Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2223263
Hoi graag even jullie meedenken.

Een pupke van me is nu 10,5 maand.
Ze is 27okt loops geworden voor het eerst.
Normale loopsheid.

tijdens show winner, net loops af, wel vergrootte tepels. ( wat normaal kan zijn)

na 8 weken +/_ oud en nieuw werden haar tepels en haar melklijsten groter. ( volgens de natuur 'rond de bevaldatum' )
Nu bijna 3 weken later, blijven haar melklijsten groeien. Eerst alleen de achterste ( wat ik wel ken van mijn eigen teven) Maar nu te rest ook.

Eigenaar tempratuurd haar elke dag. Ze toont normaal gedrag, is vrolijk, heeft geen verhoging of koorts.
Wel is de kat des huises de dupe, want die is tot haar 'pup' uitverkoren.

Melklijsten voelen soepel. Geen harde schijven, geen rode plekken.

Mijn eigne ervaring is dat na 'de bavaldatum' ( bij schijnzwangerschap) deze verschijnselen allemaal wel ophouden. Maar bij deze teef gaat het door.

Hoe lang kan/mag dit doorgaan. En wanneer moeten we ons zorgen gaan maken? De eigenaar is nog niet met koelen of kampherspiritus in de weer. Ben ik niet zo van en zij gelukkig ook niet.

pupke zit vanaf hier thuis al op vers.
Door Hanny
#2224258
Hier toch wel ervaring met teven, die echt wel langer bezig zijn dan de "bevaldatum". Weken later zouden ze best nog genoeg melk hebben voor hun eventuele pupjes.
Toen ze zo jong waren, was dat zeker niet het geval.
Volgens mij hoef je niet ongerust te zijn, maar vervelend is het wel.
Om even tegen te spreken, dat het steeds erger wordt, het volgende.
Mijn teef, die altijd flink schijnzwanger enz. is, laat deze keer tot nu toe weinig zien. Een andere teef heeft net pupjes, ze waren omstreeks dezelfde tijd loops en nu? Geen duidelijke schijnzwangerschap, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Deze keer helemaal niets gedaan ter voorkoming, omdat dat toch geen resultaat geeft. Eerlijk gezegd, verwacht ik, dat dit stom toeval is, maar wel prima.
Ik heb wel eens gedacht over gala stop voor haar en ook over castratie, maar we laten het maar zo.
Wat is er tegen koelen? Zo'n grote hond (ik heb borderterriers) zou ik misschien wel haar tieten afspuiten, gewoon zachtjes de tuinslag er op.
Ik weet niet, of dat kan i.v.m. haar temperatuur, misschien is het echt wel te koud, maar als het wel kan, zou ik haar een aantal keren per dag op die manier afkoelen.
Veel mogelijkheden zijn er denk ik niet, afwachten, koelen, galastop, met een homeopatisch middel proberen de melkgift te stoppen.
Vanzelf gaat het natuurlijk ook over
Wel heel vervelend zo'n heftige reactie bij en jonge teef.
Het zou nog wel weken kunnen duren, bah.
Ik hoop, dat het snel mindert en dat er de volgende keer niet zo'n periode zal zijn.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door