Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#222095
Hallo ik heb vanmorgen onze pup bumper op gehaald.
En we gaan hem Bibi geven, maar als ik op de lijst kijk moet hij 500 gram per dag hebben.
Hij weegt nu 7 kilo en hij is 8 weken, ik vind dat zo ontzettend veel, klopt dit wel.

Heeft iemand een lijstje waar we op kunnen kijken hoeveel we hem moeten geven.

Ik hoop op heel veel reacties

Gr Wim
Door wimk
#222125
Bedankt voor je reactie, maar ik weet nu nog steeds niet hoeveel een pup van 8 weken die 7 kilo weegt moet hebben.
Ik weet dat je met het oog moet voeren maar hij heeft de 70 gram die ik hem nu geef in 10 seconden op.


Is dit te weinig??

Gr Wim
Door 202spots
#222144
[quote="wimk"]
Bedankt voor je reactie, maar ik weet nu nog steeds niet hoeveel een pup van 8 weken die 7 kilo weegt moet hebben.
Ik weet dat je met het oog moet voeren maar hij heeft de 70 gram die ik hem nu geef in 10 seconden op.

Is dit te weinig??
Gr Wim
[/quote]
70 gram?????? Of is dat 't type foutje?

'n pup mag tussen de 5 en 10 % van zijn lichaams gewicht hebben.
Wanneer je nu 70 gram geeft dan geef je 1%...

10% van 7000 gram = 700 gram
5 % van 7000 gram is 350 gram
dus 500 gram zit er tussen in.
Hoeveel keer per dag geef je?
En nee 't maakt niet uit hoe vlug het weg is ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 11 dec 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#222147
Hoi Wim,
Een pup geef je 50gram per kilo lichaamsgewicht.
Dus 7(kilo)x50gram=350gram.
Daar begin je mee.
Let op je hond en pas de hoeveelheid wekelijks aan, want je hond zal ook wekelijks rond de kilo aankomen.
Verder voeren op het oog. Dus wordt hij te dik, 40gr. per kilo lichaamsgewicht geven, wordt hij te mager andersom.
Een pup van 8 weken heeft tot de 3 á 4 mnd, 4 voedingen nodig. Geef daarom 3x 80gram en de laatste 110gram. Of 4x bijna 90 gram.
Succes en wat voor ras heb je?

Heb het al gevonden, een labje, welke kleur en waar vandaan? ;)
Laatst gewijzigd door ine op za 11 dec 2004, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#222457
is ga helemaal mee met wat er al is gezegd, in het begin is het even moeilijk en uitvogelen hoeveel, maar dat heb je snel genoeg door.

Oww leuk weer een Bumpertje erbij, ik ken nu 3 Bumper's van verschillende rassen. ;D

Heel veel plezier en suc6
Door wimk
#224170
Hallo allemaal bedankt voor jullie adviezen.

De eerste 2 dagen heeft bumper dus volgens mij iets te kort gehad, nu krijgt hij 3 keer 100 en de laatste keer 130 a 140 gr.
Dit omdat hij maar 20 gram was aangekomen de de laatse 4 dagen.
Ik heb ook advanced acidophilus gekocht van Solar wel een rib uit mijn lijf ( 17,50 ) maar op dit moment is niks goed genoeg voor mijn kleine jongen, ik hoop dat hij binnenkort ook dikke keutels poept.

Gr Wim
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door