Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2209959
Ik geef Boomer altijd rustcompositum op oud en nieuw.
En dan ipv de voorgeschreven 2x daags 2 schepjes doe ik dat 3 of 4x daags omdat mij verteld is dat dat voor een dagje niet uitmaakt.
De beren zijn nu ook hier en sas wil het wel proberen!
Nu kijk ik net op het potje en 25 kilo en meer moet 3 maatschepjes hebben maar ze zijn wel 50 kilo :o
Hoeveel zouden jullie geven?!
Door Suzanne
#2210000
Ter info:
Merlijn van 10 kg krijgt de afgelopen paar dagen 2 - 3 x per dag 1 schepje; hij zou volgens de beschrijving 1 x per dag 1 schepje moeten krijgen.
Hij krijgt dit nu nog 3 x vandaag; voordat we gaan wandelen, rond 18.00 en rond 23.00.
Evt morgenochtend nog als hij van slag lijkt.

Ik heb ook altijd berepen dat dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat je per hond 1 pot per dag geeft, maar iets overdoseren kan niet meteen kwaad.

het haalt bij hem het scherpe eraf; hij is gewoon alert, maar duidelijk rustiger.
Eerdere jaren deed het niets, dus ik ben allang blij!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#2214877
Beetje late reactie maar ik vind het toch wel interessant om te vermelden: Ik koop altijd de verpakking voor paarden, die is wat groter en daardoor goedkoper. Voor paarden is de aanbevolen dosering 4 tot 8 gram, dat zijn dan 4 tot 8 van de maatschepjes die in de hondenverpakking zitten. Het gemiddelde warmbloedpaard weegt zo'n 500 kg.  :)
Door nienk
#2219241
nee dat bedoel ik niet.

ik bedoel de dosering bij paarden en bij honden. er zal in die pot precies hetzelfde zitten.

maar misschien reageert een paard er wel anders op (toch best een ander systeem) dan  honden, waar door ze er per kilo minder van nodig hebben dan honden, om hetzelfde te voelen. dat ze dus gevoeliger zijn voor de werkzame stoffen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2222675
In de paardenpot zit precies hetzelfde, het schepje was groter, maar ze had er voor ons een schepje opgeplakt voor honden, we gaven dus de hondenschepjes als dosering. Dus was gewoon meer in zo'n pot en daardoor goedkoper.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door