Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2215081
Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik het overal tegen op het forum, maar ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer  :-\
Ik heb zojuist spirulina besteld voor Bling (voedselintolerantie) na daar over gelezen te hebben lijkt me dat erg geschikt voor hem, maar is dit een probiotica?
En chlorella, wat is dan het verschil daar tussen?
Ik ben iig opzoek naar een goede probiotica's voor zowel de darmen voor Bling (en mezelf) en voor Bubba die een boel (voedsel) allergieen heeft en aan de prednison zit.
Maar echt, het is zoveel informatie dat ik het allemaal niet meer bij elkaar kan knopen wat nou goed is voor wie...
Ik zou echt heel graag advies willen over alle goede poedertjes die er zijn.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 19 jan 2012, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#2215114
zelf ben ik wel gecharmeerd van de probotica van NML health, al zijn mijn honden niet echt zo gevoelig dus gebruik ik het eigenlijk enkel af en toe als kuurtje...


chlorella en spirulina zijn beiden algen, waarbij spirulina de zoutwatervariant is (die jodium bevat) en chlorella de zoetwatervariant.. ik geef voor honden de voorkeur aan de chlorella omdat grotere hoeveelheden jodium zeker niet te adviseren zijn.. af en toe een keertje spirulina maar hier gaat er vooral chlorella in.. ik vind het een goede ondersteuning, gebruik het vooral in perioden waarbij de weerstand wat dipt of bijv in de ruiperiode..
#2215807
Oh, had ik mss beter dus de chlorella kunnen doen  :-X

Nou ja anyhow, ik heb de spirulina binnen!
Hoeveel moet ik geven aan de hondjes van 3.5 kilo en hoe vaak (heb dus begrepen spirulina niet te vaak) en hoeveel aan mezelf 80 kilo...
Door tieneke
#2216190
BubbaBling schreef: Weet iemand hoeveel ik moet geven aan mn hondjes van 3.5 kilo?
Ik zou met een halve tablet beginnen en kijken wat ze er op doen.... ik weet niet wat de kwaliteit precies is en gewicht is maar hier goede kwaliteit spirulina/chlorella (500 mg) die er met 4 tabletjes voor zorgden dat Jaco zich heel de dag finaal leegs****t  :P
Door tieneke
#2216238
BubbaBling schreef: Ok, en voor hoelang en hoe vaak...
Sorry, eerste keer  :D

Bij Bling is het voor voedselintolerantie, bij Bubba heel veel allergieen en gebruik van prednison.
Daarom heel rustig aan beginnen, zeker zieke beesten kunnen er heftig op reageren.
Zou het de eerste dagen 1 keer per dag geven of in 2 maaltijden.
Als dit goed gaat heel langzaam verhogen maar je hondjes zijn heel klein natuurlijk.
#2216271
Ik kwam dit tegen:

,

Hoeveel gebruiken?
Leidraad: 10 tot 50 mg per kg lichaamsgewicht, bv:
Paarden: 5 tot 25 g per dag
Kleine honden en katten: een mespuntje tot een afgestreken koffielepeltje


Voorzorgen
Soms is het bij zwakke dieren, dieren die veel medicatie namen of oude dieren raadzaam de dosis geleidelijk op te bouwen. Door het reinigende effect van spirulina doen zich bij hoge doses soms ontgiftigingsverschijnselen voor




Het is voor mij kwa dosis helemaal duidelijk  :biggrin2:
Nu er nog achter komen hoelang en hoevaak gebruiken (voor een bepaalde tijd of altijd)...
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 06 jan 2012, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BubbaBling
#2218357
Kan Bubba gelijk al na de eerste keer zo'n jeuk hebben?  ??? :-[
Lijkt me niet dat je na 1 keer al gaat ontgiften toch?
Hij is heel onrustig en krabben en gisteren zat ie al een keer ongecontroleerd te kauwen op zijn pootje  :'(
Bubba is allergisch voor meelmijt, zou dat er in kunnen zitten? (het is een poedertje tenslotte)
Door tieneke
#2218389
BubbaBling schreef: Ik heb alleen nog de vraag hoe vaak en hoe lang iedereen hier spirulina geeft.
Is het voor een periode, of voor altijd?
Hier krijgen de katten en hond iedere dag chlorella en soms spirulina.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door