Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#2222519
ik heb het boekje van tannetje gelezen en zit nu met de vraag :doe ik het wel goed.

in het boek staat dat je lever niet elke dag mag geven, an anders mag je niet te veel geven.

ik geef nu elke dag: een mix van 30 gram pens
                                                10 gram nier
                                                10 gram lever
                                                  10 gram hart(dit zou een spiervlees zijn) /kippenmaag(is hetzelfde als pens ook een maag)

geef ik nu te veel lever? :-[
kan ik beter 30 pens en 20 nier 10 hart/maag
    en dag later 30 pens en 20 lever 10 maag/hart

wie kan me een antwoord geven?
Door tess06
#2222562
ja klopt ik geef 20 % orgaan.
maar omdat er in het boek stond dat je lever niet elke dag mag geven.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2222922
Volgens mij gaat het vooral om de hoeveelheid, en niet om het feit dat je het niet elke dag mag geven. Zolang je geen grote hoeveelheden geeft, lijkt het me zeker geen probleem. De hoeveelheden die je noemt zijn niet groot.
Door PatriciaenBink
#2224233
Hallo...

Ik had ook een vraagje over orgaanvlees.
Ik ben me aan het verdiepen in het vers vlees geven. Nou probeer ik steeds een mooi menu te maken, maar loop toch steeds tegen dingen op ::)

Hoeveel procent orgaan mag een pup van 16 weken hebben in zijn menu?
Dan heb ik het over hart, lever en nieren. Ik begreep dat je niet te veel lever mag geven...Is dat ook zo bij hart en nieren?
Pens wordt ook bij orgaan gerekend of deels?


Groetjes
Patricia
Door Lizzy
#2224263
[quote="PatriciaenBink"]
Hallo...

Ik had ook een vraagje over orgaanvlees.
Ik ben me aan het verdiepen in het vers vlees geven. Nou probeer ik steeds een mooi menu te maken, maar loop toch steeds tegen dingen op ::)

Hoeveel procent orgaan mag een pup van 16 weken hebben in zijn menu?
Dan heb ik het over hart, lever en nieren. Ik begreep dat je niet te veel lever mag geven...Is dat ook zo bij hart en nieren?
Pens wordt ook bij orgaan gerekend of deels?


Groetjes
Patricia
[/quote]

Pens is orgaan. En in totaal voer je ongeveer 20% orgaanvlees, waarvan 10% pens en 10% hart, lever, nier, etc. Dat geldt ook voor een pup van 16 weken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door