Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bite Me
#222166
Eehm tja ik ben dus eeh nogal nieuw hier.
en ik heb een vraag.
Ik heb een hond met voedsel allergie en ze krijgt nu op dit moment Hill's lam en rijst en dat is eigenlijk zo'n beetje de enige brok waar ze goed op reageerd.
Nu wil ik er graag vers vlees bij gaan voeren.
Kan ik dit gewoon door de brokken heen doen of moet ik dat appart voeren ?
Door geer
#222172
Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige hond... Ik zou gewoon helemaal stoppen met de Hill's en helemaal overgaan op versvlees! Dat werkt het aller, allerbeste!
Succes!
Door Truus
#222178
Hoi welkom, ik zou ook alleen versvlees gaan geven. Heel veel huidproblemen gaan er van weg en het voer is veel gezonder dan de brokken.
Je moet dan wel compleet versvlees hebben, je zou ook zelf kunnen gaan samenstellen.
Lees eens in de bibliotheek, daar staat veel informatie ;)
Door Bite Me
#222399
Tja ik kom net kijken joh, ze kreeg eerder gewoon brokken en blikvoer uit de supermarkt en toen bleek dat ze een voedsel allergie had ben ik me wat meer gaan verdiepen in hondenvoer en nu kom ik dus bij vers vlees uit. Er gaat een wereld voor mij open ! Alleen moet ik me nu maar eens goed gaan verdiepen in dat vers vlees. Het fietst er in iedergeval wel goed in bij d'r !
Door Truus
#222400
Zo zijn we allemaal begonnen hoor ;). En nog leer ik elke keer weer van alles op dit forum.
De vraag is eigenlijk, of je zelf wilt samenstellen of compleet versvlees, wat al helemaal kant en klaar is , wilt geven. Voor beide methoden is hier veel informatie over. Veel honden zijn er erg van opgeknapt en het is zoveel gezonder!
Vraag maar raak hoor! ;D
Door zurca
#222401
Als je brokken en rodi voert zorg dan dat er tussen deze maaltijden zo'n 8 uur tussen zit...Dus bijv. 's morgens de brokken en dan 's avonds de rodi ;)

Enne Welkom hier op het forum! Ik hoop dat je met het voeren van versvlees dE oplossing gevonden hebt...Ik had een kat met voedselallergie en nadat ik haar carnibest ben gaan voeren, verdwenen al na een paar weken de ergste klachten...Nu, na ong anderhalf jaar, heeft ze nergens last meer van :D
Door Bite Me
#222404
Je mag dus niet het vlees door de brokken heen mengen ? waarom moet er 8 uur tussen zitten ?
Wat is het verschil tussen zelf samenstellen en compleet vers voer uit de dierenwinkel ?
Mmmh stel ik erg veel vragen ?! hahaha!
Door Bite Me
#222406
Toen ik over ben geschakeld op de Hill's verdwenen de klachten ook hoor, ze doet het erg goed op de Hill's
Ik baalde er alleen zo van dat ze dan alleen maar die eeuwige brokken te eten kreeg, vond en vind ik nog steeds gewoon zielig , ik zou ook niet elke dag brood met pindakaas willen eten.Tja en sinds ik na wat gegoogle weet wat er eigenlijk allemaal in hondenbrokken word gestopt...ik word er niet echt blij van.
En ik vind dat ze het gewoon ook eens verdiend om iets te eten wat ze echt lekker vind zonder dat ze daar last van krijgt.
Door Truus
#222407
[quote="Bite Me"]
Je mag dus niet het vlees door de brokken heen mengen ? waarom moet er 8 uur tussen zitten ?
Wat is het verschil tussen zelf samenstellen en compleet vers voer uit de dierenwinkel ?
Mmmh stel ik erg veel vragen ?! hahaha!
[/quote]

Ik zal de link hier nog eens neerzetten waar je heel veel informatie kunt lezen en antwoord krijgt op je vragen......
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... x;start=40
Klik er maar eens op ;)
En vragen zijn er nooit teveel hoor ;) ;D
Door Truus
#222408
[quote="Bite Me"]
Toen ik over ben geschakeld op de Hill's verdwenen de klachten ook hoor, ze doet het erg goed op de Hill's
Ik baalde er alleen zo van dat ze dan alleen maar die eeuwige brokken te eten kreeg, vond en vind ik nog steeds gewoon zielig , ik zou ook niet elke dag brood met pindakaas willen eten.Tja en sinds ik na wat gegoogle weet wat er eigenlijk allemaal in hondenbrokken word gestopt...ik word er niet echt blij van.
En ik vind dat ze het gewoon ook eens verdiend om iets te eten wat ze echt lekker vind zonder dat ze daar last van krijgt.

[/quote]
Precies! En zo gezond zijn die brokken dus niet ;)
Door Bite Me
#222413
Nee niet echt in tegenstelling tot wat er allemaal op zo'n zak met hondenvoer staat, ik ben me echt rot geschrokken.
Door Truus
#222416
[quote="Bite Me"]
Nee niet echt in tegenstelling tot wat er allemaal op zo'n zak met hondenvoer staat, ik ben me echt rot geschrokken.
[/quote]
Het is ook heel leuk om te zien, hoe je hond zo kan genieten van versrauwvlees ;)

Er moet dus 8 uur tussen zitten vanwegen het verteringsproces.
Je hebt dus kant en klaar vervlees van verschillende merken. De meesten kopen het in het groot in en sommigen doen samen. Dan is het goedkoper.
Je moet wel ruimte in je vriezer hebben.
Zelf samenstellen is ook leuk en goed te doen hoor. Je moet dan wel de percentage's weten. Kijk maar eens naar "zelf samenstellen"Bovenin ;)
Ik ben nu goedkoper uit dan toen ze nog op brokken stonden maar dat ligt ook aan het gewicht van je hond.
Succes met het lezen!
Door Bite Me
#222420
Het is maar een klein hondje maar vreten dat ze kan hahaha en dat is niet erg ze mag wel wat aankomen ze is veelste ielig.
Door Truus
#222421
[quote="Bite Me"]
Het is maar een klein hondje maar vreten dat ze kan hahaha en dat is niet erg ze mag wel wat aankomen ze is veelste ielig.
[/quote]
Wat is het voor een ras en hoeveel mag ze wegen?

Op versvlees krijgen ze meer spieren en ....een mooie vacht en het is goed voor het gebit ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door