Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2217099
Ik heb een slachthuis hier in de buurt gemailt om te informeren of, en zo ja wat, er te krijgen is voor de hond. Kreeg ik als antwoord
Het is niet mogelijk om slacht afval te kopen bij ons slachthuis. Dit omdat slachtafval niet wettelijk toegestaan is om te verkopen voor de particuliere consument.
Klopt dat? Of mag het inderdaad niet legaal en kan ik beter even langsrijden zodat het niet zwart op wit staat?
#2217115
hier word er ook gezegt dat er niks verkocht word
terwijl als ik ze voor hart bel , of voor pens , dan kan het weer wel ?!
ook heel raar.
andere dingen zoals kopvlees van de koe , of andere dingen , dat mogen ze me weer niet verkopen ..
#2217123
Waar woon je?

Ik woon in Belgie, en in Belgie mag het ook niet.  Of dat vertelde mn slager me toch...
Daarom ging ik naar de islamiet, die slachten zelf en niet via het slachthuis en dan is er geen probleem.
Ik stelde mij dan wel vragen bij hoe het er in een slachthuis aan toe gaat, maar goed...  :-\

Ik weet niet of het klopt of niet, maar het is mij ook verteld...
#2217175
Ik was deze week bij een slager en hij zei dat tegenwoordig, volgens de nieuwe wetten, alles wat niet voor de consument is, wordt vernietigd.
Strengere eisen!
Ook hij zei, als ik zelf zou slachten, dan ging het toch weg via de achterdeur.
#2217408
[quote="Limbabnees"]
Ik was deze week bij een slager en hij zei dat tegenwoordig, volgens de nieuwe wetten, alles wat niet voor de consument is, wordt vernietigd.
Strengere eisen

categorie 1 materiaal wordt vernietigd
categorie 2 materiaal is niet voor menselijke consumptie, en uitsluitend voor diervoeder
de meeste slachterijen zijn inmiddels zo groot dat ze 1000+ beesten per dag slachtten, en hebben contracten met grote afnemers. als er dan een particulier komt die 50 kilo wil . is dit niet rendabel genoeg. het moet weer anders ingepakt worden. er moet een bon gemaakt worden etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door