Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2220850
Bindi was sinds gisteren zichzelf niet meer. Ze heeft gisterenmorgen wat maagsap overgegeven maar wel nog wat gegeten, en is gisterenmiddag nog mee wandelen geweest. Nu wil ze wel eens vaker wat overgeven, dus dat is niks alarmerends, Maar eenmaal thuis wilde ze niet meer eten en ze begon forser over te geven. Flinke plekken kwamen eruit, maar wat me daarbij niet aanstond dat was dat het gelige maagsap van kleur veranderde naar bruin. Nog een paar maal op tijd haar naar buiten kunnen loodsen. Vanmorgen draaide ze haar hoofd weg van het eten en er lagen weer een paar plassen braaksel op de mat, Terwijl ik dat opruimde rook ik vaag een poeplucht . :o :o :o
Toen gingen mij een veelvoud van alarmbellen rinkelen. :o :o
Je zult het hebben, dinsdagmorgen is de praktijk dicht, én ik moest om 10 uur mn auto inleveren voor reparatie.
Die zou ik om 3 uur terugkrijgen.

Ik heb rond 12 uur naar de DA gebeld en gevraagd of ik later in de middag met Bindi terecht kon. Daar mn verhaal gedaan.
Bindi werd onderzocht, mee naar de röntgenkamer geloodsd en m'n akelige vermoedens werden bevestigd: Er zat wat vast in Bindi's darm . Geen flauw idee wat het kon zijn, maar een ding was duidelijk: Om Bindi te redden zou haar buik weer open moeten.... En dat is dus ook gebeurd.
Ik geloofde mijn eigen ogen niet, maar Bindi heeft een plastic kerststerretje opgevreten wat een grotere diameter heeft dan een waxine lichtje. De punten van de kerstster wilden haar darmwand perforeren.
Afbeelding
Dat blanke stuk ster is uit haar buik gehaald, de zilverkleurige is de originele, het waxinelicht is ter vergelijking.

Ik ben de hele tijd bij Bindi gebleven, ze heeft naast medicijnen een liter vocht toegediend gekregen. Bindi mocht mee naar huis mits ze met rust gelaten wordt door pupsel en mits ik vannacht bij haar slaap.
Anders zou ze de nacht bij de DA moeten doorbrengen. Gelukkig hoeft nu dus dat niet.


Nu ligt ze hier, ze heeft niks te missen
Ze heeft dit weer overleefd en mede door mijn eerdere ervaring is de schade beperkt gebleven .

Wanneer leren honden nu eindelijk eens dat  ze alleen moeten opeten wat in hun bak ligt  :-\
#2220926
nova schreef:
Wanneer leren honden (o.a. Bindi)  nu eindelijk eens dat  ze alleen moeten opeten wat in hun bak ligt  :-\
Bindi denk dat zij een labrador is... :-\

Maar zonder gekheid, wat een geluk dat jij er zo snel bij was. Geef die grote beer toch maar een  :-*  en voor jou  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door