Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2221200
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Mijn naam is Lucie, ik kom uit Middelburg (zeeland) en ik heb 2 American Staffordshire Terriërs, een teefje van bijna 13 jaar en een reutje van 3 maanden. Shiva het teefje heeft al die jaren brokken gegeten en op zich is ze nog best fit voor haar leeftijd maar ze is de laatste jaren steeds meer gaan overgeven vooral net na het eten. Soms hele klijne beetjes en soms komt alles er in 1 keer met kracht weer uit. Echt alle soorten brokken, heb ik geprobeerd. Ook warme maaltijden vele soorten blikvoer maar ze bleef maar overgeven en het werd steeds erger. Omdat ik nu een pup erbij heb die bij de fokker alleen vers vlees te eten heeft gekregen en ik dit op advies van de fokker ook ben blijven geven ben ik me er wat in gaan verdiepen op het internet. Een aantal dagen geleden kwam ik dit forum tegen en er is een wereld voor me open gegaan. Shiva heb ik gelijk overgezet op KVV. Over de brokken deed ze meestal heel de dag en at met lange tanden maar haar eerste portie carnibest was zo op en ze bleef haar bak maar aflikken zo lekker vond ze het. Toen dacht ik nu zal het me benieuwen of ze weer gaat overgeven maar nee hoor helemaal niks. Dezelfde dag heb ik haar nog een KVV maaltijd gegeven en weer was het zo op en bleef alles binnen. Savonds heb ik haar min of meer als test en omdat ik gelezen had dat je zeker bij oudere honden beter niet in 1 keer om kan schakelen nog een handje brokken gegeven. Ze at de brokken beter op dan ooit maar nog voordat ze terug bij haar mandje was kwamen ze er al weer uit. Voor mij reden genoeg om nooit meer brokken te geven aan geen van beide. Ik zou willen dat ik eerder had geweten dat je je hond ook alleen vers vlees maaltijden kan geven en dat het zelfs veel beter is. Voorlopig hou ik het maar bij de kant en klare vleesmaaltijden zoals de carnibest want ik vind het vlees wat bij de slager ligt er al heel vies uitzien en denk dus niet dat ik dat klaar kan maken. Ik zal van de week wel eens wat gedroogde kippennekjes of iets dergelijks kopen, voorheen liep ik er altijd met een grote boog omheen om er wat aan te wennen en omdat de snackstaafjes die ik altijd kocht er ook niet meer inkomen.

Ik ben van plan om ze het natuurvoer van Carnibest te gaan geven (Jack krijgt nu nog de puppy variant) en dan 2 x per week een andere variant van Carnibest zoals die met kip, kalkoen, lam, eend of pancreas.
Denken jullie dat ik ze dan in al hun behoeftes voorzie ?

In de toekomst zou ik ook best eens wat andere merken willen proberen maar ik weet niet wat er in zeeland allemaal te verkrijgen is dus daar moet ik me ook nog eens in gaan verdiepen. Zijn er zeeuwen op het forum die me daar meer over kunnen vertellen ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221207
Wat je daar kan krijgen weet ik niet, maar een overzicht van alle merken kan je vinden op www.voerwijzer.com.
Daar kan je ook zien dat Carnibest in elke smaak compleet is. Er zijn andere merken waarvan je minstens 5 diersoorten moet afwisselen, bij Carnibest is dat niet zo. Dat neemt niet weg dat het voor de hond leuk is wat afwisseling te hebben en dat het ook gezond is. Het kan inderdaad ook geen kwaad om wat merken af te gaan wisselen.  Je kan beter voor merken gaan waar bot als calciumbron in zit, das natuurlijker. ;)
In Carnibest zit best wat toevoegingen en zit ook een beetje rijst (behalve in de diabetesversie), het is maar dat je het weet.  Niet iedereen wil dat, want honden hebben geen graan nodig.

Oh, en de pancreasversie is volgens mij voor honden met een pancreasprobleem. Die zou ik dus niet geven. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 11 jan 2012, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2221221
Welkom hier..... ;)

Gaaf hoor dat je al zo snel resultaat ziet he, van andere voeding dan brokken.
Ik ben hier ook nog niet zo heel lang bezig met vers voeding, maar ben inmiddels wel verslaafd......  :D
(niet dat ik het zelf eet hoor  ;D )

Veel leesplezier hier
Door nienk
#2221276
hoi en welkom!

wat goed dat je al zo snel resultaat ziet bij je oudste hond, hartstikke mooi voor haar!

afhankelijk van wat je bij jou in de buurt makkelijk kan krijgen, zou ik gewoon lekker wat smaakjes en merken afwisselen. dat hoeft van de meeste merken inderdaad niet per sé. met je oudste hond zou ik dat wel rustig aan proberen.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2221740
Bedankt voor jullie reacties en voor de goeie tips. Die voerwijzer kende ik nog niet en ben er weer een heel stuk wijzer van geworden.
Het is inderdaad ongeloofelijk hoe snel er al resultaat is bij Shiva. Tot nu toe heeft ze nog steeds niet overgegeven en ze voelt zich duidelijk veel lekkerder. Ze rende vandaag door de polder als of ze weer een jonge hond is. Vandaag heb ik wat verantwoorde lekkernijen voor ze in huis gehaald. Ik heb een kilo gedroogde pens en een halve kilo bullenpeesjes gekocht. Ze hebben net allebei een stukje van de pens gekregen en lekker dat ze het vonden. Nu zag ik dat ze bij Zooplus erg veel keus hebben in zulk soort snacks. Hebben jullie ervaring met de hondensnacks van Zooplus en wat vinden jullie van de prijzen ?

Vandaag ben ik er achter kunnen komen dat ze bij de dierenwinkel in vlissingen (Bloemenlaan) Total Care van Prins en Duck verkopen en dat ze in Burgh Haamstede Shaweka en Haaksbarf hebben. Duck ken ik wel, dat geeft mijn broer aan zijn Franse Bull en ik heb het wel eens geprobeerd maar ik weet het niet. Binnenkort maar eens richting Haamstede om de Haaksbarf en de Shaweka te proberen.
Door nienk
#2221747
ik zou inderdaad de shaweka en haaksbarf verkiezen boven duck, als je de keuze hebt.

anders bij dierenwinkels bij je in de buurt iedere keer vragen of ze een ander merk hebben, dan krijgen ze het vanzelf wel in het assortiment!

ik heb een hele tijd tot volle tevredenheid snackjes besteld bij zooplus. lekker groot assortiment tegen mooie prijzen. altijd goede leveringen, meestal ook best snel en dat punten sparen levert ook nog wel eens wat leuks op.
Door Martine-Tom
#2221800
Mede zeeuw meld zich  :biggrin2:
Morgen zal ik wat adresjes hier in de buurt geven maar voor nu...volgende week komt er een bestelling van www.versvoer.nl naar Goes toe.
(en dat doen we vaker hoor) maar als je snel ben kan je daar nu nog mee bestellen, en anders kijken naar wat ze daar hebben voor de volgende keer  ;)

Wil je KVV blijven geven? Daar ben ik niet zo heel erg in thuis wat er hier te krijgen is maar weet er wel een aantal, er lopen hier ook wat mede walchenaren rond, mss dat die adresjes weten wat meer aan jouw kant, ik woon dus in Goes  ;)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2221874
Kijk dat is heel goed nieuws en wil idd KVV blijven geven. Ik zou graag mee willen doen met de volgende bestelling want ik heb gisteren mijn vriezer helemaal vol met carnibest geladen en nu dus geen plek. Bij de carnibest heb ik op zich een heel goed gevoel en ze doen het er goed op en misschien is het voor Shiva toch wel verstandig om nog eventjes niet te veel af te wisselen omdat ze nog maar kort aan de KVV zit, maar in de toekomst wil ik meer afwisseling b.v af en toe eens KVV met vis. Ook moet ik die site (versvoer.nl) nog eens goed doorspitten want er staat nogal wat op zeg. Hoe regelmatig doen jullie daar een bestelling ? Ik moet bekennen dat ik nogal geschrokken ben van het feit dat ze ook cavia's en hamsters aanbieden en dat die dus gefokt worden om als prooidier te dienen. Ik ben nogal een caviafanaat zie mijn website www.luciesskinnypigs.nl Paard zal ik mijn honden niet gaan geven vrees ik want ik heb zelf paarden en ik werk met paarden ook al is het misschien juist wel het diervriendelijkst want paarden worden er immers niet speciaal voor gefokt. Jullie vinden mij vast erg truttig maar ik heb er moeite mee om bepaalde dingen zoals hele prooidieren en organen te zien en dus te voeren. Dat is ook de reden dat ik ze KVV wil blijven geven want vers vlees wil ik ze echt niet onthouden en wie weet wen ik er nog wel eens aan.
Door Martine-Tom
#2221992
Nee hoor dat is niet truttig, zo zijn we allemaal ooit begonnen, en de een went er wel aan en de ander niet, geeft niks  ;) En het varieert een beetje wanneer er besteld word (en waar) net wanneer er iemand tegen een lege vriezer aan zit, die geeft een gil en dan kan je al dan niet meebestellen, ik denk zo 1 keer in de 2 maanden ongeveer.
Ik snap ook wel dat sommige dingen best een schok kunnen zijn als je brokminded net aan vers begint (hele prooidieren enzo) maar als je langer met vers bezig bent zal je het toch vaker tegen komen, maar je hoeft het absoluut zelf niet te doen hoor, ook niet als je zou gaan barfen, ik voer ook geen hele dieren (Tom is daar veel te klein voor haha) maar zou het inmiddels best durven en dat is echt heel wat want 2 jaar geleden werd ik al misselijk van rauw gehakt  ;D

Organen zou ook niet hoeven, daar heb je kant en klare mixen voor. Botten en vlees daar kom je niet onderuit helaas  ;D Geef ze gewoon lekker carnibest of een andere kvv en dan doe je het al hardstikke goed  :)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2222095
Ooh gelukkig maar dat ik niet de enigste ben die er moeite mee heeft. Is het nodig om naast de carnibest nog botten bij te voeren ivm calcium of is het meer omdat ze dan wat te doen hebben ? Ik zag op versvoer.nl dat ze ook huismerk versvoer hebben, is dat goed ?
Vandaag ga ik toch nog eens rondvragen of er nog iemand ruimte heeft in zijn vriezer want ik zou toch wel heel graag wat mee willen bestellen. Wanneer willen jullie het uiterlijk weten of ben ik misschien al te laat ? Mijn broer heeft een snackbar en zeker in de winter dus ruimte zat in zijn vriescel maar of ze daar van de warenwet nou zo gelukkig van worden als er rauw vlees in opgeslagen ligt weet ik eigenlijk niet. Iemand enig idee of dat toegestaan is ? Als dat geen probleem is kan ik zoveel bestellen als ik wil.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2222106
In Carnibest zit al bot. Dus het hoeft niet, maar het mag wel. Zolang het niet te veel is en hij nog goed kan poepen.

In een snackbar zal wel meer rauw vlees in de koelcel liggen, toch? Gehakt of kip of zo?
Door Limpy
#2222118
Er is verschil tussen vlees voor humane consumptie en cat. 2-3 vlees (dierlijke consumptie).
Keuringsdienst zal er niet blij van worden als je dit in dezelfde vriezer gooit (laat staan in een koelcel)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2222125
hhm daar was ik dus al bang voor en denk dat je gelijk hebt. Dat gaan we maar niet doen want mijn broer moet er geen problemen mee krijgen. Je zou net Rob Geus van de smaakpolitie op bezoek krijgen  :biggrin2:

In het verleden kocht ik wel eens van die grote botten die ze hier bij de molenaar verkopen maar die zijn gerookt, is dat net zo goed of toch minder geschikt ?
Door Limpy
#2222144
Rob Geus zal idd niet blij worden nee  ;D

Hoe groot is groot met die botten?
Als dat hele grote botten zijn heb je kans dat dat poten zijn, dragende delen dus en die zijn knoepie hard.
Niet geven dus (tandenslopers), roken is bewerken dus ook niet goed (structuur v/d botten verandert daardoor)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door