Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Giny
#2215616
Mijn hond heeft vlooien en aangezien ik niet van gif houd, heb ik verschillende natuurlijke middelen geprobeerd. Echter zonder veel succes.
Wat ik heb geprobeerd is o.a. : iedere dag 1-2 tenen verse knoflook, salvia, salie, citronella, azijn, Flea Away, veel stofzuigen en kammen. Tea Tree spray helpt goed voor een paar uur.
Bij mijn andere hond heb ik een middel van Ecostyle gebruikt, maar dit hielp ook niet.
Wie weet "het middel"?

a.u.b. geen 'giftige' tips. Dat dat werkt is mij wel duidelijk, maar daarom juist bovenstaande vraag
Laatst gewijzigd door Giny op vr 06 jan 2012, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#2215858
vuur toch met vuur bestrijden?!

Voor de kat heb ik hier ook over gezocht en Bephar heeft een biovariant, maar daar reageert hij nog even panisch op. Misschien voor jouw honden wel een optie?

Hebben jouw honden zelf veel last vd vlooien? Anders toch maar eens eenmalig ff met gif aan de gang. Enkel stofzuigen is niet voldoende, zeker niet als je ook vloedbedekking of tapijt hebt. Omgeving goed chemisch behandelen, dan zelf met honden even weg gaan :biggrin2:
#2216435
Bij ons werkt dit altijd:

- Ecostyle shampoo (minder goede ervaring met de spray, en die druppels werken helemaal niet)
- Ecostyle omgevingsspray of Beaphar omgevingsspray

Niks vergeten te sprayen, denk ook aan auto en gordijnen. Groot probleem bij ons is waarschijnlijke vlooienhaard in tuin van ouder, oplossing daarvoor nog niet gevonden.
Door *Flip*
#2216449
Meike en Daisy schreef: Bij ons werkt dit altijd:

- Ecostyle shampoo (minder goede ervaring met de spray, en die druppels werken helemaal niet)
- Ecostyle omgevingsspray of Beaphar omgevingsspray

Niks vergeten te sprayen, denk ook aan auto en gordijnen. Groot probleem bij ons is waarschijnlijke vlooienhaard in tuin van ouder, oplossing daarvoor nog niet gevonden.
die ben ik eens vergeten nadat in een hele dag met hond van mijn ouders rond gereden had, huis was meerdere malen chemisch gereinigd en ik snapte maar niet waar die beten op mijn benen vandaan kwamen ::)
Door Giny
#2216512
"- Ecostyle shampoo (minder goede ervaring met de spray, en die druppels werken helemaal niet)
- Ecostyle omgevingsspray of Beaphar omgevingsspray"

Dat is ook mijn ervaring met Ecostyle druppels, het werkt totaal niet en omdat ik ook slechte ervaring heb met hun voer, ben ik wat wantrouwend geworden t.o.v. Ecostyle.
Ik zal de omgevingsspray eens proberen.
Laatst gewijzigd door Giny op za 07 jan 2012, 03:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2217305
Als je de omgeving niet vlovrij maakt en idd denk toch chemies. Dan zal je nooit je dieren vlovrij krijgen.
Hier geef ik iedere dag 2 knoflookcapsules. Ik denk dat 1a2 knoflookteentjes perdag wel erg veel is.
Door Lizzy
#2219122
Giny schreef: Mijn hond heeft vlooien en aangezien ik niet van gif houd, heb ik verschillende natuurlijke middelen geprobeerd. Echter zonder veel succes.
Wat ik heb geprobeerd is o.a. : iedere dag 1-2 tenen verse knoflook, salvia, salie, citronella, azijn, Flea Away, veel stofzuigen en kammen. Tea Tree spray helpt goed voor een paar uur.
Bij mijn andere hond heb ik een middel van Ecostyle gebruikt, maar dit hielp ook niet.
Wie weet "het middel"?

a.u.b. geen 'giftige' tips. Dat dat werkt is mij wel duidelijk, maar daarom juist bovenstaande vraag
Heb je katten?

Heb je een houten vloer of vloerbedekking?

Ik gebruik geen gif. Nooit. Maar ik gebruik ook niks anders. En mijn honden hebben serieus (afkloppen op ongelakt hout) nooit vlooien. Maar mijn honden hadden wel eens een vlo toen ik nog katten had. En ik merk dat vloerkleden en houten vloeren en katten vlooienlokker nummer 1 en 2 zijn.

Dus als je katten hebt, moet de behandeling vooral op de katten gericht zijn. Maar tea tree is giftig voor katten. Ik krijg trouwens niet de indruk, dat je katten hebt? Mocht je vloerbedekking hebben: als het kan: eruit met die handel. Ook vloerkleden zoveel mogelijk vermijden. Houten vloeren met naden goed behandelen met iets tegen vlooien, dat geeft je de beste kans.
Door Giny
#2219220
Ik heb geen katten, maar ze hebben het wel opgelopen in een huis met katten.
Mijn ene hond heeft er heel weinig last van, maar de andere des te meer.
Ik heb wel vloerbedekking van voor mijn hondentijdperk. Om deze te vervangen, wordt een te dure grap. Met stofzuigen en Tea Tree is het nog redelijk onder controle te houden. Hoe de Ecostyle omgevingsspray werkt, is nog afwachten.
Door Giny
#2222528
De Ecostyle omgevingsspray werkt dus ook absoluut niet.
Ben benieuwd hoe Ecostyle zijn producten test, want ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.
Geef je ze hierover feedback, dan spelen ze de bal altijd weer terug.
Tea Tree Spray werkt goed, dus verder voorlopig maar blijven kammen en stofzuigen. Het vereist wat discipline, maar het is zo redelijk onder controle te houden. Vroeger verdwenen de vlooien toch ook min of meer vanzelf. Toen had je, behalve later de vlooienband, ook geen omgevingsspray o.i.d.
Dus go with the vlo.

:suck_kr:
Door Giny
#2223048
Meike en Daisy schreef: Haha, mooi!

Jammer dat de Ecostyle omgevingsspray geen succes is. Dan zou ik Beaphar omgevingsspray gebruiken. Succes, wat een gedoe he?
Dankjewel, maar is Beaphar een natuurlijk middel? Het is inderdaad een gedoe, maar ik probeer mij niet te ergeren en dat gaat totnutoe goed.
#2223324
Nee, als het nu met tea tree onder controle is te houden zou ik het nier gebruiken.

Het bevat pyrethrinen en piperonylbutoxide. Het eerste wordt 'natuurlijk' genoemd en is ook in biologische tuinbouw toegestaan, maar de tweede is wel synthetisch en niet echt gezond.
Door Giny
#2226413
Het begint er op te lijken dat we het onder controle krijgen. (afkloppen  :mbounce:  )
Dit door een dubbele dosis Flea Away.
Dit scheelt mij voor een volgende keer een hele zoektocht, het is dus niet voor niets geweest.
Nou ja, en verder blijven stofzuigen, zonodig Tea Tree spray en de hondenspullen in de vriezer gooien als de vleesvoorraad bijna op is. Dit helpt ook tegen huisstofmijt en je hoeft het dan niet zo vaak te wassen.
Alle andere middelen hebben niet geholpen, maar dit kan natuurlijk per hond/vlo verschillen. Dank voor alle tips.

:wavetowel2:
Laatst gewijzigd door Giny op wo 18 jan 2012, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Giny
#2227438
Ik hou nog even een slag om de arm of het echt werkt, maar het lijkt er wel op. Het is een natuurlijk middel tegen vlooien.
Het is een tablet, ik maak deze altijd fijn in een vijzel, anders eten ze het niet.
De website is www.fleaaway.com. Het is o.a. te koop bij de wooff en miauw shop.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door