Max schreef: Lekker klusje hahaha, ik heb dat ding vast gehouden, op alle mogelijke manieren laten zien dat ie echt niet eng was. Maar na een paar keer heb ik het maar opgegeven, hij blijft er ver bij uit de buurt. Mijn grote held op sokken. :biggrin2:
Ja ik dus ook, vast houden, helpen trekken... Pokke zalm beet mij nog....

Bumper, is het dan het idee dat je die kop tussen je poten houdt toch? Buffelhuidjes worden hier wel vakkundig uit elkaar gepluist, op je gemak liggen met dat ding tussen je poten geklemt.
Door bordie
#2224909
eelke schreef: Ja ik dus ook, vast houden, helpen trekken... Pokke zalm beet mij nog....

Bumper, is het dan het idee dat je die kop tussen je poten houdt toch? Buffelhuidjes worden hier wel vakkundig uit elkaar gepluist, op je gemak liggen met dat ding tussen je poten geklemt.
  nou hij klemt m niet eens...kauwt m gewoon zo weg...vind t zooooow lekker.....
Door eelke
#2224915
bordie schreef:   nou hij klemt m niet eens...kauwt m gewoon zo weg...vind t zooooow lekker.....
Hoe groot (zwaar) zijn die dan?
Door ChantalKrijn
#2224921
Ik leg hem in haar bak, en zij pakt hem en gaat hem opeten, niks geen moeilijk gedoe  :biggrin2:

Quinta is een kat denk ik, zalm is haar favoriet  :D

Oja en ik moet hem meestal vierendelen dus zo'n mega stuk is het niet. Meestal begint ze aan de kant van de graat, want daar zit dat lekkere vlees wat je eerst nog even makkelijk er af kan peuzelen  ::)
Door eelke
#2224928
ChantalKrijn schreef: Ik leg hem in haar bak, en zij pakt hem en gaat hem opeten, niks geen moeilijk gedoe  :biggrin2:

Quinta is een kat denk ik, zalm is haar favoriet  :D

Oja en ik moet hem meestal vierendelen dus zo'n mega stuk is het niet. Meestal begint ze aan de kant van de graat, want daar zit dat lekkere vlees wat je eerst nog even makkelijk er af kan peuzelen  ::)
Ze vinden het heerlijk, maar weten niet hoe! Feit dat ie er een uur mee bezig is, wil wel zeggen dat het smaakt denk ik.

Maar ja, om het nu voor te gaan doen...
Door bordie
#2224930
mijn koppen wegen zo rond de 500 a 700 gram verschilt wel.
enne we hebben m pas sinds juli 2011 he....hihi.....week op br*k toen maandje kvv lotgering en nu barf....
ik ga nooooooooooooooooooooit meer br*k voeren want hij vind barf zoooo lekker...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2224970
ChantalKrijn schreef: Ik leg hem in haar bak, en zij pakt hem en gaat hem opeten, niks geen moeilijk gedoe  :biggrin2:

Quinta is een kat denk ik, zalm is haar favoriet  :D

Oja en ik moet hem meestal vierendelen dus zo'n mega stuk is het niet. Meestal begint ze aan de kant van de graat, want daar zit dat lekkere vlees wat je eerst nog even makkelijk er af kan peuzelen  ::)
Hoe doe je dat? Zo'n zalmkop in vieren delen? En kan die dan nog kleiner?  (mag ook in pb, thanx! ;))
Door miik
#2224976
Ja, hier hebben al mn honden het moeten leren eten.
Vivi mijn windhond had de grootste moeite om aan rare structuren te wennen.
Dus bij haar ben ik begonnen met gewone zalm rugstukken en de ruggegraat. Dit vooral om haar bekend te laten raken met de smaak, net zolang tot ze het graag at... Toen ze dat snapte ben ik begonnen om een zalmkop in kleine stukjes aan te bieden.
Een zalmkop kun je heel makkelijk door midden doen. En dan dwars over, dus tussen de ogen door, zodat je een linker en een rechtkant overhoud. Je kunt hem ontdooid met een mes snijden, maar ik zelf vind knippen makkelijker. En het harde stukje doe ik met een snoeischaar.
Bij Vivi gaan de stukjes nu goed (3 bij 3 cm). En de volgende stap is om haar een halve kant aan te bieden, pas als dat ook goed gaat krijgt ze een hele. Joy eet zonder moeite een hele, Abby blijft het lastig vinden- dus zij krijgt een helft en dat gaat goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2224978
Ok bedankt!  Maar dat gaat dan eenvoudig?
Ik heb namelijk maar katjes, de kleinste hoeft maar 60gr per keer...  ;)
Ik denk wel dat ik met graat begin. Lijkt me nog iets eenvoudiger te delen...
Door miik
#2224981
Ja degene die ik heb gaat dat prima (hele kop van 300 gram).
Ik zou voor de poezen alleen niet teveel van de hardere buitenkant geven (soort van bot-achtig spul), de binnenkant bevat meer voedings waarde volgens mij ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door