Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2224624
Sinds ik in de gaten heb hoe goed KVV en barfen voor honden is wil ik andere honden in mijn omgeving (dus niet mijn eigen honden) ook aan het versvoer helpen. Hebben jullie dat ook ?

Een vriendin van mij heeft een boerenfox teefje van 9 jaar oud. Het beestje heeft al erg lang problemen met haar darmen (er is zelfs al eens 30cm darm weg gehaald), at slecht, is broodmager, zit buiten altijd te bibberen (zelfs met een jasje aan), en heeft altijd veel last gehad van huidschilfers en diarree. Er is al erg veel gedokterd met haar en ze heeft al heel wat verschillende brokken geprobeerd maar niks heeft geholpen. Vorige week was de desbetreffende vriendin jarig en heb ik haar een doos carnibest kado gedaan. Ze is nu een kleine week bezig en vandaag heb ik Gucci het hondje gezien en ik wist niet wat ik zag. Haar ribbetjes zijn al veel minder zichtbaar, al die huidschilfers zijn compleet weg, er zit zelfs al wat glans op haar vacht en ze heeft nu normale drolletjes. Echt ongelooflijk 5 dagen KVV en dan al zoveel resultaat. Mijn vriendin is dolgelukkig en zal het zeker blijven geven.

We vinden het moeilijk te bepalen hoeveel gram KVV Gucci nodig heeft. Er mag namelijk nog heel wat aankomen,
ze weegt 7 kilo en heeft er ooit dik 9 gewogen. Heel graag jullie advies hier over

Hier onder nog een voorbeeld van een hond die ik aan de KVV heb geholpen

Bruce de bordercollie van mijn ouders heeft er eigenlijk nog nooit goed uitgezien. Zijn vacht is altijd erg kort gebleven, hij is niet kaal maar erg veel haar heeft hij ook niet en is altijd mager geweest. Hij is zelfs wel eens zo mager geweest dat mijn ouders regelmatig aangesproken werden op straat. Bruce zit nu ook 5 dagen aan de carnibest en ziet er al wat beter uit, hij is al iets aangekomen en hij krabt zichzelf minder.

Beide honden waren geen beste eters maar nu zijn de bakjes leeg voordat je het weet.

Ik hoop dat ik nog veel meer honden aan de Kvv en of aan het barfen kan krijgen  :biggrin2:



Groetjes Lucie, Shiva en Jack
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2224685
Fijn!  :)
En leuk dat die baasjes meewerken.  Bij mijn ouders zou dat niet werken want hun hond doet het prima!  ::) op Pedigree.  En ze willen er gewoon niet zoveel geld aan uitgeven. Maar ik steek hem geregeld wat vers toe als ik voor de katten wat maak (muizenhapje dus  :-[) en dan weet hij niet waar hij het heeft.
Je zou het bijna spijtig gaan vinden dat hij niets duidelijk mankeert..  :-[


Ivm je vraag over aankomen: ik geloof dat de richtlijn is op te beginnen met 2% van het doelgewicht. Je schat dan dus hoeveel ze zou moeten wegen, en daar 2% van. Maar een klein hondje heeft soms meer dan 2% nodig, dus 3% zou ook kunnen (of zelfs nog meer). Het hangt altijd van de hond in kwestie af natuurlijk net als bij honden die op gewicht zijn. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2224692
Dat heb ik maar kort gehad :biggrin2: want ik kwam er ook al vlot achter dat veel mensen niet zitten te wachten op een (ongevraagd) voeradvies en zeker niet als het dan ook nog om iets ging wat duurder en minder simpel was dan brok voeren.

Tegenwoordig beperk ik me dus tot de mensen die mij benaderen met vragen en die dus oprecht interesse hebben. Die help ik met liefde, maar het versevangelie prediken, dat doe ik niet meer.

Dat aankomen van Gucci gaat zo te lezen vanzelf goed komen. Ik zou er niet teveel voer ineens instoppen omdat ik niet weet hoe zo'n ingekorte darm zich gedraagt. Maar als je in zo'n korte tijd al resultaat ziet, dan komt de rest ook wel goed. Ik zou 'm zo'n 30 gram per kg. Gucci geven, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van de aktiviteit van de hond. Maar die 30 gram is een leuke richtlijn die je waarschijnlijk ook al op de verpakking had gevonden en daar kun je mee van huis gaan en zodra je ziet dat hij b.v. te dik of te mager wordt(blijft) dan stel je de hoeveelheid bij.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2224735
[quote="pearlsofpassion"]
Fijn!  :)
En leuk dat die baasjes meewerken.  Bij mijn ouders zou dat niet werken want hun hond doet het prima!  ::) op Pedigree.  En ze willen er gewoon niet zoveel geld aan uitgeven. Maar ik steek hem geregeld wat vers toe als ik voor de katten wat maak (muizenhapje dus  :-[) en dan weet hij niet waar hij het heeft.
Je zou het bijna spijtig gaan vinden dat hij niets duidelijk mankeert..  :-[


Ivm je vraag over aankomen: ik geloof dat de richtlijn is op te beginnen met 2% van het doelgewicht. Je schat dan dus hoeveel ze zou moeten wegen, en daar 2% van. Maar een klein hondje heeft soms meer dan 2% nodig, dus 3% zou ook kunnen (of zelfs nog meer). Het hangt altijd van de hond in kwestie af natuurlijk net als bij honden die op gewicht zijn.
[/quote]



Het is zeker fijn dat de baasjes van Gucci en Bruce helemaal om zijn en kvv blijven voeren. Maar jou ervaringen zoals met je ouders herken ik ook al jammer genoeg. Mijn broer blijft zijn franse bull ook gewoon brokken voeren. Smorgens geeft hij hem wel een schijfje Duck. Ook dat je hem af en toe wat toestopt herken ik al  ;D Gisteren heb ik de franse bull ook lekker wat kvv gegeven en dat was ook echt smullen voor hem. Een andere vriendin van me die ook een nog jonge stafford heeft wil er ook niet aan. Ondertussen poept hij wel als een olifant
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2224744
[quote="Angelique"]
Dat heb ik maar kort gehad :biggrin2: want ik kwam er ook al vlot achter dat veel mensen niet zitten te wachten op een (ongevraagd) voeradvies en zeker niet als het dan ook nog om iets ging wat duurder en minder simpel was dan brok voeren.

Tegenwoordig beperk ik me dus tot de mensen die mij benaderen met vragen en die dus oprecht interesse hebben. Die help ik met liefde, maar het versevangelie prediken, dat doe ik niet meer.

Dat aankomen van Gucci gaat zo te lezen vanzelf goed komen. Ik zou er niet teveel voer ineens instoppen omdat ik niet weet hoe zo'n ingekorte darm zich gedraagt. Maar als je in zo'n korte tijd al resultaat ziet, dan komt de rest ook wel goed. Ik zou 'm zo'n 30 gram per kg. Gucci geven, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van de aktiviteit van de hond. Maar die 30 gram is een leuke richtlijn die je waarschijnlijk ook al op de verpakking had gevonden en daar kun je mee van huis gaan en zodra je ziet dat hij b.v. te dik of te mager wordt(blijft) dan stel je de hoeveelheid bij.
[/quote]

Bij sommige mensen heeft het ook gewoon geen zin want ze zijn er dan zo van overtuigd dat ze het beste voer hebben of ze vinden het misschien gewoon te duur.

Dan hebben we het wat Gucci betreft wel goed gedaan. We hebben de 30 gr per kilo lichaamsgewicht aangehouden
Door *Yvje*
#2224795
Whahaha.. ja, echt wel !! Als ik hoor over medische problemen die honden of katten hebben en ik denk
dan van "hmm.. waarom probeert ze geen vers " dan moet ik het gewoon zeggen ook ...
Door Lida. S
#2224854
Als een hond problemen heeft met gezondheid of huid dan wil ik het wel eens ter sprake brengen. Of als iemand in mijn omgeving een pup krijgt, vraag ik wel wat ze de hond te eten geven, maar ik zal niemand er mee lastig vallen. Ik heb zelf ook meerdere honden jarenlang op brok gehad zonder enig probleem, dus als er geen klachten zijn waarom zou je dan met (ongevraagd) advies komen. Ik zit ook niet tegen iedereen te zeuren dat ze niet moeten roken of drinken of dat ze zelf gezonder moeten eten. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, voor zichzelf en voor hun huisdieren. Een ander heeft zich ook niet te bemoeien met mijn leefwijze, dus wie ben ik om een ander van mijn gelijk te proberen overtuigen. Hebben ze vragen dan geef ik zo duidelijk mogelijk antwoord, maar als ze geen interesse hebben vind ik het ook goed.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2225038
[quote="Lida. S"]
Als een hond problemen heeft met gezondheid of huid dan wil ik het wel eens ter sprake brengen. Of als iemand in mijn omgeving een pup krijgt, vraag ik wel wat ze de hond te eten geven, maar ik zal niemand er mee lastig vallen. Ik heb zelf ook meerdere honden jarenlang op brok gehad zonder enig probleem, dus als er geen klachten zijn waarom zou je dan met (ongevraagd) advies komen. Ik zit ook niet tegen iedereen te zeuren dat ze niet moeten roken of drinken of dat ze zelf gezonder moeten eten. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, voor zichzelf en voor hun huisdieren. Een ander heeft zich ook niet te bemoeien met mijn leefwijze, dus wie ben ik om een ander van mijn gelijk te proberen overtuigen. Hebben ze vragen dan geef ik zo duidelijk mogelijk antwoord, maar als ze geen interesse hebben vind ik het ook goed.
[/quote]

Het is ook zeker niet mijn bedoeling om mensen iets op te dringen. Ik zeg het een keer maar blijf ook niet aanhouden.
Je kan het maar gezegt hebben toch. Bij Gucci ben ik wel een stapje verder gegaan en heb ze gewoon een doos vol gegeven om mijn vriendin net dat ene extra zetje te geven. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb want Gucci is blij en haar baasje ook
Door eelke
#2225045
Mijn vriend vind het leuk om alle barf verhalen te vertellen aan iedereen (vandaag hebben zed dit gehad en gisteren dat etc)
Ik hou mijn mond erover, want iedereen kijkt altijd zo raar. Alleen komen de vragen altijd wel bij mij terecht, want mijn vriend weet niet hoe barfen werkt...ik leg het altijd klaar, en portioneer het.

Kvv vonden de meeste mensen nog niet zo heel raar, wel vies.

Met mijn moeder heb ik het er wel over gehad, onze beide honden (broer en zus) hebben huidproblemen, dus die zat te twijfelen om ook over te gaan. Uiteindelijk is ze over gestapt op Prins brokken, en haar hond heeft er geen last meer van. En de mijne op vers nog wel heel veel. Dus mijn argumenten liggen een beetje in het water...
Door M@rina
#2225104
Ik peil altijd even, en als ik denk dat ze niet open staan voor vers dan houd ik al snel mijn mond.
Gisteren een mooi voorbeeld op de hondenschool: Eén van de instructeur had zijn Saarloos wolfshond pup mee, iedereen natuurlijk kijken naar die pup, ik ook.
Komt het gesprek op het gebit van de pup:
"Jeetje staan zijn hoektanden nu zo gekromd".
Ja zegt de instructeur trots:" hij heet een prachtig schaar gebit, kan die goed mee scheuren."
Ik dacht:  "Ha, die  zit op de goede weg. Ik zeg: " Ga je dan ook lekker barfen met hem?".....
Instructeur: "BARF?  >:( Nee hij blijft gewoon lekker op brokken.....

Ik was verbijsterd en gelijk klaar  :-\  :-X
Door Cupcake
#2225305
Ik praat het niemand aan, behalve als er problemen ter sprake komen. Als mensen tevreden zijn met hoe het gaat, staan ze vaak niet open voor iets anders.
Grappig is dat als ik zeg dat m'n hond vers vlees krijgt, dat iedereen positief is en verder vraagt wat dat inhoudt. Ze vinden een stuk darf in een bakje (als we ergens heen gaan en d'r eten gaan mee), helemaal niet vies.
Als ik zeg dat ze barft vindt iedereen het bij voorbaat vies, zielig, goor en weet ik nog wat meer en is het gesprek meteen ten einde of iig in negatieve sfeer.
In het laatste geval vinden ze wel dat ze goed uitziet, maar dat komt zeker niet door wat ze te eten krijgt, hihi.
Door Antheman
#2225519
oh nee, die zendingsdrang heb ik helemaal niet.

Als iemand iets wil weten, dan komen ze vanzelf wel naar me toe. Dat werkt 100 keer beter dan ongevraagd advies leveren.
Door flin
#2225759
zendingsdrang neej, hier ook niet (meer)

komt ons liefste dochter thuis, met vriendje...die z'n pa heeft 1 oudere Belg (ala @ Vanaalst) + net een jonge belg (15 w nu?)...
ziet de katzels bij ons, èn de gerbils...1 + 1 = 2...+ verhaal obligate carnivoor etc

over voer: onze nonden krijgen af en toe koeienkniën...  :o jah, dat krijgen ze hier al zoooo lang....geen probleem hoor!
Door BarfBull
#2226002
Het komt weleens voor dat m'n handen jeuken, maar evangelisatieneigingen heb ik niet. Ik heb er een hekel aan om ongevraagd voedingsadviezen van dierenartsen of betweterige baasjes te krijgen, dus waarom zou ik anderen dan wél ongevraagd met voedingsadviezen om de oren slaan? Wat gij niet wilt dat u geschiedt...  ;)
Wel ben ik altijd bereid een weloverwogen antwoord te geven aan mensen die me uit oprechte belangstelling vragen wat BARFen nou precies inhoudt en hoe je het aanpakt. Blijkt er uit hun vragen dat ze er serieus oren naar hebben, dan verwijs ik ze door naar de beginnerstopics in de bieb van dit forum, omdat de basisprincipes daarin goed en duidelijk worden uitgelegd. Maar ik duw niemand ongevraagd adviezen door de strot  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2226086
[quote="BarfBull"]
Het komt weleens voor dat m'n handen jeuken, maar evangelisatieneigingen heb ik niet. Ik heb er een hekel aan om ongevraagd voedingsadviezen van dierenartsen of betweterige baasjes te krijgen, dus waarom zou ik anderen dan wél ongevraagd met voedingsadviezen om de oren slaan? Wat gij niet wilt dat u geschiedt...  ;)
Wel ben ik altijd bereid een weloverwogen antwoord te geven aan mensen die me uit oprechte belangstelling vragen wat BARFen nou precies inhoudt en hoe je het aanpakt. Blijkt er uit hun vragen dat ze er serieus oren naar hebben, dan verwijs ik ze door naar de beginnerstopics in de bieb van dit forum, omdat de basisprincipes daarin goed en duidelijk worden uitgelegd. Maar ik duw niemand ongevraagd adviezen door de strot  :biggrin2:
[/quote]

Mensen die er niet om vragen om met voedingsadvies om de oren geslagen te worden is weer iets anders en daar houd ik ook zeker niet van want daar ben ik zelf ook niet van gedient. De baasjes van Bruce en Gucci zijn ook niet zomaar vage kenissen maar mijn ouders en mijn beste vriendin waar ik ook nog eens dagelijks kom omdat ik daar paarden heb staan. Er zijn nog genoeg baasjes in mijn omgeving  waarbij ik het niet eens ga proberen, je voelt meestal wel aan als het toch geen zin heeft. Bovendien heb ik mijn best gedaan voor deze 2 honden omdat ze het beiden erg slecht deden op de brokken en zeker Gucci het niet lang meer zou maken en omdat ik veel om deze honden geef
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door