Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Limbabnees
#2221439
Hoe vaak mag ontdooit vlees opnieuw ingevroren worden?
Ik had begrepen dat je pens 3 keer mag invriezen.
Hoe zit het met ander vlees?
Door 202Spots
#2221447
Meestal is na de eerste keer ontdooien het vlees makkelijker in porties te verdelen, dus ik vries eigenlijk maar 1 keer opnieuw.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221459
Tegen dat het bij je komt is het vaak al een paar keer in- en uitgevroren. (euh, klopt dat?  ???  ;D)
Dus die keer extra maakt volgens mij weinig uit.  Probeer het wel niet volledig te laten ontdooien, maar gewoon voldoende om te portioneren en vries het dan zo snel mogelijk terug in. Zo verlies je het minste voedingswaarde.
Portioneren gaat naar het schijnt ook gewoon gemakkelijker als het nog half bevroren is.
Door beesteboelmona
#2221484
Ik vries het zo vaak in als nodig is.
ook ons eigen vlees.
Zo had ik laatst 5 kilo bevroren gehakt.
Dat heb ik ontdooid om in porties de doen.
Laatst had ik wat haast en wou nog even snel de kippenvleugeltjes voor die avond uit de vriezer halen.
Alles zit bij mij in dezelfde bakjes en ik had niet goed gekeken.
Bleek sàvonds dat het gehakt was.
Dat heb ik gewoon weer ingevroren.
Nu is het weer aan het ondooien zodat ik morgen de helft kan gebruiken en de rest gaat weer in de vriezer.

Ik maak me er niet zo druk om, nooit gedaan.
En ik leef nog steeds.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2221557
[quote="Limbabnees"]
Dus invriezen is niet een probleem in de zin van verrotting, maar meer het verlies van voedingswaarde?
[/quote]

Ja. Rotten gaat door bacteriën onder invloed van zuurstof. Bacteriën zijn in de vriezer in hele diepe slaap en in de vriezer is ook geen vrije zuurstof.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door