Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2219477
Joep had vanmorgen bloed bij zijn poep.

Hij wilde zijn kipkarkas al niet lekker op eten, en daarna in de auto kwam er een gedeelte van uit. Met het lopen poepte hij een paar keer, beetje dun, pappig, met een sliertje/druppels dik bloed.
Moet ik mij hier zorgen om maken?

Hij heeft verder volop gerend en stokken gesleept, hij was wel chagrijnig naar Gijs toe, wilde verder door hem met rust gelaten worden. Tandvlees zit normaal, en op duwen/aan zijn buik zitten reageerd hij niet.

Zaterdag hebben ze wel voor het eerst een zalmkop gehad.
Door Lizzy
#2219498
Als je vers bloed in de ontlasting ziet, dan is dat meestal van het persen. Ik zou de koorts even opmeten, in de gaten houden, rustig aan doen met het eten dat je geeft (niet teveel vleesbot, niet te vet) en wat probiotica geven. Eventueel wat Okugest van VSM. En dan in de gaten houden. En als je het niet vertrouwt, dan is een belletje naar de DA altijd raadzaam.

Ik denk niet dat het met de zalmkop te maken heeft. Waarom denk je daaraan? Hoewel het altijd kan dat het niet lekker is gevallen omdat zalm vrij vet is :g:. Volgende keer een halve zalmkop geven met wat pens. En dan kijken hoe het valt.
Door eelke
#2219512
Omdat hij voor het eerst een zalmkop gegeten heeft, leek het me wel raadzaam om het te vermelden.
Verder eet hij al 4 weken alleen kipkarkas en eendennekken als vleesbot (barf nog niet heel lang fulltime) ontlasting was zaterdag en gisteren prima. En hij vond de zalmkop ingewikkeld om te eten, hij heeft er een uur over gedaan.

Hij lijkt ook wel misselijk te zijn, hij smakt nu. Ik zal hem zo even tempraturen, goede tip! Vanavond krijgt hij kvv, en misschien morgen dan ook wel.
Door eelke
#2219559
37,7.

Maar Joep is nu wel begonnen met kreunen en piepen...

Hij heeft wel in de kennel van 2 loopse teven gezeten vanmiddag, dus of het piepen daar van is?
Door eelke
#2219580
Ik denk dat hij verlieft is ofzo. Heb elke millimeter van zijn lijf geduwd... rug en buik. Nergens een speciale reactie op. Hij is nu met Gijs aan het spelen... misschien dat het gefeep toch een reactie is van de loopsheid? Niet zo gek dattie daar hoteldebotel van raakt natuurlijk.
Wel vervelend dat het op dezelfde dag is zo.

Maar als hij echt pijn heeft, dan geeft hij toch wel een reactie als ik op zijn buik duw? Ik moet het toch ergens aan kunnen zien dat er iets op doet?
Door Lizzy
#2219596
Ik denk dat het bloed in de ontlasting ook wel eens van de AB kan komen. Welke AB geef je?

(en de misselijkheid ook trouwens).
Door eelke
#2219605
Cefaral 500 mg 2 x daags... inmiddels al 3,5 week, vrijdag issie er klaar mee en moeten we weer langs de dierenarts.
Ben blij dat je met me mee wil denken, ik wordt er zenuwachtig van, mijn vriend is weer even met hem lopen, inc zaklamp om poep goed te kunnen zien.

Hij had vrijdag al last van jeuk aan zijn kont, dus misschien ook iets met anaalklieren?
Ik maak me zorgen, maar heb het afgelopen half jaar al een paar honderd euro uitgegeven aan dierenarts kosten, ik wil ook weer niet voor niks bellen, maar ook weer niet mijn hond onnodig laten lijden.

Als hij buikpijn heeft, moet hij dan reageren op mijn geduw?
Door Lizzy
#2220062
eelke schreef: Cefaral 500 mg 2 x daags... inmiddels al 3,5 week, vrijdag issie er klaar mee en moeten we weer langs de dierenarts.
Ben blij dat je met me mee wil denken, ik wordt er zenuwachtig van, mijn vriend is weer even met hem lopen, inc zaklamp om poep goed te kunnen zien.

Hij had vrijdag al last van jeuk aan zijn kont, dus misschien ook iets met anaalklieren?
Ik maak me zorgen, maar heb het afgelopen half jaar al een paar honderd euro uitgegeven aan dierenarts kosten, ik wil ook weer niet voor niks bellen, maar ook weer niet mijn hond onnodig laten lijden.

Als hij buikpijn heeft, moet hij dan reageren op mijn geduw?
In de regel kun je van anaanklieren geen bloed verwachten, ik denk dat het het echt uit het laatste deel van de darmen komt. Het ontstaat vaak door wat overmatig persen en de darmflora is nu door de AB toch al totaal van slag.

Als je hond geen koorts heeft, niet ziek is, niet reageert op geduw in de buik, gewoon levendig is, eet en drinkt en speelt: moet je je geen zorgen maken.
Door eelke
#2220072
Nogmaals weer bedankt voor je reactie.

Vanmorgen had hij binnengepoept, arme. Gisterenavond toen hij piepte, heeft hij zelfs niet in de achtertuin gepoept, zo zindelijk is hij (wel meteen toen hij daarna uitgelaten werd) en dan nu binnen poepen. Gijs had me nog geroepen maar daar heb ik geen aandacht aan geschonken, doet ie wel vaker. Joep keek er maar bedeesd bij.
Waren 2 hoopjes, 1 met pappige poep, en 1 rode met poep en bloed.

Drinken doet hij nu goed. Met eten heeft hij het 2e kipkarkasje laten liggen, net als hij die gisteren ook niet goed opat. Ik heb die nu maar afgepakt. Hij moet hem niet gaan eten omdat hij bang is dat Gijs hem opeet, om hem vervolgens weer uit te spugen.
Hij kijkt een beetje bedeest.

Straks even uitlaten en daarna zijn tempratuur opmeten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2220076
kan een darmvirusje zijn, hebben ze ook diarree of papperige ontlasting met wat bloed erbij....
ook dan hebben ze moeite het op te houden..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 10 jan 2012, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2220078
37,6 dus dat zit wel goed dan.

Ik denk dat ik hem verder maar even kvv geef de komende dagen. Dan krijgt hij in iedergeval de goede samenstelling binnen, hij het botwerk laat liggen en bijna alleen spiervlees eet is met diaree ook weer niet handig lijkt me.
Door Lizzy
#2220083
De temperatuur is goed.
Ik denk dat het prima is om hem KVV te geven.
Het kan inderdaad goed een virusje zijn maar ik sluit de AB niet uit als oorzaak.

Bijwerkingen Cefaral® tabletten  50 mg
- braken, misselijkheid;
- diarree;
- traagheid.

En als er diarree is, gaan ze vaak persen en zie je bloed.

Ik raad je aan probiotica capsules erbij te gaan geven.
Door eelke
#2220312
Aha, dan zou hij daar best eens zo een last van kunnen hebben. Hij heeft er echt best last van, dus dan maar wat vaker naar buiten (baal er van, vriend heeft nachtdienst vannacht, dus die laat ze uit vlak voordat hij weggaat, zodat ik savonds laat niet nog over straat hoef als er niemand thuis is of thuis komt, maar dat gaat m nu niet worden dan denk ik... )

Voorlopig maar lekker kvv eten. En straks een afspraak maken bij de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door