Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vagebond
#2220942
Ik wil onze (aanloop) buitenkat ontvlooien. In het verleden heb ik stronghold gebruikt, maar daar krijgt ze een kale contactplek van. Ze staat volledig op vers en ziet er goed uit, dus eigenlijk wil ik alleen ontvlooien, en geen ontworming.
Welk middel zal ik gebruiken, het moet echt werken. Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door koekje
#2221095
Volgens mij is de kans zeker aanwezig dat ze dan ook wormen heeft. Hier krijgen ze soms ook een kale plek vn stronghold, het is immers een stevig goedje. Haar groeit wel weer aan.
Van stronghold is nog nergens resistentie gerapporteerd, voor zover ik weet, dat is bij andere middelen wel anders.
Door tycolaika
#2221123
aah , oke , zijn de rijzen net zoals de frontline ongeveer
ik ben niet meer ze te sreken over de frontline.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2221129
Ik heb er geen idee van. Ruim 5 jaar geleden ben ik door de dierenarts al gewaarschuwd dat Frontline eigenlijk niet meer werkzaam was.
Door tycolaika
#2221156
nee , heb het in de gaten , als ze vlooien hebben , moet ik echt meerdere behandelingen , achter een doen , met de tijd die er tussen moet zitten  uiteraard , voor ze eens weggaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221203
In bepaalde streken werkt Frontline inderdaad niet (hier in Belgie wel nog prima  ::)) ,  en als dat bij jou het geval is, zou ik het echt niet meer gebruiken. Werkt toch niet, en werkt de resistentie alleen maar in de hand.

Advantage werkt meestal ook goed (ontvlooiing), maar als het buitenkatten zijn, zou ik toch ook wel ontwormen.  Niet elke maand natuurlijk, maar zo af en toe wel.  Dan is Stronghold wel het gemakkelijkst, tenzij je ze een ontwormingspil kan laten innemen. 
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door