Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2219204
En gelijk nog een vraagje;

Hoe bewaren jullie de groente mix? Ik heb het nu in plastic zakjes gedaan, maar er blijft zo veel mix in de zakjes achter, dat vind ik zonde...
Door Martine-Tom
#2219208
MarijeEnBoomer schreef: Ik doe het in siliconemuffin vormen.
Daarin vries ik ze in!
Dan haal ik ze eruit en doe ze in een zipperbag!
Heb je gelijk mooie porties!
Dat doe ik ook, maar dan in ijsblokjesbakjes  ;)
Door eelke
#2219214
Hoeveel gram past er dan in die muffin vormen?
Ik moet 300 gram per portie invriezen, vandaar dat ik denk dat ijsblokjes dingen geen succes zijn... die hebben we trouwens ook niet, want onze koelkast heeft een ijsblokjes functie, en om daar nu de groente mix in te gooien :P

Maar blijft er dan nog niet veel prut achter in de zipper bags?
Want die blokken ontdooien in de voerbakken gaat ook niet lijkt me? Is heb rvs bakken, geeft dat geen smaak af?
Door Martine-Tom
#2219218
eelke schreef: Hoeveel gram past er dan in die muffin vormen?
Ik moet 300 gram per portie invriezen, vandaar dat ik denk dat ijsblokjes dingen geen succes zijn... die hebben we trouwens ook niet, want onze koelkast heeft een ijsblokjes functie, en om daar nu de groente mix in te gooien :P

Maar blijft er dan nog niet veel prut achter in de zipper bags?
Want die blokken ontdooien in de voerbakken gaat ook niet lijkt me? Is heb rvs bakken, geeft dat geen smaak af?
Nee juist niet!
Ik haal savonds een blokje eruit en leg dat in zijn bakje tussen alle andere onderdelen en dat gaat prima!
Je kan trouwens ook als het nog bevroren is proberen of je dan het zakje eraf kan krijgen en het los in de bak ontdooien dan heb je minder ontdooi-verlies  ;)
Door eelke
#2219224
Dat lukt nu natuurlijk niet, omdat er allemaal vouwen in het zakje zitten.
Maar ik dacht dat die bakken smaak afgeven?
Door nienk
#2219248
en als je nou je boterkuipjes of andere plastic bakjes/bekertjes bewaard? doe je de mix daarin, hup in de vriezer, uit de vriezer, ontdooien, kiep je zo in de voerbak, hondjes likken ze uit en in de vaatwasser.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2219250
Ja, naar het schijnt oxideren die in de koelkast. Ik weet het niet precies, maar het stond hier ergens en schijnt echt wel smaak af te geven.
Kan je het niet gewoon in iets anders laten ontdooien en dan over gieten?
Of das dan hetzelfde probleem als voorheen?
Door Nynke
#2219347
ik doe de groentemix in plastic kuipjes die ik bij de Wibra gekocht heb, 2 euro ofzo voor 20 stuks. Boterkuipjes zijn ook ideaal !!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2219353
Ik voer geen groentemix, maar gebruik ook siliconen muffinvormen voor de porties gemalen prak voor Ot. Per muffin gaat er zo'n 75-90 gram in voor 1 Ottenportie, 150 gram groentemix past mss ook nog wel. Ik vries ze in in de vormen en ontvorm dan als ze helemaal hard zijn. Siliconen veren mee, dus dat is makkelijk ontvormen en ze hoeven niet ingevet te worden en mogen wel in de afwasser. Dan gaan de losse bevroren muffins allemaal in een zipzak.
Om te ontdooien haal ik een bevroren muffin uit de zak en leg deze in het voerbakje en voerbakje dan in de koelkast. Ik heb stenen voerbakjes. Je zou kunnen overwegen voerbakken van ander materiaal aan te schaffen. Bij Xenos enzo zijn de glazen kommen niet zo duur.
Ik heb van die goedkope muffinvormen (Action), maar je hebt bij huishoudwinkels (en duurdere kookwinkels) ook siliconen vormen die een maatje groter zijn. Er zijn van Tefal of Mepal ook rode siliconen bakvormen, met 6 grote vakken per hele vorm. Deze zijn er iig bij Blokker.
Door eelke
#2219458
Andere voorbakken...hmmmm, glas lijkt me niet heel verstandig, maar ander materiaal wellicht wel.

Maar, doen die rvs bakken dat dan alleen in de koelkast? Want dan zet ik ze savonds gewoon met groentemix klaar in de kamer op tafel, dan is het de volgende ochtends ontdooit...
Door Lizzy
#2219463
Ik heb ronde plastic diepvriesbakjes van de Albert Heijn. Daar kan zeker 300 gram in. Ik doe er 200 gram in en dan houd ik ruimte over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door