Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bobo
#2221599
Bobby is inmiddels een beetje op leeftijd (bijna 9) en heeft sinds een tijdje pijn bij het opstaan, stijfheid na een lange wandeling en hij loopt anders. Verder is zijn bespiering op zijn achterhand behoorlijk afgenomen, waar het vroeger bol stond staat het nu hol. Het is een grote hond (kruising rottweiler-herder) en zware hond (58kg maar niet te dik volgens de dierenarts).
Onze da wil hem op pijnstillers zetten, maar ik probeer liever eerst een natuurlijke pijnstiller. Ik zit te denken aan spiersupport met puur spondy. Heeft iemand hier ervaring mee of andere ideeen wat zou kunnen werken?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2221706
Is er door een orthopeed of da door middel van bijvoorbeeld foto's uitgezocht waar de pijn/ stijfheid vandaan komt?
Dat zou ik toch eerst graag willen weten voor ik aan middeltjes begin zoals bijvoorbeeld glucosamine of spier support.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op do 12 jan 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2221863
Zijn het nu heup of rugklachten? Puur spondy is niet het middel tegen heupklachten namelijk. Is er al verder onderzoek gedaan?
Door Lizzy
#2221896
Ik zou de oorzaak willen weten en het hier niet bij laten! Ik liet me doorsturen naar een orthopeed.
Door Bobo
#2222456
De foto's zijn gemaakt door de dierenarts en hij zegt dat er geen rare dingen te zien zijn, maar dat het komt door zijn leeftijd en afname van spieren.
Kan een orthopeed meer duidelijkheid geven? Ik wil hem wel iets geven waar hij ook echt baat bij heeft, vandaar ook mijn vraag.
Ik zal kijken of er een goede orthopeed bij ons in de buurt is. Vast bedankt voor de reacties!
Door Lil
#2222765
Bobo schreef: De foto's zijn gemaakt door de dierenarts en hij zegt dat er geen rare dingen te zien zijn, maar dat het komt door zijn leeftijd en afname van spieren.
Kan een orthopeed meer duidelijkheid geven? Ik wil hem wel iets geven waar hij ook echt baat bij heeft, vandaar ook mijn vraag.
Ik zal kijken of er een goede orthopeed bij ons in de buurt is. Vast bedankt voor de reacties!
Je kunt als er niets vreemds te zien is ook eens een goede osteopaat/fysiotherapeut opzoeken. Ik heb daar goede ervaringen mee (op rontgen niets te zien, maar hond had overduidelijk een hernia en die is na een lange tijd oefeningen doen weer genezen).
Zij kunnen je ook helpen om op een goede manier spieren op te bouwen.

Dat staat los van het eventuele bezoek aan een orthopeed.
Door Mevroi Kruim
#2224296
Als je echt wilt weten wat er met de botten aan de hand is moet je naar een orthopeed. Is althans mijn ervaring. Die hebben ervoor doorgeleerd, weten hoe ze de foto's moeten maken en hoe ze die moeten interpreteren. Dat zou iig mijn eerste stap zijn, eerst een diagnose en dan een therapie als het ff kan.
Door 202Spots
#2224516
Oudere honden hebben ook vaak last van artrose, je kan 'm Glucosamine met Chondroitin gaan geven en kijken of dat helpt...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door