Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2223381
1ste kerstdag kwam ik bij ons nieuwe huis waar max en boris samen in de woonkamer wonen.
en max liep te zwalken en viel om.
een tijd geleden had hij ook pus uit zijn oor en ben ik naar de d.a. geweest waar geconcludeerd werd dat alleen spoelen met otisept voldoende was..
na verloop van tijd hoefde ik dat maar 1x per week te gaan doen en alles leek toen goed te gaan..
maar 2de kerstdag liep hij met zijn kop te schudden en viel hij steeds om..
hij keek ook dwaas uit zijn ogen.. maar zag mijn vingers wel en kwam wel naar me toe.. ik dacht even dat hij een toeval had ofzo.. maar daar leek het dus niet op omdat hij op mij reageerde.. dus vond ik het verder meer lijken op duizeligheid zoals bij een aangetast evenwichtsorgaan.

volgende dag gelijk naar de d.a en zij dacht ook aan een middenoor ontsteking.
zoutoplossing mee om te spoelen, geen a.b. druppels omdat ze bang was dat er misschien een gaatje in zijn trommelvlies zou zitten..
voor 1 week synylox mee en dat was t..
na een week 2x daags soppen en a.b. zag ik nog geen verbetering.
zijn oor bleef viezigheid uitkomen en stonk ontzettend..  :-\
daarna ben ik naar mijn eigen d.a. gegaan.. ook die kwam dus met die middenoor ontsteking en met een kalium tekort wat max dus al eerder gehad heeft..
kalium erbij gegeven (was ik zelf alweer mee begonnen omdat ik vond dat het te lang duurde)
en voor 4 weken a.b. mee.

na ruim een week was er nog geen verandering en ben ik terug gegaan zonder max..
d.a. vond ook dat het lang duurde en heeft toch maar a.b. druppels in suspensie meegegeven..
inmiddels doe ik dat ook bijna een week.. maar ik zie nog steeds niet veel verbetering..
het is niet meer dat hij omvalt, maar hij zwalkt nog steeds en houd af en toe zijn kop scheef..
hij heeft ook nog jeuk in zijn oren..
het soppen ben ik maar mee gestopt.. want daar had hij erg veel last van..
zijn oor stinkt niet meer.. maar als ik met een tissue erin ga na het soppen (de laatste keer dus nog) blijft er bruine troep uitkomen..
maar dat zwalken vind ik raar..
kan een oorontsteking met duizeligheid echt zo lang duren??
ik had de indruk dat de d.a. het ook even niet meer wist..

wat denken jullie??
ik begin me af te vragen of het nog goedkomt met max..  :-\
het is niet dat hij zo geen leven meer heeft, hij gaat wel naar buiten..
maar de krabpaal heb ik uit elkaar gehaald omdat ik bang ben dat hij daar uit valt..
misschien is dat al gebeurd toen ik er niet was, en heeft hij nu ook schade aan zijn rug?

max heeft altijd een zwakke achterhand gehad, hij is bij zijn vorige baasje van het balkon gelazerd..
ben daarvoor al verschillende malen naar de d.a. geweest omdat ik het gevoel heb dat hij ergens pijn moet hebben..
maar zij kunnen niks vinden in zijn rug en hij geeft ook geen pijn aan.. (vroeger he, nu is er niet naar gekeken)
blijft het feit dat hij jeuk in zijn oor aangeeft..
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op di 24 jan 2012, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2235679
gister is max onder zeil gegaan bij de d.a.
zijn oor bleef maar problemen geven ondanks dat we een paar dagen eerder nog eens bij de d.a. waren om te controleren..
er zat nog een prop in zijn oor dus moest er eerst gespoeld worden.. daarna zagen ze het trommelvlies en dat bleek dus uit te puilen en daaronder was het roze ipv wit..
voor gister een operatie gepland omdat ze dachten aan een tumor of een poliep..
voor de narcose hebben ze nog even naar zijn hartje geluisterd en dat bleek dus heel slecht te zijn..  :-[
het was 1 lange roffel ipv net geklop..
toch besloten om de narcose te laten doorgaan.. want een max die constant draaierig is, is ook zielig..

al snel kreeg ik telefoon dat alles goed gegaan was..
ze hebben 2 poliepen weggehaald met steeltjes en al..
1 zat in zijn buis van eustachius.. en de ander onder zijn trommelvlies..

kortom.. max heeft nu een kapje op en loopt nog steeds scheef.. maar er is hoop dat hij over een tijdje weer rechtdoor kan lopen..
een rekening van 700 euro..  :o
niet alleen van de operatie.. maar ook bloedonderzoek e.d.
zijn kalium was nog lager dan voordat hij extra kalium kreeg.. zijn prednisolon is ook naar beneden gebracht maar dat heeft ook niet veel effect..
nu heeft hij kaliumtabletten.. dat is makkelijker dan poeder.. hopen dat t nu wel weer omhoog gaat..
de verdere waardes waren prima..

nu hopen op herstel.. want niet alleen max is t een beetje zat..
we zijn al vanaf 1ste kerstdag bezig met zijn oren spoelen en druppelen en bergen a.b. erin proppen..
als ik er aan kom rent hij hard weg..  :-\
#2235765
over 2 weken weer terug maar niet zozeer voor die kalium en hartruis..
hij krijgt al vasotop voor zijn nieren, dat zou ook voor zijn hart moeten werken..
en die kalium krijgt hij nu weer 2x per dag.. misschien idd over 2 weken even opnieuw checken..
maar het is een probleem wat al langer speelt bij max..
max heeft het gewoon heel zwaar gehad bij zijn vorige baas..
10 jaar lang geen medische verzorging, totaal verrot bekkie met tanden.. nier problemen daardoor dus en 10 jaar lang op de tom poes..  :-X
niet naar buiten, vies huis.. kortom.. die jaren telde dubbel denk ik..  :-[
verder zit ik financieel ook niet goed.. en deze laatste rekening is evengoed nog 150 euro.. iets wat er eigenlijk niet is nu..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door