Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door evenstar
#2218495
Ik speen nu de puppys af op de fokkers variant van Tinlo en ik ben er dik tevreden over.
Met carnibest heeft hij dat niet en met tinlo zit hij zich zelf bijna de hele dag te krabben.
Hier precies anders om want ze kunnen slecht tegen de bietenpulp die carnibest in zijn voer stop.
Door mysmoothcollies
#2218964
[quote="evenstar"]
Ik speen nu de puppys af op de fokkers variant van Tinlo en ik ben er dik tevreden over.
Hier precies anders om want ze kunnen slecht tegen de bietenpulp die carnibest in zijn voer stop.?????????????
[/quote]

Hier tevreden over de Tinlo Barfmenu compleet en de premium compleet beide deozen met 5 smaken, de premium zonder kip en iets duurder. Meer spiervlees en vezels (vacht?) ook. Oudste soms wat harde ontlasting maar ik wissel diverse merken af. Krijg ook altijd (tot nu toe) 2 kilo groentenmix (met kip en makreel) erbij (gratis). Ziet er mooi uit niet vet wel veel vocht. Kans dat je iets meer moet voeren ervan.
Gebruikersavatar
Door chery
#2219050
Ik ben nu een paar dagen Tinlo eend aan het voeren i.v.m. elimineren en het goed en ziet er mooi uit, maar inderdaad de ontlasting is wat hard. Maar weet niet wat te doen om dat wat makkelijker te krijgen.
Door nienk
#2219411
[quote="chery"]
Ik ben nu een paar dagen Tinlo eend aan het voeren i.v.m. elimineren en het goed en ziet er mooi uit, maar inderdaad de ontlasting is wat hard. Maar weet niet wat te doen om dat wat makkelijker te krijgen.
[/quote]

je zou er wat extra spiervlees bij kunnen voeren, maar dat is van eend erg moeilijk te krijgen. Ook wat orgaan helpt waarschijnlijk, eenden lever of hartjes. beide zit ook al wel in de Tinlo, ik zou voor hartjes kiezen. liever iets te veel hart voeren, dan te veel lever.
Door Alba
#2219651
Wij hebben Alba TinLo gevoerd een tijdje. Ik was wel tevreden over het voer qua hoe het eruit zag en rook, Alba at het ook graag. Zij kreeg er wel harde ontlasting van dus we voerden extra spiervlees bij. Maar ook zij kreeg er jeuk van, en niet te zuinig ook.
Geen flauw benul waarom, ook de mensen van TinLo zelf niet, maar ik weet zeker dat het wel daaraan lag (na 1 keer weer voeren was de jeuk nl. terug). Volgens mij hebben ze sindsdien wel iets veranderd aan de groentenmix die erin ging.
Door ~anna~
#2219661
[quote="Alba"]
Wij hebben Alba TinLo gevoerd een tijdje. Ik was wel tevreden over het voer qua hoe het eruit zag en rook, Alba at het ook graag. Zij kreeg er wel harde ontlasting van dus we voerden extra spiervlees bij. Maar ook zij kreeg er jeuk van, en niet te zuinig ook.
Geen flauw benul waarom, ook de mensen van TinLo zelf niet, maar ik weet zeker dat het wel daaraan lag (na 1 keer weer voeren was de jeuk nl. terug). Volgens mij hebben ze sindsdien wel iets veranderd aan de groentenmix die erin ging.
[/quote]In Barfmenu zit toch geen groenten? of bedoel je soms Barfmenu groentemix.
Door Molllie
#2220563
Ik voer ook Tinlo en ik ben erg tevreden over, tis goed betaalbaar, ziet er fris uit en ruikt oke;
En mijn hond doet het er super op...
Gebruikersavatar
Door chery
#2220744
Ik kan volgende week aan eendenspiervlees komen. Ik ben aan het elimineren, maar probeer er eerst wel wat vis bij te doen. dat kreeg hij ook weinig dus grote kans dat dat ook goed gaat.
Door nienk
#2220787
[quote="chery"]
Ik kan volgende week aan eendenspiervlees komen. Ik ben aan het elimineren, maar probeer er eerst wel wat vis bij te doen. dat kreeg hij ook weinig dus grote kans dat dat ook goed gaat.
[/quote]

hoe ver ben je in het elimineren? vis is gewoon een nieuwe diersoort. weinig gehad of niet, er is kans dat hij er op reageert. ik zou het er dus absoluut niet bij geven als je nog met je eerste diersoort bezig bent.
Gebruikersavatar
Door chery
#2221263
[quote="nienk"]
hoe ver ben je in het elimineren? vis is gewoon een nieuwe diersoort. weinig gehad of niet, er is kans dat hij er op reageert. ik zou het er dus absoluut niet bij geven als je nog met je eerste diersoort bezig bent.
[/quote]
Het gaat nu off topic, maar ik had al wat makreel bijgevoerd en hij had runderpens gejat, maar is niet heftiger gaan reageren.{zie verder mijn eigen topic elimineren}
Laatst gewijzigd door chery op wo 11 jan 2012, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#2221270
[quote="-anna-"]
In Barfmenu zit toch geen groenten? of bedoel je soms Barfmenu groentemix.
[/quote]

Wij voerden de verschillende smaken van TinLo. Daar zat wel groente in. Toen wij een tijdje nadat we ermee waren gestopt vroegen op show of ze meer klachten van jeuk hoorden, vertelde de meneer dat ze iets aan de groentemix hadden veranderd omdat ze idd meer klachten hadden gehad. Kan best zijn dat ze 't er toen uitgehaald hebben, eerlijk gezegd durven we 't niet meer te proberen bij Alba dus heb ik er verder niet naar gekeken.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2276407
Ik heb laatst 3 dozen Tinlo (met verschillende smaken) besteld, 1 voor mijn Jacky, 1 voor Bram de franse bull van mijn broer en 1 doos voor Bruce de bordercollie van mijn ouders en het wordt erg goed gegeten en het ziet er ook erg goed uit. Hier boven lees ik al dat ze er wat harde ontlasting van kunnen krijgen. Dat is hier met 2 van de 3 honden ook het geval. Alleen de bordercollie heeft redelijk normale ontlasting ook al is het wel harder dan bij andere kvv's. Bij Jack geef ik er nu maar wat spiervlees, groentemix en soms wat orgaan bij. Bij mijn broer heb ik ook maar wat van deze extraatjes gebracht want bij Bram is het best wel erg die blijft maar krom zitten en zijn drollies zijn net stenen
Door Eline van Oosterom
#2284868
Ik was redelijk tevreden over Tinlo. De honden vonden het lekker maar ik vond het erg papperig. Terra had ook erg snel weer honger.
Toch maar overgestapt naar Haaks. Duur maar wel erg goed....
Door **Jillaroo**
#2284949
ik heb mijn nest afgespend op de tinlo, eerst de combidoos een aantal keren genomen en daarna de kennelverpakking. Die werden met smaak gegeten. Sommige puppen hadden wel eens dunne ontlasting op de makreel omdat deze erg vet was. dus na 1 keer niet meer gegeven. Ik zit nu te denken om een aantal rollen mee te nemen voor als ik een paar dgn weg ga en m,ijn reu gaat logeren, is denk ik gemakkelijker voor zijn oppas adres.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door