Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door MMariaL
#2216955
Ik was vandaag bij de dierenwinkel en toen zag ik daar: ZiwiPeak.

GEDROOGDE COMPLETE MAALTIJDEN EN SNACKS VAN BIOLOGISCH versvlees  , schijnen het te zijn.

Iemand hier ervaring mee? mening over?
Door flin
#2217234
geen ervaring mee, nee

waarom zou je je katzel droog voer willen geven?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2217506
Ik ken het ook niet.
Af en toe krijgen ze hier wel een gedroogd vleesje als snoepje, maar echt geen hele maaltijden. Er zijn meerdere redenen waarom ik vers voer en 1 daarvan is het natuurlijke vochtgehalte. Dat heb je met gedroogd voer ineens niet meer.
Hoe is het overigens gedroogd?
Door MMariaL
#2217666
Ik heb er ook een foldertje van meegenomen en vind het wel interessant.
Het is wel echt een vleesproduct, met een gedroogde versie, en een natte versie. Die droge versie heeft inderdaad als nadeel natuurlijk een stuk minder vocht dan echt vers.

van een site geplukt over het gedroogde kattenvlees :

INGREDIËNTEN:

hertenVlees (min. 61,2%), lever (min. 15%), pens, hart en nieren (min. 9,5%), cichoreisiroop, groenlipmossel en blauwe mossel (min. 4%), visolie, lecithine , kelp, vitaminen en mineralen, natuurlijk geconserveerd met gemengde tocoferolen (vitamine E). toegevoegd: Vit. D3, Vit. E, Koper. Calorieën 1794 KJ/100g.

GEGARANDEERDE ANALYSE:

eiwit (min.) 32%

ruwe as (max.) 11%

vet (min.) 26%

vezels (max.) 0,5%

vocht (max.) 17%


Wellicht handig voor mensen met een (te) kleine vriezer, voor het gemak of die om andere redenen bezwaar hebben voor echt vers, en ze hebben het ook in snackversie.

Ik voer zelf KVV, maar vind het leuk om te zien dat er toch wel steeds meer producten op de markt komen die zich willen onderscheiden door weer voer wat echt op vlees gebaseerd is te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2217771
En de natte versie zit in een blik. Ik krijg steeds meer het idee dat dit niets met versvoeren te maken heeft. Bij Whiskas zit er immers ook vlees in de producten en voordat dat bewerkt werd tot Whiskas, was het ooit vast ook eens rauw.
Door MMariaL
#2217781
ik ga het nog ff verder zoeken.. maar vlees drogen, lijkt me een vrij natuurlijk proces, ? dat is wel iets anders dan doodkoken en in whiskas stoppen?

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat het minder vers is dan kvv of barf.
Laatst gewijzigd door MMariaL op za 07 jan 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fem fatale
#2218131
ik vind er ook vrij veel troep bij zitten, 5 procent of meer cichoreisiroop??? Kelp???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door