Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marbasso
#221740
hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een zwerfhondje van 10 maanden in huis genomen. W.s is ze ziek geweest en/of heeft slecht eten gehad, want ze ruikt ontzettend uit haar bekje. Daarbij is van één van de hoektanden een stuk tandglazuur af en heeft de tand ernaast een bruin vlekje. De rest van het gebitje en van Sofietje is meer dan oké. Heeft iemand tips voor mij?
groetjes Marleen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#221743
Hoi Marleen, ten eerste welkom :). Wat goed zeg dat je en zwervertje hebt opgenomen :), ik weet niet wat hij nu te eten krijgt? Als jij hem nu al vers geeft kun je eens een botje proberen?
Door Truus
#221790
Heb je het gebit al eens na laten kijken? Er zou een ontsteking of iets dergelijks kunnen zitten.
Van brokken kunnen ze ook een slechte adem hebben dus ik zou zeker over gaan op vers.
Succes met het zwervertje ;)
Door Lizzy
#222129
Ik denk dat het verstandig is om de dierenarts even naar het gebit te laten kijken.

En als hij gezond is verklaard, dan zou ik hem op verse/rauwe voeding overzetten en daarna langzaam geschikte/rauwe botten gaan geven.
Door marbasso
#222456
bedankt voor jullie reacties. Ik wil nog even toevoegen dat de tandjes en het tandvlees er verder goed uitzien. Ook krijgt ze al botjes, die ze makkelijk wegwerkt. Ik ga ook zeker naar de dierenarts met haar, maar ik vroeg me ondertussen af, of er iets is, een voedingssupplement of zo, dat ik haar kan geven. Om de verwaarlozing van de afgelopen maanden een beetje goed te maken zla ik maar zeggen.
Groetjes, Marleen
Door Lizzy
#222501
marbasso schreef: bedankt voor jullie reacties. Ik wil nog even toevoegen dat de tandjes en het tandvlees er verder goed uitzien. Ook krijgt ze al botjes, die ze makkelijk wegwerkt. Ik ga ook zeker naar de dierenarts met haar, maar ik vroeg me ondertussen af, of er iets is, een voedingssupplement of zo, dat ik haar kan geven. Om de verwaarlozing van de afgelopen maanden een beetje goed te maken zla ik maar zeggen.
Groetjes, Marleen
Misschien komt de vieze lucht ergens anders vandaan? Ik denk aan de maag. Of aan oren. Of anaalklieren. Misschien niet zo gek om gewoon voor een algehele checkup naar de DA te gaan.

Overigens weet ik niet wat je hem nu voert? Het beste zet je hem over op een verse/rauwe voeding.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door