Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2223006
Hoi,

Ik heb een poes Izzy, die aan de dunne kant is, medisch is er niets aan de hand maar ze wordt maar niet dikker en
ze mag toch echt wel wat ronder worden ! Ze eet goed, prima zelfs ! Wel brokjes overigens, ze wil absoluut niet
leven op vers vlees, wel af iedere dag een paar stukjes van de andere katten mee pikken maar niet genoeg om haar
in leven te houden zeg maar dus zij krijgt Orijen brokjes en iedere dag wat Bozita of een ander merk met veel vlees erin verwerkt.
Nu geef ik haar al meer brokjes maar dikker wordt ze maar niet, ze is altijd al wat schriel geweest, prima op zich maar
ik vind haar nu iets te dun worden. Nu lees en ik hoor ik hier en daar dat je ook tijdelijk even kittenbrokjes kunt geven ?
Zou dit werken, ik weet nog wel dat toen ik Izzy als kitten kreeg de andere kat aardig was aangekomen van de kitten brokjes
omdat ie er regelmatig wat van pikte. Zou dit geen kwaad kunnen ? Alleen dan moet ik waarschijnlijk wel een met graan voeren,
Orijen is voor volwassen en kitten maar blijkbaar mag het iets meer calorien hebben dus dan denk ik aan Rc kitten 36 ofzo ?
Of weet iemand een graanloze brok voor kittens ?

Ze is trouwens goed ontwormt en het zijn binnen katten dus die kans is vrij gering ..
#2223029
dit lijkt me niet de goede plek om dat te vragen.

mijn Plien was broodmager toen ik haar kreeg, en ziek, dus de eerste tijd kon ze niet barfen maar stond ze op a/d-voer van de DA, vanaf het moment dat ze ging barfen (ze heeft de kvv fase overgeslagen, omdat ze dat niet interessant vond) is ze gestaag aangekomen. nu is ze nog steeds een slanke kat, maar wel een heel gespierde. mijn advies zou dus toch zijn om haar aan het vlees te krijgen.
Door flin
#2223051
'k zou eigenlijk een heleboel willen schrijven, maar ga 't niet doen  ::)

een aantal vragen dan:

-hoe oud is poes? (vol in groei misschien?)
-is poes gestressed, of erg druk? (geholpen?)
-hoe ontworm je goed?
-wat noem je tè dun?
-hoe lief/toegevend ben je voor de katzels? (kwa personeel zijnde  :D )
Door *Yvje*
#2223070
Izzy is bijna 2 jaar, is idd snel gestressed maar het gaat de goeie kant weer op nu, ze valt ook snel af van stress maar
ze heeft laatste maand een stuk minder stress, ze is aan de Bach Bloesem en ze is veel minder schrikkerig en minder stress dus.
De katten zijn hier preventief vorige maand nog ontwormd met Milbemax, het zijn dus binnenkatten dus de kans op worm besmetting
is wel wat minder dan buitenkatten, en verder is ze idd geholpen, verder heb ik genoeg verstand van de anatomie van een kat
en kan ik dus zeggen dat ze toch echt wat te dun is.

Idd niet de meeste handige plaats om over brokjes te beginnen nee, hihi...  ::)
Door Too
#2223081
waarom geef je t niet gewoon 'de tijd', blijkbaar is dit een niet-zo-dikkerd.....

mijn Catoo -voorheen de spicht-  was een en al 'kapstok', je kon ribben-harp spelen , spekjes sloeg ze alleen op in een buidel tussen de achterpoten.. meer voeren had dus echt geen zin
En nu , vanaf haar 4de denk ik is ze wat 'uitgezwaard'',volgens mij is zelfs haar hoofd ronder... in kilo's scheelt t haast niks maar ze toont voller
Door *Yvje*
#2223086
[quote="*Yvje*"]
Ja, Izzy idd dus ook wel van die (blubbertjes) in haar liezen zeg maar .. miss moet ik me er idd niet zo druk om maken.  ::)
[/quote]

Orijen krijgt ze al sinds ze een half jaar oud was ..
Door Martine-Tom
#2223087
[quote="*Yvje*"]
Orijen krijgt ze al sinds ze een half jaar oud was ..
[/quote]
OK dan zal dat het niet zijn, ik had ze voor mijn diabeet gehaald maar ze waren te zwaar voor hem met als gevolg dat hij nog minder ging eten en af ging vallen  ;)
Door Too
#2223095
*Yvje* schreef: Ja, Izzy idd dus ook wel van die (blubbertjes) in haar liezen zeg maar .. miss moet ik me er idd niet zo druk om maken.  ::)
:)
Tootje heeft een echte spekopslag op d'r buik [ze was al spekbuikig toen ze als 5mnd oude hummel in t asiel woonde]
voor mij is dat de maatstaf.. zit er een vulling in dan gaan we de porties weer wat terug schroeven.. je kunt bij haar van boven af echt niet zien of ze dikkig is :altijd een wespen-taille, vanaf de zijkant: altijd parachuten-vel
En net als Izzy is Too een tikkie stressig, licht neurotisch èn actief  pluisje
Door Limpy
#2223232
Neurotische dieren kun je inproppen wat je wilt: ze blijven slank met een buideltje, obi-wan is er ook zo een.

Hier proberen pekke en blixa het ook nog wel eens dat ik ze zgn vergiftig met e.e.a. aan barf, jammer dan..mogen ze hun speklaag/buideltje even aanspreken - ´s avonds wordt er dan wel weer braaf gegeten.
Een andere optie krijgen ze hier gewoon niet omdat blixa beroert wordt van brok/blik (middels kotsen) en pekke er vreselijk van gaat ruften/diarree....
Door *Yvje*
#2223334
Ja, Izzy kan best wel neurotisch zijn !! Ik denk dat het ook met stress te maken heeft gehad hoor, toen ik
Liam net kreeg is ze ook afgevallen, niet heel veel, maar was wel te voelen en zien zeg maar.
Misschien dat het aardig lang duurt voor het weer een beetje aanzet ook met stress gevoelige katten ?
Ik heb bijna 4 maand geprobeert haar op vers te krijgen, op alle mogelijke manieren maar ze wou het niet
en als ze dan uiteindelijk honger had at ze wel maar een paar hapjes maar en ze is dus toen ook zo
afgevallen, 400 gram, daarvoor was ze dus zelfs wel een beetje chubby ! Het is er alleen nog niet weer
aangekomen sinds ze dus maar brokjes krijgt. Maar zou het kwaad kunnen ? Kittenvoer voor een volwassen kat, tijdelijk natuurlijk..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door