Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#221974
De da die de foto's van onze hond heeft gemaakt, zegt dat je beter geen salisprin aan een hond kunt geven. Daar zit dezelfde stof in waarmee ze aspirines maken en d'r kunnen hierdoor maagbloedingen ontstaan.
Nu staat er op dat briefje van salisprin dat er geen bijwerkingen te melden zijn.

Hij raadde aan om voor artrose toch metacam of rimadyl te geven, zo weinig mogelijk, maar toch deze middelen omdat dit ontstekingsremmers zijn.
Ik zei ook tegen hem dat ik barfte met de hond. Hij wist niet wat het was, maar was ook zo fair om er helemaal niet negatief op te reageren. Hij vroeg wel wat het inhield.
En dat ik ergens gelezen had dat bij toediening van deze middelen de botten in de maag niet verteerden. Hij dacht dat dit niet zo was.
Hij zei wel dat de nadelen van deze middelen waren dat het slijm van de maag en darmwand erg dun werd en zodoende er maag en darmzweren konden ontstaan.
(Daar zit ik nu ook niet op te wachten!!!!!!!)
Dus nu zit ik toch met een probleem. Ik durf die middelen toch niet te geven, maar ik durf ook die salisprin eigenlijk niet meer toe te dienen.
Dus wat nu???????
Door Femke
#221982
Titia (Mayka) heeft laatst een mailtje gestuurd naar de fabrikant van Salisprin en ze had heel snel antwoord. Misschien kun je je vraag beter bij hen neerleggen? Ik weet niet beter of salisprin is juist een hele goede pijnstiller voor honden.......maar wie ben ik?
Door Lizzy
#221987
Salisprin is een complex van diverse werkzame bestanddelen die gezamelijk ontstekingswerend werken en zo koorts, reumatiek en (spier) pijnen als gevolg van onder meer verkoudheid, griep, artrose, rugpijn en menstruatie tegen gaan.

Hoofdbestanddeel van salisprin is de bast van schietwilg (Salix Alba). Het salicine in de bast heeft een pijnstillende en reumawerende werking. Salisprin bevat verder de geneeskrachtige kruiden Beytonie, Glidkruid, Rozemarijn en ijzerhard, die eigenschappen bezitten als het verbeteren van zenuwpijnen en het afkoelen van hete en pijnlijke gewrichten.

Deze middelen mogen zelfs bij zwangerschap worden in genomen (niet meer als 3 capsules per dag).

Ik denk dat het toch lichterlijk overdreven is wat jouw DA zegt. Trouwens, Rimadyl en Metacam, DAT is pas 'lekker' voor de maag...... ::). Lees de bijsluiter van deze middelen maar...... gaat mijn voorkeur toch duidelijk uit naar Salisprin!

Kijk anders ook op deze site:
http://www.starmanproductions.nl/kruiden/wilg.html

Hier staat: "Langdurig gebruik van wilg wordt afgeraden, aangezien het mogelijk ook tot maagzweren kan leiden, net als de chemische verwante aspirine. Desondanks is wilg ten alle tijden veiliger".

Lijkt mij dat je niet jarenlang dagelijks de maximale dosering moet geven, maar op slechte dagen vind ik Salisprin een goed middel.

Overigens, misschien moet je anders een glucosamine preparaat overwegen waar ook pijnstillende kruiden is zitten. Bloem verkoopt zo'n capsule.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 11 dec 2004, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#222048
Loebas heeft trouwens ook heel erg veel baat bij Duivelsklauw! We geven die van De Tuinen omdat die van Vitelle een lagere dosering per capsule heeft
Laatst gewijzigd door Femke op za 11 dec 2004, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#222455
Bedankt voor jullie reactie. Ik had ook duivelsklauw in huis dus vandaag ben ik begonnen met toe te dienen.
Heb het trouwens ook al deze zomer zelf geslikt.
Kompleet over gaat het niet maar naar mijn mening verminderen de ontstekingen er wel mee, maar wel op langere termijn.
Ik ben ook een tegenstander van rimadyl, metacam, enz. maar op een gegeven moment ga je toch weer twijfelen.
Laatst gewijzigd door casangio op zo 12 dec 2004, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#222502
CaSanGio schreef: Ik ben ook een tegenstander van rimadyl, metacam, enz. maar op een gegeven moment ga je toch weer twijfelen.
Hoezo dan? En waar ga je dan over twijfelen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 dec 2004, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#222558
Lizzy schreef:geneeskrachtige kruiden Beytonie,
Hmm, betonie gebruik ik meer voor hoofdpijn. En heel vaak bij hoest en verkoudheid... ::)

Gr.
Linda
Door Joom
#222593
Wat ik persoonlijk goede middelen vind voor allerlei aandoeningen aan spieren en gewrichten zijn de producten van Bloem. Met de Discanal en Angelical (samen)kan je hele goede resultaten bereiken. Dit zijn homeopatische druppels en ook met Artifleur (een gezondheidsproduct) kan je goede resultaten bereiken. Dit product bevat Glucosamine, Alchemillakruid, Duivelsklauwwortel, Flavanonen, Brandnetelblad, Essenblad en Wilgenbast. Voorzover mijn ervaring en kennis reikt, kan je het gedurende lange tijd gebruiken. Mocht je toch twijfelen, bel dan Bloem 0597-471470. Wellicht het proberen waard?

Groetjes en succes met je hond!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#222603
Dat zegt die dierenarts omdat in Salisprin asperine-achtige stoffen zitten en die hebben inderdaad als bijwerking dat je maagproblemen kunt krijgen, overigens volgens dezelfde werkwijze als Rimadyl en Metacam.
Alleen doordat er de hele wllgebast in zit en niet alleen de asperineachtige stoffen, valt die bijwerking wel mee.
Bij Rimadyl en Metacam is die bijwerking erger dan bij de Salisprin.
Alleen werken de Rimadyl en Metacam naar mijn idee wel wat meer pijnstillend.

Dus ik zou beginnen met de Salisprin en alleen als dat neit afdoende is, kun je overstappen op een van de andere.
Door Bulle Koster
#222751
salisprin is gewoon poeder van wilg; Salicylzuur: oftewel aspirine! Voor honden bestaan betere acute ( NSAID'S) en betere Chronische ( Glucosamines + chondroitine) pijnstillers. ieder met zijn eigen bijwerkingen. Van de wilgenpoeder is bekend dat in werkzame hoeveelheden gegeven er risico op maagbloedingen/ maagzweren is: Niet te lang geven dus.NSAID's als Rimadyl en metacam hebben bijwerkingen; Als acute pijnstiller zijn ze perfect, als chronische pijnstiller zou je een ander product moeten gebruiken.

Aangepast door admin. We blijven geen reclame maken.
Laatst gewijzigd door Bulle Koster op zo 12 dec 2004, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geisha
#223008
Vorige weeg zondag was mijn hond met haar rechter voorpoot uitgegleden bij het instappen van de auto. De volgende dag liep ze kreupel en had 's-middags een hot-spot gecreerd op het teentje van haar rechter voorpoot. Had dus pijn. Ben toen direct begonnen met duivelsklauw en salisprin 2 x dd 1 capsule (heb een grote hond 35 + kg) heb dit 5 dagen gedaan en nu loopt ze weer normaal en de hot-spot is weg. (tip: in huis heb ik haar 2 sportsokken overelkaar heen , elastische soort, aangetrokken kon ze niet aan de hot-spot verder likken)Ik heb sterk de indruk dat ze baat had bij deze combinatie want na 2 dagen toedienen kon ik de sokken al weglaten (likte niet meer aan het pootje). Daarmee wil ik zeggen dat ook bij acute problemen je baat kan hebben bij salisprin. Ben in ieder geval blij dat ik niet de andere gangbare middelen heb gebruikt. Kruiden zijn in mijn ogen veel vriendelijker. Ben 2 dagen gestopt met toedienen en alles gaat goed.

groeten

Frida
Door casangio
#223011
Lizzy schreef: Hoezo dan? En waar ga je dan over twijfelen?
Als je ziet dat de hond echt bij iedere stap hinkt, dan denk je dat ie pijn heeft, dus dan ga je denken zou ik niet toch een klein beetje metacam o.i.d. geven ondanks dat je weet dat het niet goed is en allerlei bijwerkingen heeft. Wat ik ondanks mijn twijfel toch nog niet heb gedaan en zo lang mogelijk uitstel, want ik zit niet te wachten op maag en darmzweren en wat niet nog meer kan ontstaan. Dus dan ga je twijfelen. Maar dan denk ik weer als ze herten of zo ziet, rent ze er als een speer heen, dus ik weet eigenlijk niet of ze nu wel of geen pijn heeft tijdens het lopen. t Zou wel iets makkelijker zijn geweest als ze konden praten ;) ;) ;) ;D ;D ;D ;D
Door casangio
#223012
Joom schreef: Wat ik persoonlijk goede middelen vind voor allerlei aandoeningen aan spieren en gewrichten zijn de producten van Bloem. Met de Discanal en Angelical (samen)kan je hele goede resultaten bereiken. Dit zijn homeopatische druppels en ook met Artifleur (een gezondheidsproduct) kan je goede resultaten bereiken. Dit product bevat Glucosamine, Alchemillakruid, Duivelsklauwwortel, Flavanonen, Brandnetelblad, Essenblad en Wilgenbast. Voorzover mijn ervaring en kennis reikt, kan je het gedurende lange tijd gebruiken. Mocht je toch twijfelen, bel dan Bloem 0597-471470. Wellicht het proberen waard?

Groetjes en succes met je hond!
Dit ga ik zeker proberen, bedankt!!!!!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#223551
CaSanGio schreef: Als je ziet dat de hond echt bij iedere stap hinkt, dan denk je dat ie pijn heeft, dus dan ga je denken zou ik niet toch een klein beetje metacam o.i.d. geven ondanks dat je weet dat het niet goed is en allerlei bijwerkingen heeft. Wat ik ondanks mijn twijfel toch nog niet heb gedaan en zo lang mogelijk uitstel, want ik zit niet te wachten op maag en darmzweren en wat niet nog meer kan ontstaan. Dus dan ga je twijfelen. Maar dan denk ik weer als ze herten of zo ziet, rent ze er als een speer heen, dus ik weet eigenlijk niet of ze nu wel of geen pijn heeft tijdens het lopen. t Zou wel iets makkelijker zijn geweest als ze konden praten ;) ;) ;) ;D ;D ;D ;D
tja... twijfelen.... ik ken het zo goed. Voor Bas wil ik ook zo graag de goede keuzes maken die zijn pijn verlichten en het leven leuk houden maar het liefst met middelen die zo "vriendelijk" mogelijk zijn. Tot zover is het mij niet gelukt en heb ik toch de stap naar een dagelijkse dosering Rymadil gezet :-[ . Maar toch ook weer mijn twijfel (en Bas doet het nu door die Rymadil echt weer geweldig, heeft er zin in, loopt zeer goed mee) waardoor ik binnenkort toch ga proberen of Duivelsklauw hetzelfde effect op hem heeft. Zo niet, dan is het over met de alternatieve mogelijkheden en zal het Rymadil blijven........ :'(..... maar leuk vind ik het niet, maar ik vind het helemaal niet leuk dat Bas (onnodig) pijn heeft en dat is toch mijn belangrijkste drijfveer bij alle twijfels.

Dus, mijn advies, je moet gewoon het eea proberen en datgene doen wat het beste werkt. Wat dat ook moge zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door