Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2217297
Oke, ik ben over....... ;D

Na 2 maanden kkv wil ik langzaam overstappen op barf. Voorlopig nog 2x per dag barf en 1x kkv (bij ons in de winkel, ik denk dat anders de klanten heel vreemd zullen opkijken  :o). Als hij naar 2x pd gaat valt de kkv af.

Bij ons op de markt kan ik via poelier Kukkeleku veel bestellen, maar dat is dan voornamelijk wild en kip.
Voor rundvlees ed moet ik nog een adresje vinden. Van wat ik hier voorbij zie komen is er niet veel bij ons in de buurt (amstelveen eo), maar ik ga maar eens navragen bij onze slager hier. Die had laatst al een heerlijk bot voor Bruut waar hij bijna een hele dag aan heeft zitten kluiven (en gelukkig weet de slager "geen dragende botten".

Nu ben ik alleen benieuwd waar ik pens kan kopen. Ik begrijp dat dat een heel belangrijk onderdeel is van een menu.

Vriezer inmiddels redelijk gevult met haaskarkas, kippen maagjes, kippen nekken, kip karkas en groenten mix.
Door nienk
#2219262
HOERA! haha, ik wist het wel...

hartstikke goed joh.

hoeveel vries ruimte heb je? richardversvoeding.nl levert voor 5 euro aan huis (vanaf 60 euro) of gratis vanaf 100 euro.

de vergulde hond (natuurwinkel voor kat & hond in amsterdam zuid) levert tegenwoordig ook aan huis, zitten je nog binnen 30 km van amsterdam? dan vanaf 35 euro gratis.

natuurlijk gezonde dieren (winkel en DA op de rijnstraat amsterdam zuid) bezorgt ook in amstelveen, vanaf 75 euro gratis. http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/a ... orgservice

die laatste 2 zijn gewone winkels, en daardoor wel wat duurder dan de internet winkels.

bij Lotgering kan je in Abcoude het een en ander afhalen, http://www.lotgering.nl/WaarKopen.aspx

maar misschien zitten er wel meer barfplaatsers in amstelveen en kan je het voor elkaar krijgen om een grote bestelling bij bijvoorbeeld Lupa of Kiezebrink voor elkaar te krijgen?
Door Bentley80
#2219354
Ik woon ook in Amstelveen en er is inderdaad niet zoveel in de buurt op barfgebied. Bij lotgering kun je wel hele pens of penslappen halen, dat is vanaf amstelveen centrum ongeveer 10-15 minuten rijden. Hij heeft ook wel zalmkoppen, kipkarkassen, eendennekken, runderstrot etc maar niet altijd alles op voorraad.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2219416
Bentley80 schreef: Ik woon ook in Amstelveen en er is inderdaad niet zoveel in de buurt op barfgebied. Bij lotgering kun je wel hele pens of penslappen halen, dat is vanaf amstelveen centrum ongeveer 10-15 minuten rijden. Hij heeft ook wel zalmkoppen, kipkarkassen, eendennekken, runderstrot etc maar niet altijd alles op voorraad.
He, nog een barfer in Amstelveen, gezellig  ;).

De kip, eend en wild producten bestel ik op de markt, maar voor het andere vlees blijf ik gewoon zoeken. Ik heb het wel na gevraagd bij de slager, en die kan wel aan het een en ander komen voor me, maar ik denk dat ik toch duurder uit ben dan.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2219520
Gonnie schreef: He, nog een barfer in Amstelveen, gezellig  ;).

De kip, eend en wild producten bestel ik op de markt, maar voor het andere vlees blijf ik gewoon zoeken. Ik heb het wel na gevraagd bij de slager, en die kan wel aan het een en ander komen voor me, maar ik denk dat ik toch duurder uit ben dan.
kun je niet met een groepje meebestellen bij de leveranciers die aan huis leveren?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door