Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2221480
Gister heb ik ergens 2 kilo paardenvlees kunnen scoren wat ik wilde drogen.
Vandaag begonnen met het in stukjes snijden maar ik schrok van de hoeveelheid vet die om het paardenvlees zat  :o

Nu heb ik het vet (soms echt hele dikke bonken wit vet) er volledig afgehaald en het paardenvlees ligt nu in de droger.
Ergens vind ik het zonde om het vet weg te gooien gezien Daan wel iets meer "vet" mag hebben aan zijn lijf....

Kan ik nu die hompjes vet af en toe eens geven aan Daan geven, of is dat niet aan te raden ?
Mocht het niet goed zijn gooi ik het weg, maar het zou zonde zijn als hij het gewoon kan hebben en ik gooi het weg toch ?

Oh, en als iemand een tip heeft waar je mooi paardenvlees kan scoren hou ik me ook aanbevolen  ;D
Door MJoze
#2221715
[quote="Monique77"]
Oh, en als iemand een tip heeft waar je mooi paardenvlees kan scoren hou ik me ook aanbevolen  ;D
[/quote]

Bij Sietie (staat regelmatig in verzamelplaats). Prachtig mager vlees.  ;D

Groetjes, MJ
Gebruikersavatar
Door pike
#2221723
Ik voer geen los vet, dat staat hier garant voor dunne poep. Uiteraard midden in de nacht.
Het vet gaat hier naar de vogels of de kliko.  ;)
Door Anne in Zweden
#2222195
Ik geef dat ook gewoon in kleine blokjes vermengd met de rest van de maaltijd (niet alles in één keer natuurlijk, verdeeld over een aantal weken). Is een extraatje dan. Heb drie slankerds hier, en het paard komt van een lokale scharrelboer, en dan zitten er nog best goeie stofjes in dat vet, heb ik mij laten wijsmaken.  :D
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2222260
Ik geef het ook, heb het in redelijk kleine stukjes ingevroren. Als ik bijvoorbeeld het gevoel heb dat er iets teveel bot in een maaltijd zit, dan doe ik er wat vet bij om te harde drollen te voorkomen. En Daisy is eerder dun dan dik, dus ze kan het prima hebben.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2222647
Haha, nou voor "de mooi" ga ik het niet eerst helemaal smelten en dan apart weer laten stollen. Daan vind het zo heerlijk te eten, dus vind het wel goed  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door