Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#2217311
Ben nu toch bezig met posten, dus dan maar gelijk ook deze vraag er achteraan ;-)

Eddie is de enige van ons vijftal die last van haarballen heeft.
Ik geef hem dus elke dag maltpasta (gimpet) en gelukkig is hij daar gek op, hij eet het zo uit de tube!
Maar wat me opvalt is dat hij juist een paar uur na de maltpasta een haarbal opbraakt.
Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat de haarbal er netjes aan de achterkant uit komt?
Enne, de twee kleintjes hier gaan helemaal uit hun dak als ik die tube open, dus ik geef hen ook elke dag een beetje ondanks dat ze nooit haarballen hebben (te jong denk ik).
Kan dat kwaad?
Door *Yvje*
#2217447
Hmmm. vaag, volgens mij is het idd de bedoeling dat het met de ontlasting verpakt wordt en meegaat door de achteruitgang.
Hier geef ik geen pasta, heb het idee dat het totaal niet helpt, het overgeven wordt er niet minder van en hier wordt
het er ook alsnog via de voorkant uit gegooid na een flinke partij gras te hebben gegeten.
Als ze er echt onzettend veel last van hebben en na dagen overgeven nog steeds niks eruit kunnen hebben lozen
wil ik ze nog wel eens kat-a-lax geven, is ook een haarbalpasta alleen dan bij de DA te koop en zonder caramel, suikers etc.
Maar ook dan wordt het er 8 van de 10 keer alsnog via de voorkant uitgegooid. Laxerende middelen doe ik liever niet snel,
mede ook omdat ook dan heb ik het idee dat het haar blijft zitten en alleen de ontlasting dun wordt.
Ik heb zelf ook een tijd lang gimpet gegeven bij mijn eerste kat en vond het totaal niet werken.
Als ik nu een pasta koop dan koop ik liever èen die het echt als een pakketje via de achterkant eruit laat komen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2217512
Ik denk dat het per kat verschilt. Sien heeft soms een drol met een stuk oranje haar erin  ;D
Ot heeft geregeld een haarbal via de voorkant.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#2218230
Welke maltpasta raden jullie aan?
Ik geef Gimpet omdat ze dat hier lekker vinden, dus dat geeft makkelijk ;-)
Door suzanne 1
#2218412
Ik geef alleen de maltpasta van de dierenarts. Gimpet wel eens gehad maar die vind ze, en niet lekker, en ik merk er geen verschil mee. Heb het idee dat die niks doet.
Geef ook alleen maar pasta als ze inderdaad last van haarballen heeft. Dus meestal in het late voorjaar/zomer. Volgens mij heet die pasta die wij nu hebben past-a-lac of malt-a-past of zoiets dergelijks. weet hem niet precies meer :-[
Door *Yvje*
#2218456
suzanne 1 schreef: Ik geef alleen de maltpasta van de dierenarts. Gimpet wel eens gehad maar die vind ze, en niet lekker, en ik merk er geen verschil mee. Heb het idee dat die niks doet.
Geef ook alleen maar pasta als ze inderdaad last van haarballen heeft. Dus meestal in het late voorjaar/zomer. Volgens mij heet die pasta die wij nu hebben past-a-lac of malt-a-past of zoiets dergelijks. weet hem niet precies meer :-[
Denk dat je lax-a past of kat-a lax bedoeld ..
Door fem fatale
#2218513
bij mij willen de langharen en de fretten ook wel gewone vaseline van een theelepel aflikken, ik vind kat-a-lax nogal duur voor vaseline met een kleurtje.
Door *Yvje*
#2226269
fem fatale schreef: bij mij willen de langharen en de fretten ook wel gewone vaseline van een theelepel aflikken, ik vind kat-a-lax nogal duur voor vaseline met een kleurtje.
Eèn van mijn katten wil dit ook wel ! Is idd net zo goed .. miss zelf beter ivm alle suikers in pasta's !
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door