Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Limbabnees
#2222002
Ik heb een vraag over een kennis met een Stafford.
Hij is kort geleden gecastreerd en had voorheen al een slechte vacht.
Hij is ook van plan om over te stappen op Barf.
Nu is mijn vraag, wat heeft die hond nodig om weer een mooiere vacht te krijgen?
Door nienk
#2222039
BARF inderdaad.

mocht dat nou niet genoeg zijn (maar dat is het volgens mij in de meeste gevallen wel), dan zou een goede visolie kunnen helpen. Groenterprutje in het barfmenu schijnt ook erg goed voor de vacht te zijn. (heb hier zelf geen ervaring mee, ben nog maar net met groente  geven begonnen). als dat nou niet genoeg is, dan zijn er nog allerlei natuurlijke middeltjes/druppels/supplementen.

maar eerst dat goede barfmenu, en dan over een paar maanden kijken of er andere dingen wenselijk zijn!
Door Lizzy
#2222172
Met BARF ga ik gewoon standaard uit van 10% groentenmix. En ja, groenten (vooral bladgroenten) is super voor de vacht. Vette vis ook, door de omega 3 vetzuren. Rauwe noten (behalve macademia's, die zijn giftig!) zijn ook erg goed voor de vacht. Maar ja, voor mij zitten dit soort dingen dus standaard in een goed BARF menu.
Door nienk
#2222334
Lizzy schreef: Met BARF ga ik gewoon standaard uit van 10% groentenmix. En ja, groenten (vooral bladgroenten) is super voor de vacht. Vette vis ook, door de omega 3 vetzuren. Rauwe noten (behalve macademia's, die zijn giftig!) zijn ook erg goed voor de vacht. Maar ja, voor mij zitten dit soort dingen dus standaard in een goed BARF menu.
dat snap ik, maar ik denk dat veel mensen (die net beginnen) vette vis, groente en nootjes als soort van extra of details zien. dat je er met vleesbot/orgaan/spier wel bent, dat de rest niet meer dan leuke bijzaken zijn.
Door Lizzy
#2222338
nienk schreef: dat snap ik, maar ik denk dat veel mensen (die net beginnen) vette vis, groente en nootjes als soort van extra of details zien. dat je er met vleesbot/orgaan/spier wel bent, dat de rest niet meer dan leuke bijzaken zijn.
Nou, er staat tenminste overal op het forum dat 10% groenten aan te bevelen is, dus dat ben ik nou niet met je eens. Vette vis idem. En noten, ok, die niet.

Oh, TS, rauwe eieren, ook heel goed voor de vacht.
Door nienk
#2222360
Lizzy schreef: Nou, er staat tenminste overal op het forum dat 10% groenten aan te bevelen is, dus dat ben ik nou niet met je eens. Vette vis idem. En noten, ok, die niet.

Oh, TS, rauwe eieren, ook heel goed voor de vacht.
dat weet ik, dat daar staat, daar heb je helemaal gelijk in. maar nou ja, het is een beetje het idee wat ik krijg van veel mensen die hier nieuw zijn, en hoe ik er zelf ook over dacht (en deels nog over denk) toen het allemaal nog heel erg nieuw was. vandaar dat ik dacht dat het een goed idee was om die dingen even extra te benadrukken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door