Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke en Jerom
#2214682
Hallo, ik ben Anneke en sinds 2 weken heb ik een husky Jerom. Hij komt uit een asiel in Spanje.
Hij is 10 maanden en heeft helaas een parasiet Giardia.  :'(

Ik heb altijd husky's gehad van erkende fokkers. Ik weet dat het geen grote eters zijn. Maar Jerom is hopeloos. Hij moet geen brokken of blikvoer. Ook geen gekookte kip. Af en toe wel gebakken rundergehakt. Ik heb me al hier en daar ingelezen en heb besloten om hem barfmenu te geven. Ook de tip toegepast, sinds gisteren, om zijn bak na 10 minuten weg te halen als hij niet wilt eten. Vandaag begin ik met het menu en hoop zo dat hij het wilt eten. Hij mag gerust wat aankomen.

Hebben jullie misschien nog tips? En vragen mag natuurlijk altijd. ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2214693
Ik vind 10 minuten al erg lang. Hier geld: wil je niet gelijk eten of loop je te miepen, dan haal ik de bak weg, bied het na 5 minuten nog eens aan en anders gaat het in de koeling tot de volgende ronde.
Voor de smaak te wennen kan je evt. heet water eroverheen doen.

Vwb Giarda heb ik geen tips voor je. Sterkte met Jerom.
Door Hanny
#2214764
Ach arme hond. Hij zal zich niet al te happy voelen. Andere omgeving, ander voer.
Ik kan me er wel bij voorstellen, dat eten geen prioriteit voor hem heeft.
De giardia zal behandeld worden, dat moet gewoon.
Rustigjes aan doen met hem, niet al te veel druk op eten leggen, leuke wandelingetjes en als dat te opwindend is, kleine eindjes uit.
Vaak zijn mensen enthousiast over bach bloesems, dat zou je kunnen overwegen.
Wij hebben er geen positieve ervaringen mee, maar dat kan aan ons liggen.
Ik zou gaan voor rust en als hij wil een kleine maaltijd, zodat hij wat trek over houdt.
Tussen het aanbieden, zou ik toch wel een dag laten zitten. Drie keer per dag aan bieden en drie keer per dag weigeren, wordt ook zo'n slechte gewoonte. Zelf makkelijk er over denken, kan ook al helpen.

succes,
Hanny
Door Anneke en Jerom
#2214797
Hoi Hanny,

Hij wordt behandeld voor de Giardia.

Ik vind het zo zielig dat hij slecht eet. Hij slaapt veel. Wandelen vindt hij wel leuk. Net na de wandeling weer geprobeerd, maar nee hoor. Ik wacht wel weer tot vanavond. Misshien vindt hij konijn niet lekker. ::) Kipsnacky gaat er wel in. :)
Door Hanny
#2215070
Als je nu eens probeert om hem niet zielig te vinden, dan kan hij rustigjes aan zich zelf zijn.
En naar mijn idee niet zo vaak voer aanbieden. Hij wilde toch niet, waarom dan na een paar uur weer?
Lekker laten slapen en niet iedere keer iets anders proberen. Ga er maar vanuit, dat er toch wel erg weinig honden zijn, die zichzelf totaal uithongeren.
Mijn idee zou zijn, laat hem met rust en sorry dat ik het zeg, zeur niet aan zijn kop, niet met eten en niet met onnodige aandacht.
Mooi, dat hij het leuk vindt om te wandelen, daar kun je hem dus een plezier mee doen en de rest zal vast wel komen.
Geduld lijkt me hierop zijn plaats.

Hanny
Door Limbabnees
#2215074
Heb je naast hem nog meer honden?
Als ik goed lees, dus niet.
Hoeveel heeft hij de laatste 2 weken gegeten?
Waar ligt hij als hij ontspannen is?
Heeft hij een eigen plek, bench?
Hoe is zijn gemoedstoestand?
Hoe reageert hij op leverworst of kaas?
Laatst gewijzigd door Limbabnees op do 05 jan 2012, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2215112
Als hij voldoende drinkt zou ik hem idd zoveel mogelijk met rust laten in huis en lekkere wandelingen maken.
(Dus ook niet zielig naar hem kijken en jou gemoedstoestand op hem overbrengen.)
Helaas weet ik waar ik het over heb met mijn overgevoelige (zowel lichamelijk als geestelijk) poedels  ::).

Doe zo neutraal / gewoon mogelijk met eten geven en weer weghalen (vaste momenten en 5 min).
Met wandelen zelfs iets overdreven enthousiast doen kan geen kwaad, hij moet jou vooral nu leuk vinden en in huis echt kunnen ontspannen / wennen. Een hond blijft niet in een erg verleden "hangen" maar moet wel de tijd krijgen om de nieuwe omgeving als "eigen" te gaan zien.
Door Anneke en Jerom
#2215621
Gisteren toch naar de dierenarts geweest. Bloedonderzoek gedaan en dat was niet goed. Hij heeft een andere parasiet in zijn lichaam. Organen waren gelukkig in orde. Ook had hij koorst. Nu krijgt hij weer een antibioticakuur. Ben ik niet erg blij om, maar als hij ervan opknapt wel.

Ik ga niet zielig met hem om.  De eerste  dag dat hij hier was voelde hij zich op z'n gemak. Hij ligt lekker op zijn kleedje en weet dat dat zijn plaats is.
Door Hanny
#2215908
Arm hondebeest. Zijn lijf heeft het wel te verduren.
Weet je waarvoor hij nu behandeld moet worden? Ik heb gelukkig weinig verstand van parasieten, maar als het mijn hond was, zou ik toch wel willen weten, hoe en wat.
Ik zou ook willen weten, wat er niet goed was aan zijn bloed. Ook daar weet ik weinig van, maar als het zo bij mijn honden zou zijn, dan wilde ik zeker zelf ook informatie opzoeken.

Beterschap,
Hanny
Door Anneke en Jerom
#2216017
Hij heeft te weinig witte en rode bloedlichamen. Komt ook door een parasiet. Ik hoop dat hij gauw opknapt. Het is zo een lieverd!
Door Lizzy
#2219117
Hij is dus echt behoorlijk verzwakt? Ik zou hem zeker probiotica geven, nu ook met de AB kuur. Maar misschien moet je hem nu gewoon dwangvoeren?
Door Anneke en Jerom
#2219258
Hij eet nu wel wat beter. We geven hem biefstuk en alles wat hij lekker vindt. Hij moet aansterken.
Hij is erg ziek en vanavond wordt er weer bloed afgenomen. En ik hoop dat ze wat vinden. De hele dag ligt hij te slapen. We doen er alles aan om hem beter te laten worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door