Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anne in Zweden
#2220811
Da's een drol die aangeeft dat ze naar verhouding te veel bot heeft gehad. De keutels moeten niet uit elkaar vallen of zanderig zijn, maar gewoon lekker één mooi rond/ovaal en vooral vrij glad geheel vormen, dat geen moeite kost om eruit te werken. Afhankelijk van je menu zijn er verschillende aanpassingen mogelijk: meer vlees bij het bot, beter bevleesde botten, groente en vis erbij, orgaan erbij, etc. Hangt dus helemaal van je menu af.
Door Anne in Zweden
#2220907
[quote="staffordshire bull terrie"]
ze zit op kvv . Ik dacht dat bij teveel bot het wit/geel eruit zag
[/quote]

Hangt er een beetje van af wat er verder nog doorheen zat; bij lever zijn de drollen hier altijd donkerder dan bij bv. kip. Maar dat grijze uit elkaar vallende herken ik als te veel bot. Had ze voorheen geen droge ontlasting bij dezelfde kvv? Ben je van kvv veranderd? Misschien moet je je vraag even bij de afdeling kvv hier op bp plaatsen, daar zitten mensen die meer ervaring hebben met de samenstelling van de verschillende kvv's.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2221155
Hier hebben ze op Kivo ook zanderige drollen, zoals jij het noemt. Mijn man noemt het kattenbakgrit....
Ik voer dus bij Kivo extra spiervlees of pens.
Door eelke
#2221167
[quote="Anne in Duitsland"]
Hangt er een beetje van af wat er verder nog doorheen zat; bij lever zijn de drollen hier altijd donkerder dan bij bv. kip. Maar dat grijze uit elkaar vallende herken ik als te veel bot. Had ze voorheen geen droge ontlasting bij dezelfde kvv? Ben je van kvv veranderd? Misschien moet je je vraag even bij de afdeling kvv hier op bp plaatsen, daar zitten mensen die meer ervaring hebben met de samenstelling van de verschillende kvv's.
[/quote]

Dit is toch de kvv afdeling?

Op tinlo hier ook ketterhardedroge drollen.
Door Anne in Zweden
#2221266
[quote="eelke"]
Dit is toch de kvv afdeling?

Op tinlo hier ook ketterhardedroge drollen.
[/quote]

Het topic is vanochtend hiernaartoe verplaatst door Lizzy, stond gisteravond/nacht nog bij Vragen en Problemen Barf ;)
Door eelke
#2221274
[quote="Anne in Duitsland"]
Het topic is vanochtend hiernaartoe verplaatst door Lizzy, stond gisteravond/nacht nog bij Vragen en Problemen Barf ;)
[/quote]

Oh haha  :)
Door yvette
#2224886
[quote="staffordshire bull terrie"]
de drollen die ze legt zijn nu donker bruin met een grijze binnenkant en die uit elkaar valt . Het is droog en zanderig.
Is dat een goede drol?of klopt er iets niet?
[/quote]

Mijn reu heeft de laatste tijd daar ook last van. Die staat op Lotgering, ik weet niet of het botpercentage misschien wat verhoogd is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door