Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Miesj
#2221435
halloo !!


ik geef Danko nu al 5 weken kvv en hij vind het allemaal heerlijk !! danko weegt 33 kg en ik geef hem 900 gr per dag en als we een erg actieve dag hebben geef ik m vaak nog 150 gr extra ..
alleen ik blijf het idee hebben dat hij honger heeft !! oke ik snap ook kvv is veel lekkerder dan brok .. daarom loopt ie zo vaak naar zn bak om te kijken of er mischien niet toch iets in zit.  ...
maar hij begint steeds vaker te kijken of ie iets kan "pikken"  terwijl hij heel goed weet dat dit niet mag en eerst dus ook niet deed ...

geef ik hem nu te weinig... of is t gewoon een grote snoeper ? en heeft er mischien iemand tips dat ie mischien een wat voller gevoel heeft ? 
Door Deesje
#2221444
als zijn gewicht goed is en blijft krijgt hij genoeg... dat is simpel  :D

dat het heel lekker is is een ander verhaal..

hoe vaak voer je nu per dag? misschien een deel barf gaan doen zodat hij wat meer moet werken? in plaats van enkel slurpen?

soms werkt het om bijv ipv 2 keer per dag naar 1 keer te gaan, dat geeft buiten een boel duidelijkheid ook een voller gevoel, zowel fysiek als psychisch..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221452
Kan je hem wegen?
Dan weet je of hij afgevallen is of niet.
Op 5 weken zou je dat op de weegschaal toch al moeten gaan zien als hij te weinig krijgt. Al kan het zijn dat je het met voelen of op het oog niet merkt.

Verder zou ik inderdaad ook eens kijken of je hem wat barfzaken kan geven. Een vleesbotje of een lap pens.
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2221462
Ik geef hem nu s'morgens en s'avonds ... en s 'middags krijgt ie meestal nog een runderoor of pensstaaf ..

Nu heeft ie zn bak ook binnen 30 seconden leeg ...

nu heeft ie nog nooit zoiets gehad.. wel al kalfsribben met vlees maar dan haalt hij het vlees eraf en knaagt er nog wat aan... het bot eet hij niet echt op...
kan ik gewoon meteen iets geven ? hij krijgt op het momend nog geen kip omdat hij voor de brokken met kip nogal gevolig was
Dus was al op de markt gaan vragen voor eens een zalmkop .. die mocht ik komen halen om 7 uur s'morgens dat word vrijdag dus vroeg op  :)
maar hoe zit dat met graten e.d. ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221502
Graten is als bot, dat mag je gewoon geven, zolang het maar rauw is.
Geeft het wel niet graat per graat natuurlijk maar in grote stukken.
Zalmkop kan nog wel wat hard zijn, dat hoort eigenlijk bij de gevorderde botten.

Als je kip nog wat wil laten is dat prima.
Dan kan je misschien met een eendennekje of karkasje van konijn, parelhoen of eend beginnen. 
Nekje eerst eens meppen als je denkt dat hij het zo zou kunnen inslikken. Dan kan dat geen kwaad (als het bot stukgemept is), maar de bedoeling is natuurlijk dat hij het op termijn zelf gaat knagen.
In de beginnersdocumentatie in de bib kan je vast wel een overzicht van de vleesbotten vinden. Wat beginnersbot is en wat niet. Ik zou je zowiezo aanraden dat even te lezen zodat je weet wat je in gedachten moet houden. Zo voer je vb nooit 1 rib alleen en moet je vleugels inknippen. ;)
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2221569
jammer dat er niet zoiets bestaat als een barf/kvv cursus ...  ;)
ken namelijk niemand personlijk die barf geeft en wil Danko natuurlijk wel goed voeren....

dan ga ik me deze avond in de bieb doorbrengen !

thnx !! vcor de tips !
Door Lizzy
#2221571
[quote="Miesj"]
jammer dat er niet zoiets bestaat als een barf/kvv cursus ...  ;)
ken namelijk niemand personlijk die barf geeft en wil Danko natuurlijk wel goed voeren....

dan ga ik me deze avond in de bieb doorbrengen !

thnx !! vcor de tips !
[/quote]

Hee, een spikkel! Wat leuk! Wat een leuk smoeltje heeft hij! Hoe oud is hij?

KVV passeert heel snel het spijsverteringskanaal dus wat dat betreft geeft het sneller honger dan wanneer je zelf samenstelt met ongemalen vlees, vleesbot, orgaanvlees.

En daarnaast zijn Dalmaten natuurlijk smulpapen :biggrin2:

Hoe is Danko qua gewicht? Is ie te dik, te dun, goed?
Door Cupcake
#2221635
Hier bleef ons monstertje op kvv ook echt honger houden. Ze kreeg zoveel dat ik er 's nachts nog uitmoest omdat ze moest poepen en ze vrat buiten werkelijk alles wat los en vast zat (mn niet eetbare dingen, dus regelmatig schijteritis)
Sinds een goeie maand barfen we volledig en buiten het feit dat ze nog wel erg schrokt, is ze veel meer verzadadigd.
Ook wel prettig dat ik 's nachts kan doorslapen  :P
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2222060
[quote="Lizzy"]
Hee, een spikkel! Wat leuk! Wat een leuk smoeltje heeft hij! Hoe oud is hij?

KVV passeert heel snel het spijsverteringskanaal dus wat dat betreft geeft het sneller honger dan wanneer je zelf samenstelt met ongemalen vlees, vleesbot, orgaanvlees.

En daarnaast zijn Dalmaten natuurlijk smulpapen :biggrin2:

Hoe is Danko qua gewicht? Is ie te dik, te dun, goed?
[/quote]

dat het sneller verteerd klinkt logisch... nu ik het zo lees ...  ;)

verder Danko een grote jongen hij weegt 33 kg en is 16 maanden en volgens de DA mooi op gewicht ...

heb gister redelijk wat gegeven... dus als ik hem vaker een bot (nek of karkas ) wil geven ... moet ik ook spiervlees en orgaan toevoegen...

straks alles nog een goed doorlezen... en dan ruimte gaan maken voor een vriezer (moeter en zowiezo nog een voor danko, maar met al dat vers er  dan bij  mischien een nog grotere....?? )
Door MJoze
#2222518
[quote="Miesj"]
... en dan ruimte gaan maken voor een vriezer (moeter en zowiezo nog een voor danko, maar met al dat vers er  dan bij  mischien een nog grotere....?? )
[/quote]

Reken uit hoeveel vriezerruimte je nodig denkt te hebben, en neem er dan een die 2 keer zo groot is  ;D.
Dan hoef je er later geen 2e bij te kopen. ;)

Groetjes, MJ
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2228830
Ik kon toch niet langer meer wachten een aangezien alle klachten (jeuk , kale plekken, rode bultjes enz..)  weg waren heb ik hem vrijdag carnivoer gegeven (die rode.. rund met kip als ik het goed heb ) en daarbij 3 ( goed gekneusde ) kippennekjes ..
die nekjes heeft hij heel braaf uit mijn hand geknaagd maar eenmaal in zijn bek was het 3 x bijten en slik .
De dag erna kwam een heel mooi drolletje en tot nu toe (ff goed afkloppen ) heeft hij nog geen jeuk e/o andere klachten gehad

Dus denk dan toch dat zijn allergie geheel is voor granen,  of gewoon voor brokken in zijn algemeen...  ;)
of ben ik nu te vroeg te positief ?

maandag heeft hij nog een kalfsrib gehad en hij begon zelf aan het bot te knagen .. heb hem goed in de gaten gehouden maar hij kauwde goed... heb wel had laatste stuk weggepakt omdat ik bang was dat hij dat in zn geheel zou doorslikken..

deze week nog eens kip geven en dan weer wachten...

merkte wel dat hij het kauwen en knagen echt weer fijn vond...!! was erna ook een stuk rustiger,
dus ben ik maar heel braaf mijn BARF huiswerk gaan doen..

hebben de hoeveelheden al uitgerekend en  al heel wat uurtjes gelezen
nu ff kijken of ik het ook allemaal goed snap en wat er in de buurt te krijgen is..
en dan gaat Danko ook BARF-en
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2228854
nee idd, had deze gekregen (een stuk of 5 ) die al los waren ingevroren... van een meisje die bij de slager werkt... maar dit was de 1e x dat hij echt aan het bot begon te knagen... eerst alleen vlees en vlies eraf... 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door